User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 28.12.2025 / 09:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd duron 1800 (1,8ghz)
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
AMD Duron 1800 (1,8GHz)
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
vellu-m
Member
_
2. heinäkuuta 2005 @ 16:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käykö AMD Duron 1800 (1,8GHz) prosessori mun emolevyyn joka on: Abit KT7A-RAID

Vai pitääkö ostaa suosiolla uusi emolevy??

AMD Athlon64 3200+ (S939)
ASRock 939Dual-SATA2
1024mt DDR
200GB + 250GB
Club 3D 6600GT DDR3 (PCIe)
17" TFT (8MS)
Windows Vista ----> Ultimate (FIN)
Senior Member
_
2. heinäkuuta 2005 @ 16:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitäisi kaikkiin socket A emoihin mennä, bios päivityksen voi ehkä tarvita.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. heinäkuuta 2005 @ 16:48

zapetu
Senior Member
_
2. heinäkuuta 2005 @ 18:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Omassa Asus A7V133-C emossa (Via KT133A-piirisarja) toimii ainakin Athlon XP 1700+ (11x133). Löytyy myös Duron 1800Mhz, mutta en ole kokeillut sen toimimista kyseisessä emossa. Mutta luulisi toimivan myös Duronin, jos vaan tukee kerrointa 13.5x. Ja BIOS kannattaa tosiaan päivittää uusimpaan.
vellu-m
Member
_
2. heinäkuuta 2005 @ 19:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko bios vaikea päivittää?? Mistä tiedän mikä versio mulla on??

Mun bios voi olla päivitetty koska ostin koneen vähän aikaa sitten käytettynä...

AMD Athlon64 3200+ (S939)
ASRock 939Dual-SATA2
1024mt DDR
200GB + 250GB
Club 3D 6600GT DDR3 (PCIe)
17" TFT (8MS)
Windows Vista ----> Ultimate (FIN)
zapetu
Senior Member
_
3. heinäkuuta 2005 @ 08:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Onko bios vaikea päivittää?? Mistä tiedän mikä versio mulla on??
BIOS päivitetään kopioimalla boottaavalle disketille BIOS-tiedosto (jotain 256Kt) ja DOS-ohjelma, jolla BIOS kirjoitetaan. Itse BIOS:n kirjottaminen on helppoa, mutta siihen liittyy omat riskinsä. Jos virta sammuu (ukkonen/sähkökatkos) kesken kirjoittamisen, joudutaan hommaamaan jostain mielellään toinen samanlainen emolevy (itseasissa riittää mikä tahansa emo, jossa samankokoinen BIOS-piiri) ja kikkailemaan BIOS-piirin vaihdon kanssa lennossa. Mutta yleensähän sähkökatkos ei satu kesken kirjoittamisen.

Kun kone postaa, eli alussa AGP-näyttis ja sitten prossu ja kovalevyt+DVD/CD-asemat. Eli se ruutu missä on yläkulmassa joku graafinen (Energy Star whatever) logo. Paina siinä kohtaa nopeasti näppäimistöltä Pause/Break-näppäintä. Katso BIOS:n versio ja kirjoita se ylös paperille. Paina Return tai Enter jatkaaksesi normaalia boottia.

Katso sitten tarkkaan, että valitset emolevyysi sopivan BIOSin. Eli katso emosi tarkka mallimerkintä ja etsi valmistajan tukisivuilta siihen sopiva BIOS.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. heinäkuuta 2005 @ 08:23

Senior Member
_
3. heinäkuuta 2005 @ 09:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
viimeinen uusi bios tuohon emoon on julkaistu 07-2002 ja viimeinen cpu tukea lisännyt bios julkaistu 08-2001:
Quote:
BIOS ID: 4A
Support AMD 1.4GHz(133)CPU. (The bios is for both KT7 and KT7A series, but this enhancement is for KT7A/KT7A-RAID series only)
Eli tuon mukaan bios päivityksellä sen saa tukemaan 1,4Ghz prossua, mutta manuaalista ehkä vielä selviäisi onko kerrointa mahdollista nostaa niin ylös että myös tuo 1,8Ghz toimisi

p.s nämäkin tiedot löytyivät abitin sivuilta, miksi ruveta arvailemaan kun voi tarkistaa sieltäkin... ;-)
sieltä löytyy myös se manuaali, jos nyt vaikka kysyjä itse viitsisi sen sieltä ladata

AMD X2 5000+ black edition @ 3100mhz
zapetu
Senior Member
_
3. heinäkuuta 2005 @ 10:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin omassa Asus A7V133-C:ssä kuin tuossa KT7A-RAID:ssakin manuaalin mukaan maksimikerroin on 12.5x. Kuitenkin omassa BIOS:ssani on valittavissa myös kerroin 13.5x. Joten ehkä pieniä mahdollisuuksia saattaisi olla. Kannattaa ensin päivittää se BIOS ja katsoa siitä sitten eteenpäin.
Mainos
_
__

_
zapetu
Senior Member
_
28. heinäkuuta 2005 @ 02:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt kokeilin asentaa 1.8Ghz Duronin Asus A7V133-C lautaan ja hyvin toimii. Tuskin kovin montaa kiinnostaa, mutta jos joku haluaa päivittää nopeamman prossun KT133A-piirisarjan emolle niin toivoa on. Itse teen tuon emon ja prossun päälle HTPC:n.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > amd duron 1800 (1,8ghz)

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy