Kone tökkii todella pahasti.
|
|
herkkis
Suspended due to non-functional email address
|
6. heinäkuuta 2005 @ 12:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli kone tökkii törkeen pahasti siihen nähden mitä kokoonpano on: AMD 3000+ barton, Kingston 512ddr (400mhz), Club 3D Radeon 9600 Pro, Samsung 80GB JA MSI K7N2-Delta. Esim. IE:n avaus kestää enempi kuin kaverini 5 vuotta vanhalla compaqilla. Ei voi olla kaikki kohillaan. Olen kattonut virukset F-Secure Antivirus 2005:lla 0 tartuntaa, Spywaret ja adwaret kattonut spybotilla ja ad-awarella kumpikaa löydä mitään, päivittäny winkan ja päivittäny jopa biossin. Mitä on vielä tekemättä? Biossin asetukset kohdilleen? Ite ei tuu ihan aikuisten oikeesti enää muuta mieleen mikä vois auttaa.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2005 @ 13:54 |
Linkki tähän viestiin
|
windows uusiks, sillä se korjaantuu :P no ei mut onhan seki vaihtoehto sinänsä. ootko kokeillu käyttää jotain muuta selainta kuin ie? (itse en oo käyttäny ie:tä, en edes muista koska viimeks. operaa käytän ja en voi haukkua, päin vastoin)
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
|
Member
2 tuotearviota
|
6. heinäkuuta 2005 @ 14:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko Biossista prossun ja muiden osien väylänopeudet kohdallaan? Ja kannattaa minunkin mielestä vaihtaa IE johonkin muuhun, siitä ei ole kuin haittaa.
|
poisoned
Senior Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 14:28 |
Linkki tähän viestiin
|
kato käyttääkö mikään/mitkään prosessit turhan paljon cpu:n tehoja..
kovot kannattaa välillä eheyttää..tietysti..
|
Moderator
1 tuotearvio
|
6. heinäkuuta 2005 @ 14:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko muistin käyttö miten suurta? Jos kone joutuu kovalevyn sivutustiedostoa käyttämään paljon, toki hidastuu. Joku ohjelma saattaa vuotaa, ja muisti täyttyy verkkaisesti. Käynnistyvät ohjelmat näät kirjoittamalla msconfig suorita- kohtaan. Jos siellä on se paljon muistia käyttävä prosessi, poista se jos ei kovin tärkeä. Jos se on joku system- prosessi, ei taida auttaa muuta kuin asentaa kone uudelleen. Ongelma-prosessi saattaa olla vaikkapa tuon f-securen. Tain kuten joku jo ilmaisi, kovo voi olla niin huonossa kunnossa että f-secure/kone kettuilee ihan sen takia.
|
Moderator
|
6. heinäkuuta 2005 @ 15:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkistanut, ettei lämmöt ole kovin korkealla?
|
herkkis
|
6. heinäkuuta 2005 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Lämmöt on siinä 50-54 celsiusta. Väylänopeudet on liikkeessä laitettu kun itse en ymmärrä niistä yhtään mitään. Muistia koko aika varauksessa semmonen 230-299 megaa. Ja mun kovoni tiedois lukee kun katoin netistä että "Designed lifetime 5 years" varmaa ollukki niin kauan kovo jäi uusimatta kun osia vaihdettiin. Uutta kovoa tarttis muutenki mutta ku edellisellä kokoonpanolla tämä kovo toimi vielä. Ja kun tossa viikko kaks sit heitin uusiks winkkarin toimi kyllä taas tovin mutta nyt taas ei.
TJ 0
|
Easycola
Member
|
6. heinäkuuta 2005 @ 16:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Ongelman kuvaus saattaisi viitata siihen että nykyinen kovalevysi on vetämässä ns. viimeisiään ja wintoosa vaihtaa automaattisesti PIO-siirtomoodin päälle (windowsin ominaisuus ainakin xp:ssä) jos havaitsee kovalevyssä ongelmia, mikä hidastaa konetta huomattavasti. Jotta tämä ei olisi kuitenkaan arvailua, katsohan järjestelmätyökaluilla tapahtumalogeja (admin tools, eventviewer) josko siellä mitään viittauksia kovalevyongelmiin tms. (jos käytessä xp/wk2).
Tuo 230-299 MB kuulostaa aika suurelta kuormalta jopa xp:lle, jos kyseessä heti uudelleenkäynnistyksen jälkeinen tilanne. Pystyisitkö kenties listaamaan mitkä prosessit sinulla vie eniten muistia? Ja varmista että system idle process on 99% kun mitään muuta ohjelmaa ei ole käytössä.
|
Moderator
1 tuotearvio
|
6. heinäkuuta 2005 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen pio- siirron näet joko kovon ominaisuuksissa laitehallinnassa, tai tarkkailemalla xp:n logoa bootin yhteydessä. Jos palkki sahaa useamman kerran sitä logoa, xp kokeilee eri dma- siirtotapoja. Viidennellä junnaamisella ja usean kymmenen sekunnin odotuksella muistaakseni pio- tila menee päälle.
|
herkkis
|
7. heinäkuuta 2005 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ongelman kuvaus saattaisi viitata siihen että nykyinen kovalevysi on vetämässä ns. viimeisiään ja wintoosa vaihtaa automaattisesti PIO-siirtomoodin päälle (windowsin ominaisuus ainakin xp:ssä) jos havaitsee kovalevyssä ongelmia, mikä hidastaa konetta huomattavasti. Jotta tämä ei olisi kuitenkaan arvailua, katsohan järjestelmätyökaluilla tapahtumalogeja (admin tools, eventviewer) josko siellä mitään viittauksia kovalevyongelmiin tms. (jos käytessä xp/wk2).
Luulen että viittaa katso nyt vielä olinko oikeassa paikassa kun minun xp on suomeksi. http://www.geocities.com/nepori2003/problems/admintools.jpg
TJ 0
|
herkkis
|
7. heinäkuuta 2005 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainiin ja Ultra DMA Mode 5 on käytössä tuolla kovalevyn asetuksissa. Mutta mun biossissa voi määrittää sille jonku vaihtoehdon kans. Tiedä sit :o
TJ 0
|
Jooseppi
Junior Member
|
19. heinäkuuta 2005 @ 19:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla just samanlainen ongelma kuin ketjun aloittajalla ja selvisi, että PIO-mode on päällä eikä sitä voi vaihtaa. Mikä avuksi?
|
Mainos
|
  |
|
herkkis
|
23. heinäkuuta 2005 @ 15:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikä siinä muuten on että sitä modea ei voi vaihtaa?
TJ 0
|