User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 6.7.2025 / 21:21
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > kuinka moni vielä omistaa vanhan kunnon nintendon?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kuinka moni vielä omistaa vanhan kunnon Nintendon?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12345>
Senior Member
_
26. tammikuuta 2006 @ 06:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Olin sen verta pieni taapero silloin kun omistin vielä nintendon etten edes tajunnut että ne pelit oli NOIN kalliita. Kyllä mua vähä säälittää tuo isukki ku se osteli mulle pelejä ku olin niin kova kitisemään aikoinaan... :)
Heh. Toivottavasti et kitissyt aikoinaan sellaista rahasyöppö-kasettia, kuin Action 52-in-1. Peli kasetti, jossa on 52 peliä. Ja niiden joukossa 2-8 ihan ok tasoista peliä. (tyyliin Tetris, Pacman). Muistaakseni tuo kokoelmapläjäys maksoi aikoinaan 599,- ja Segan MegaDrivelle samalla nimikkeellä myyty kasetti jopa 999,-

Onko kukaan muuten omistanut/pelannut kokoelmakasetteja. Tyyliin 52-in-1, 100-in-1 jne.?? Itse omistin joskus naperona 190-in-1 pelikasetin, jonka tyhmyyksissäni möin pois (ilmeisesti kyllästyin pili-pali-peleihin). Nyt olisi ollut tuolle taas käyttöä ;)

Kaverini osti joskus Espanjassa ollessaan tällaiset 1001-in-1 ja 700-in-1. Varsinkin ensimmäisen kasetin pelien taso oli kyllä naurettava. Bombermanistakin taisi olla jotain 20 eri variaatiota.

Edit: Pari Enteriä rivien väliin..

:.Phantomenium.:

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2006 @ 06:12

Chi
Member
_
14. helmikuuta 2006 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla on noita kokoelmakasetteja vieläkin :D. Taisi olla 300 peliä yhdessä, joukossa mm. Marion kaikki versiot ja Adventure Island. Osa pelitti, osa ei xD. Sellainen keltainen kasetti taisi olla, hintaa murto-osa sen ajan peleistä(tyyliin 599mk)...
Senior Member
_
14. helmikuuta 2006 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, tuttu on minulle tämä harmaa taikalaatikko. :) Ensimmäinen kosketus pelaamiseen (jos ei Nintendon taskupelejä lasketa) ennen ensimmäistä tietokonetta. Sillä tuli nappulana pelailtua todella paljon (välillä ihan liikaa). Pelikasetit oli tosiaan huisin kalliita. Tästä johtuen tuli monesti vuokrattua pelejä paikalliselta R-kioskilta. Vuokraushinta oli muistaakseni 15-45 mk pelistä riippuen.

Tulihan noita klassikoita hinnasta huolimatta osteltua myös omaksi. Mieleen tulee SMB3, Track & Field II, World Cup ja Kick Off, joista kaksi ensin mainittua on myyty pois yli 10 vuotta sitten. Tuon jälkeen en ole montaa kertaa pelannut. :( Tähän varmaan suurimpana syystä nämä tietokoneelle saatavat emulaattorit laajoine pelivalikoimineen, vaikka eiväthän ne tietysti samanlaista nintendomaista pelitunnelmaa pysty luomaan.

Noista xIn1 kokoelmista muistan kokeilleeni kaverilta lainattuja kasetteja. Suuresta määrästä huolimatta kasetilla oli monesti sama peli useaan kertaan erilaisilla "modauksilla", kuten kuolemattomuudella, loppumattomilla ammuksilla jne. varustettuna.
Senior Member

4 tuotearviota
_
17. helmikuuta 2006 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nistalginen konsoli,vähän samaa luokkaa,kuin vanha kunnon commondore 64,vai commandore: ko se oli. en muista,mutta molemmat olivat aikansa menestystarinoita. commandore 64:n 64 ei tullut muistaakseni prosessorin bittisyydestä :-),vaan muistin määrästä. Korjatkaa,jos olen väärässä.

Fyra i rad,templum lehnum
aari-mies
Member
_
18. helmikuuta 2006 @ 04:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä löytyy ja kolme peliä
pentagon
Newbie
_
11. huhtikuuta 2006 @ 13:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löytyy, ja tusina pelejä.
Roope69
Member
_
5. toukokuuta 2006 @ 03:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löytyy kaks NES:siä :) ja SNES! :D
Ja pelejäki on PALJON.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...
Staff Member

1 tuotearvio
_
13. toukokuuta 2006 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Super Nintendo löytyy täältä ja noin kolmekymmentä peliä sille. Sitten on vielä Nintendo 64 ja sille noin 5 peliä. Joskus harvoin tulee ne vedettyä kaapin pohjalta nostettua.

Monta kertaa porukka on yrittänyt ostaa molempia asemia minulta mutta onneksi olen pitänyt pintani ja en ole myynyt. Olisin saanut Super Nintedosta n.100 ? ja peleistä 50 ?.
Senior Member
_
17. toukokuuta 2006 @ 11:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Olisin saanut Super Nintedosta n.100 ? ja peleistä 50 ?
Heh. Hyvä ettet myynyt, nykyään saa kunnon klassikko snes pelistä (esim. Zelda: A Link to The Past) maksaa tuon 50 euroa melkein. =D Eli tuossa sun n.30 pelin kokelmassa on ihan mukava euronippu.

:.Phantomenium.:
pete114
Member
_
17. toukokuuta 2006 @ 14:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Löytyy ja muutama pelikin ja semmonen "1000 in one" peli. Se on kyllä aivan helmi. Löytyy Contrat ja muut legendat
Member
_
18. toukokuuta 2006 @ 09:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse myin omani pois jo 90luvun puolessa välissä. Tosin kaveri toi treeni kämpälle nintendon niin siinä sitä tullut aina hakattua. Suosikkeina kaljan kera tullu pelattu duck hunttia ja mario 1-3
Toniha
Member
_
19. toukokuuta 2006 @ 10:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Että un piti mennä myymään laite pois vuosia sitten, sillä nyt haluttaisi pelta jälleen. Ehdottomina suosikkipeleinä olivat Super Mariot
hanMIES85
Member

1 tuotearvio
_
20. toukokuuta 2006 @ 14:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo kyllä ny vanha kunnon nes pitää löytyä mutta olen suunnitelut siirtymistä snesiin kunhan hinnat tulee hieman alas
Staff Member

1 tuotearvio
_
20. toukokuuta 2006 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
joo kyllä ny vanha kunnon nes pitää löytyä mutta olen suunnitelut siirtymistä snesiin kunhan hinnat tulee hieman alas
Itse uskon että hinnat ei tule halpenemaan, päinvastoin tulevat kallistumaan.
Senior Member

9 tuotearviota
_
20. toukokuuta 2006 @ 22:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä mullakin tuo Nintendo Entertainment vielä tuolta varastosta löytyy..;) aivan mahtava konehan se on..melkei parempi ku nää nykyset Pleikat ja X boxit..:D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. toukokuuta 2006 @ 22:24

Marakus
Suspended due to non-functional email address
_
21. toukokuuta 2006 @ 01:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tottahan toki nintendo vuodelta sirppi&vasara löytyy, tosin kunnosta en osaa mennä sanomaan... varmaan viimeset 7vuotta ollut käyttämättömänä, ja tietääkseni eletroniikka vehkeet pysyy parhaiten kunnossa kun niitä käyttää?... pelejäkin on muistaakseni ihan hyvä kokoelma :p

nuo on kyllä vissiin sen verran yleisiä että ei niillä isoja rahoja tehdä?... tosin seuraavan kerran kun tulee mökillä käytyä ni vois iskee nintendoa tulille eli kahtoo vieläkö se tojeksii

masiina: A64 X2 4850E +Zalman CNPS9500 AM2, Gigabyte GA-MA790X-DS4, ATI Radeon HD4850 512MB, OCZ Platinium 2gb kit DDR800, Antec NeoHE 430W, Acer AL2216W
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2006 @ 03:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Kuinka moni omistaa vielä toimivan vanhan kunnon 8-bittisen Nintendo Entertainment Systemsin?
Lyötyy tuo consoli ja muita

tietääkö kukaan mistä saisi ehjän ohjaimen
olen joutunut kolvaamaan omani kuntoon B nappi ei oiken toimi

Super Mario Bros tulee pelattua usein vieläkin

Legend of Zelda ekaa Zeldaa tulee pelattua myös
AfterDawn Addict

35 tuotearviota
_
22. toukokuuta 2006 @ 03:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
nes pitää löytyä mutta olen suunnitelut siirtymistä snesiin kunhan hinnat tulee hieman alas
öööö hmm ???
Nyt eletään vuotta 2006

missä ulottuvuudessa tota snessia vielä myydään muualla kuin keltaisessa pörssissä
Senior Member

11 tuotearviota
_
23. toukokuuta 2006 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä uskoisin että jossain liikkeissä voi olla vielä snessiä myytävänä. Ainakin parivuotta sitten näin muutamissa kaupoissa (pelikaupoissa) myytävänä sega megadriveä. Joten miksei sitten snessiä voisi olla vielä myytävänä.

Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.
621
Member
_
25. toukokuuta 2006 @ 12:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
tietääkö kukaan mistä saisi ehjän ohjaimen
olen joutunut kolvaamaan omani kuntoon B nappi ei oiken toimi
Katteles http://www.gamehouse.fi ja osta uudet näppäinmatot sun ohjaimeen. Helppoa vaihtaa jne.
Ja jos et jaksa alkaa vaihdella huuda vaikka Huuto.net:stä "uusi" ohjain. :)

Ja kyllähän täältä NES löytyy. Ja kaikki muutkin Nintendon konsolit. :)
mariofani
Newbie
_
21. kesäkuuta 2006 @ 10:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihana kuulla että näin monella on vielä tuo ikivanha kapistus jäljellä kuten allekirjoittaneella! Tästä rohkaistuneena ajattelin kysäistä olisiko kukaan halukas myymään Super Mario 3:sta tänne päin tai vaihtamaan toiseen peliin? Tai mistä ylipäänsä olette itse näin uudella vuosituhannella löytäneet näitä pelejä ja mistä kannattaisi etsiä muualta kuin kirpputoreilta? Tuhannet kiitokset vinkeistänne jo etukäteen!
rayska
Member

1 tuotearvio
_
21. kesäkuuta 2006 @ 15:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu kyllä löytyy vanha kunnon nintendo, muutama peli sille ja game genie, josta tosin ohjekirja on hukassa. Lisäksi on super nintendo ja legendaarinen gameboy. Gameboylla tuli pelailtua tetristä intissä, mutta muihin en sitten olekkaan vuosiin koskenu.

Ei se aina suju
Ameeba_
Newbie
_
23. kesäkuuta 2006 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyl se viim 15 vuotta on jaloissa pyöriny ja välillä on pelaillukki.
löytyy Nes + 2 ohj. + 6 peliä (Super Mario 1; R.C. Pro-Am; Ikari warriors; Turtles II; Section-Z ja sokerina pohjalla Solstice) ja pari pelii kaverilta lainassa.. harmi vaa ettei oo duck-huntia ja pistoolia enää..
Senior Member
_
23. kesäkuuta 2006 @ 10:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@mariofani
Quote:
Tästä rohkaistuneena ajattelin kysäistä olisiko kukaan halukas myymään Super Mario 3:sta tänne päin tai vaihtamaan toiseen peliin? Tai mistä ylipäänsä olette itse näin uudella vuosituhannella löytäneet näitä pelejä
Yksi otollinen paikka olisi vaikka Huuto.net. Itsekkin olen sieltä muutaman pelin ostanut:
http://www.huuto.net/fi/showlist.php3?status=N&tits=%22Super+mari...

Mainos
_
__

_
Senior Member

11 tuotearviota
_
23. kesäkuuta 2006 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dodi tulihan se nintendo tähänkin talonn vaikka vähän muöhässä (tietenkin mario mukana).

Edit: Maksoin tollasesta paketista konsolis + 2 ohjainta + 1 peli = 5? oliko jonkun mielestä liikaa?

Tietokone; Emo=Asus PRIME B450-PLUS, Prosessori=AMD Ryzen 7 2700X, Nayttis=Asus GTX 970 turbo, Muisti=16gb 3200Mhz DDR4, Kovalevytila=250gb SSD/15TB normaali.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. kesäkuuta 2006 @ 11:16

Sivu:<12345>
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > kaikki muut pelikonsolit > kuinka moni vielä omistaa vanhan kunnon nintendon?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy