User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.12.2025 / 08:29
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ihmeellisiä ongelmia koneen kanssa...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ihmeellisiä ongelmia koneen kanssa...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
rene_82
Newbie
_
27. elokuuta 2005 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on 2800 Athlon XP prossu, uusi Gigabyte 7VT600P-RZ emo, kaks kpl Spectekin 512 Mt PC3200 muistia ja Club3D 9600XT Näytönohjain sekä Compaq 17" P70 Näyttö...

Kun pistän koneen "päälle" niin näytössä ei tapahdu yhtään mitään... tulee vaan teksti "Check Video Cable"... Prossua oon koittanu kahella eri... eli tolla 2800:lla sekä 2400:lla... mutta ei näytä auttavan... näytönohjaimen kävin kokeilemassa kaveri tykönä... mutta siellä se toimi moitteetomasti... Näytön kaapelin olen vaihtanut ilman menestystä... lisäksi olen koittanut toisellakin näytöllä... mutta mitään ei tapahdu... olen myös koittanut kahdella eri powerilla ... ja ilman muistikortteja...

Kone siis menee päälle.. eli prossun ja näytönohjaimen tulettimet lähtee pyörimään... mutta toi näytön teksti on aina sama...

Vaihdoin juuri emolevyä koska tämä vika ilmeni edellisessä emossa myös... ja tein kaikki samat temput siihen... ennen tätä ongelmaa kone on toiminut moitteetomasti...

Lähetin vanhan emon takuukorjaukseen... josta tuli vastaus että he lähettää sen takaisin koska siinä ei ollut mitään vikaa...

Kaiken huipuksi olen vielä koittanut ilman koppaa tätä uutta emoa... eli pelkästään emo, prossu + tuuletin ja näytönohjain... mutta vika jatkuu.

Olisin kiitollinen jos joku voi kertoa missä vika vois olla...
Limasika
Senior Member

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2005 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaappa kaveriltasi näyttistä ja kokeile sitä emossasi, näyttää siltä että AGP väylä on sökö.
JulGubbe
Member
_
27. elokuuta 2005 @ 17:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaa kaveriltasi pci väyläistä näyttistä ja testaa sillä.

* Ding * Intel kilahti hattuun -Kohta tulee sanomista =p
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2005 @ 18:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko tullu mieleen, että näyttö vois olla rikki? Eli rehaappaa kotelos kaverille ja kokeile sen näytöllä.
rene_82
Newbie
_
27. elokuuta 2005 @ 19:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On käynny mielessä kokeilla toisella AGP-väyläsellä näytönohjaimella... mulla sattu itellä oleen toinen mutta kun en tiedä varmaks sen toimivuudesta...

PCI väylästä näyttistä mulla sit taas ei satu olemaan... mut täytyy kysellä jos jollain kaverilla sattuu olemaan...

On käynny mielessä että näyttö on rikki... sen takia olenkin heti ensimmäitteeks kokeillu toisella näytöllä... ja vielä telkulla... mut ei o auttanu...
anis82
Member
_
27. elokuuta 2005 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverilla oli kanssa samanlainen ongelma, mutta tilanne selvis kun pääsin paikoille kattoo missä vika: Se pässi oli pultannu emon suoraan ruuveilla sinne kotelon takapeltiin kiinni ja tietty men sököks emo. Mut en tiiä mikä tässä vikana mut haiskahtaa hiukka emovialta...

Intel E6750, 3Gt, NV8800GTX
rene_82
Newbie
_
28. elokuuta 2005 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emoa mäki epäilin... mutta kun mulla oli sama vika mun vanhassa emossa... lähetin sen takuukorjaukseen ja sieltä tuli sähköpostia ettei siinä ollu mitään vikaa ja että he lähettää sen takas...

Todella omituinen juttu tää kyllä on... Ei ole mulla ainakaan koskaan tullu vastaavaa tilannetta eteen... ja oon kuitenkin jonkun verran koneita korjannu jne.
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
28. elokuuta 2005 @ 11:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitä osaa et ole vielä koittanut vaihtaa?
ricardo
Suspended due to non-functional email address
_
28. elokuuta 2005 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et maininnut,toimiko kokoonpanosi missään vaiheessa edes sillä vanhalla emolla.Jos näyttöön tulee ihan selkokielinen teksti,niin tuskin on näytössä vikaa.
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
28. elokuuta 2005 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Jos näyttöön tulee ihan selkokielinen teksti,niin tuskin on näytössä vikaa.
Paitsi, jos on näytön signaaliliittimessä tai muussa signaalin sisääntulossa ongelmia.
rene_82
Newbie
_
29. elokuuta 2005 @ 10:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mielestäni olen kyllä kaikki koittanut vaihtaa...

Konetoimi yli ½ vuotta ennen näitä ongelmia... ja tämän ½ vuoden aikana siinä ei ollut mitään ongelmia... koskaan...

Olen koittanut kahella eri näytöllä ja tohon isomman näytön kanssa olen koittanut kahella eri johdolla...

Tänään tuli vanha emo takasin... heitin kiinni siihen ekalla kertaa 2800 Mhz prossu ja muistit... Siinä on integroitu näytönohjain joten kokeilin sillä... tällä se toimi tosin koitin vaan hätäseen)...

Tämän jälkeen heitin kiinni mun näytön ohjaimen ja vielä toimi... pistin koneen menemään biosiin ja vielä toimi... sit kaveri pyys röökille... kun tulin sieltä takasin niin kone oli jumittunut... kun sammutin powerista ja pistin takasin päälle niin ei enään toiminu... siihen tuli taas sama vika ku ennenki...

Sit koitin vielä 2400 Mhz prossulla... mutta samoja ongelmia oli vielä...

Ja mä en siis heittänyt sitä koteloon... vaan kokeilin ihan pöydällä...

Se olis todella kiva saada tietää mitä vikaa siinä on...
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
29. elokuuta 2005 @ 10:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koittanu eri muisteilla? On kyllä aika mielenkiintoinen ongelma.
Mainos
_
__

_
rene_82
Newbie
_
29. elokuuta 2005 @ 10:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No mullahan on kaks Spectek:in 512 Mt Muistia... oon koittanu vaihdella niitten välillä... muilla en olekaan koittanu... ku ei ole ku vaan noi kaks...

Täytyy lainata joltain...
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ihmeellisiä ongelmia koneen kanssa...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy