Hauppauge WinTV Express?
|
|
riksaboy
Suspended due to non-functional email address
|
17. syyskuuta 2005 @ 21:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen ostamassa Hauppauge WinTV Express tv-korttia.. Onko kellään kokemusta kortista? ja onnistuuko tuolla kortillla saamaan näkymään maksullisia kanavia? ois ainakin kiva kokeilla :) Voisiko joku laittaa jonkun oppaan miten saan näkymään kanavat ja onko kortti yleensä hyvä tv-katseluun.
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
18. syyskuuta 2005 @ 05:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Noihin maksukanaviin ei kauheasti kannata enää analogipuolella panostaa. En tiedä mikä muualla suomessa on tilanne, mutta täällä ainakin paikallinen kaapelitv-operaattori lopetti muistaakseni alkuvuodesta kaikkien analogisten maksukanavien pidon ja siirtyi kokonaan digiaikaan.
Tuo kortti on varmaan ihan pätevä tv:n katseluun, mutta jos nauhoittaa meinaat jotain niin laatu jää hiukan huonoksi. Tuo kun pystyy nauhoittamaan täydellä 25fps kuvanopeudella korkeintaan videoCD-laatuista videota.
Suosittelisin miettimään jotain muuta korttia. Vaikka Pinnaclen PCTV-sarjasta Stereo- tai Rave-mallia. Itsellä on pctv-pro-malli ja tyytyväinen olen siihen ollut.
|
riksaboy
|
18. syyskuuta 2005 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkälainen tai mikä tv-kortti sit kävis maksullisten tv-kanavien katseluun? Ja onkohan tuo Pinnaclen PCTV-sarja oikein hyvä ja käykö esim. maksullisten tv-kanavien katseluun?
|
riksaboy
|
18. syyskuuta 2005 @ 18:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mistä sais tietää että onko paikallisen kaapeliTV -yhtiön lähetykset vielä analogiset vai onko vaihtunut jo digi aikaan? Ja miten ja millä tv-kortilla onnistuu maksullisten kanavien katselu? Olen vasta-aloittelija.Kiitos vastaajille!
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
18. syyskuuta 2005 @ 18:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Ensihätään varmaan kannattaa ktv-yhtiön nettisivuilta katsoa. Jos siellä ei hinnastoissa tai muualla mainita kuin digikanavista, niin silloin tuskin enää näkyy. Tietyisti, parhaiten asia varmistuu soittamalla ja kysymällä.
Tuo maksukanavien katseluun sopivuus riippuu lähinnä kortin viritinpiiristä ja siitä, tukeeko purkuun käytetty softa kyseistä piirityyppiä. Suurimmassa osassa kortteja on joku brooktreen piiri.
Itse joskus kokeilin cablecryptillä katsoa, mutta ei siitä oikein mitään tullut sen takia, kun tuolloin ei ainakaan Cablecrypt kunnolla pelittänyt winXP:ssä. Eipä tuota ole sittemmin tullut edes koitettua, ei noilta kanavilta loppujen lopuksi niin hyvää katseltavaa tule. Paljon pyörii samat ohjelmat. (erityisesti Viasatilla ja Canal plussalla)
|
gemini
Newbie
1 tuotearvio
|
18. syyskuuta 2005 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo edulliset TV-kortit ovat kaikki aika lailla samanlaisia. Jos DScaler tukee korttia, niin sillä voi katsoa hyvälaatuista TV-kuvaa. VirtualDubilla saa kaapattua ihan hyvää kuvaa jos vain viitsii nähdä vähän vaivaa. Korttien mukana tulevat ohjelmat ovat yleensä järjestään noita ilmaisia huonompia.
Itselläni on muutaman vuoden ikäinen Hauppauge WinTV Nicam, ja se pelaa hyvin noiden molempien ohjelmien kanssa. Se kaappaa täydellä resoluutiolla videota, kuten käytännössä kaikki muutkin kortit. Tuo WinTV Express on ilmeisesti lähinnä nimipäivitys noille vanhemmille WinTV-korteille.
Mulla oli valmiina kyseisellä kortilla kaapattu pieni testipätkä, joten vilkaise jos kiinnostaa. Kokoa n. 3MB: http://koti.mbnet.fi/gemini/hauppauge/clip.avi
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 18. syyskuuta 2005 @ 20:48
|
AfterDawn Addict
20 tuotearviota
|
19. syyskuuta 2005 @ 04:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Tuo WinTV Express on ilmeisesti lähinnä nimipäivitys noille vanhemmille WinTV-korteille.
Voi olla, mutta ei tuo Expresskään mikään uusi kortti ole. Ainakin 2-3 vuotta vanha malli.
|
ch1ma1ra
Newbie
|
19. syyskuuta 2005 @ 19:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanon sen et kauheeta takkuamista sen kans! Tai riippuu kait koneesta...
Ittellä se tilttaa aina ku yrittää käytää muuhun ku web kamerana
|
riksaboy
|
20. syyskuuta 2005 @ 19:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin Hauppauge WinTV -GO2 tv-kortin joka oli aika edullinen, mutta kuinka ihmeessä saan näkymään maksulliset kanavat kun wintv-go2 digitointipiiri on conexant 881 ja cx2388 Chips??? Löytyykö mistään mitään decoderia joka kävis tuohon tv-korttiin. Ilmeisesti tuo CableCrypt ei toimi tuossa piirisarjassa, mutta onko jossain tai mistä sitä vois etsiä? Vai onko yksinkertaisesti mun kortti ihan surkea? Kiitos vastaajille!!
|
ch1ma1ra
Newbie
|
20. syyskuuta 2005 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Mun ongelmat ratkes ku latasin DigitalDubin. Sillä toimii...WinTV:llä ei...outoo sinänsä
|
Mainos
|
  |
|
heikki71
Senior Member
|
20. syyskuuta 2005 @ 20:23 |
Linkki tähän viestiin
|
täytyy näköjään itsekin hakea tuo VirtualDub-ohjelma, oli sen verran upea avi!
Ihan toista kuin alkuperäissofta.
|