agp asetukset biosissa?
|
|
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 08:13 |
Linkki tähän viestiin
|
eli miten nuo agp asetukset pitäisi olla biosissa....kun minulla ne on kaikki disabled...
-=Bloody-Revolution=-
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
24. syyskuuta 2005 @ 09:44 |
Linkki tähän viestiin
|
Riippuu vähän mitä siellä on, Fast Writes ja sideband addressing voi hyvin olla disabled asetuksilla, AGP Aperture Size kohtaan vaikka tuplasti se arvo mitä näytönohjaimessa on muistia.
|
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 10:41 |
Linkki tähän viestiin
|
käyn kattomassa ne tässä kohta...mutta joka tapauksessa IHAN kaikki oli disabled...
-=Bloody-Revolution=-
|
Senior Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 10:56 |
Linkki tähän viestiin
|
Riippuu siitä onko sinulla integroitu näytönohjain, AGP-väyläinen näytönohjain vaiko PCI(-E)-väyläinen näytönohjain ja että kuinka nopeaa AGP-väylää korttisi osaa käyttää, näytönohjaimen muistin määrästä jne. Kerropa näytönohjaimesi malli.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
24. syyskuuta 2005 @ 11:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos kaikki toimii hyvin, miksi huolehtia turhaan?
|
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 11:05 |
Linkki tähän viestiin
|
AGP timing control
Agp mode: Auto
Agp FastWrite: disabled
Agp ApertureSize:128mb
Agp Master 1 w/s Write: disabled
Agp Master 1 w/s Read: Disabled
Agp read synchronization:disabled
-----------------------------------------------------------------------
lämmöistä se tuskin johtuu kun katoin nekin:
CPU temperature: 51
system temp: 40
-=Bloody-Revolution=-
|
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 11:52 |
Linkki tähän viestiin
|
näyttis on ati radeon 9600 series agp, 128mb muistia on siinä..
-=Bloody-Revolution=-
|
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 11:54 |
Linkki tähän viestiin
|
ja kone sallii sen 4x siihe agp nopeuteen
-=Bloody-Revolution=-
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
24. syyskuuta 2005 @ 15:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei noissa mitään häikkää pitäisi olla.
|
Antigod
Member
|
24. syyskuuta 2005 @ 19:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Miksi muuten se aperture size pitäisi laittaa 2x näyttiksen muisti, itselläni ainakin saan Mark5:ssä paremman tuloksen kun size on sama kuin muisti, eli 128mb (6600Gt).
A64/3700+
1536mb
6600Gt@580/1125(+VF700cu)
200Gt
Nexus4090
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
25. syyskuuta 2005 @ 09:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei sitä tarvikkaan. Se nyt on vain yksi ohje. Jos kerran intoa piisaa, löydät juuri kokeilemalla parhaan mahdollisen arvon. Se riippuu kuitenkin muustakin kokoonpanosta.
|
-WK-
Senior Member
|
25. syyskuuta 2005 @ 19:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkäs, vaikuttaako tuo AGP Aperture Size kovinkin paljon suorituskykyyn? Millasia kokemuksia? Itse olen saanut kyllä ja ei -käsityksiä yhtä paljon noita englanninkielisiä foorumeita lukiessani.
Mulla on tämmönen HP Pavilion kone, jonka biosi ei anna tuota Aperturea muuttaa, pitäs olla vieläpä uusin versio mitä HP:n omilla sivuilla on. Everest ja WCPUID -ohjelmat kuiteskin näyttävät sen olevan 64mb. Ilmeisesti suositus on laittaa se vähintään 1/4 RAM-muistista. Pystyykö sitä sitten jollain editori-ohjelmalla tms. muuttamaan Windowsista käsin?
Näytönohjaimessa on muistia 128mb
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. syyskuuta 2005 @ 19:03
|
Senior Member
|
26. syyskuuta 2005 @ 03:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuo AGP Aperture Size määrittää siis sen, kuinka paljon näytönohjaimella on keskusmuistia käytössään tarvittaessa. En sitten tiedä miten näytönohjain määrittelee tuon oman tarpeensa, mutta keskusmuistin käyttö näytönohjaimen oman muistin sijaan on tietysti hitaampaa, joten aina parempi jos pärjätään sillä näyttiksen omalla.
Kokeilemalla tosiaan selviää paras arvo, mutta lähtisin liikkeelle nollasta enkä suoraan vaikka 1/4 tai 1/2 rammin määrästä, joka on aika paljon esimerkiksi gigan muistista.
|
-WK-
Senior Member
|
26. syyskuuta 2005 @ 04:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Mutta onko olemassa mitään ohjelmaa jolla tohon Apertureen pääsis käsiks?
Mietin vaan sitä, että esim. kun pelaa Half-Life 2:sta tai jotain muuta isompaa peliä, niin sen normaalin latauksen (vaikka talletuksen lataus) jälkeen tulee alussa paljon sellaisia isoja latauspiikkejä kun esim. vaikka liikkuu hahmolla. Ne lataukset siis käytännössä pysäyttää koko pelin tai tekee siitä nykivää, kovo rutisee aivan hevletisti, mutta sitten niiden jälkeen peli rullaa kyllä todella moitteetta. Eli johtuuko tämä siitä että kun kortissa ei ole tarpeeksi muistia säilömään suuria määriä tekstuureja (1024 x 768 ja kaikki asetukset täysillä) ja keskusmuistia on käytössä vain se 64mb, peli joutuu käyttämään kovo-tilaa tekstuureja varten, joka sitten taas hidastaa peliä?
Minulla oli aikaisemmin GeForce FX 5500 256mb -ohjain, joka oli tietysti paljon hitaampi, mutta runsaammalla muistilla ja esim. Far Cryssä se pelitti paremmin (asetukset tietysti pienemmät, kuitenkin 1024 x 768 reso) ilman noita latauspiikkejä.
Jelppiä kaipais :)
EDIT: Eheytystä olen kokeillut ja vapaata tilaa pyrin pitämään aina vähintään 20 GB
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. syyskuuta 2005 @ 04:49
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
26. syyskuuta 2005 @ 11:49 |
Linkki tähän viestiin
|
-WK-: Elikkä tuo latailujen määrä johtuu lähinnä siitä, että sulla on vain 512 MB keskusmuistia. Eli nuo kiintolevyn ruksutustauot johtuu siitä, että keskusmuistissa ei ole tarpeeksi tilaa ja peli joutuu hakemaan käyttämiään tietoja kiintolevyltä, mikä saa pelin pätkimään ja kovon rutisemaan.
En tiedä käyttääkö tuo 6800 LE kuinka paljon tuota keskusmuistia apuna, mutta jos käyttää vähänkin niin se tietysti pahentaa asiaa, eli kannattaa investoida toiseen 512 MB:n muistikampaan. Jos 6800 LE:n ostaa tietäen varmasti, että aikoo kellottaa sitä ja ottaa siitä lisää (renderöinti?)liukuhihnoja käyttöön, kannattaa harkita 256 MB:n mallia. (Nyt se on tosin jo myöhäistä... ;)
|
-WK-
Senior Member
|
26. syyskuuta 2005 @ 13:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: -WK-: Elikkä tuo latailujen määrä johtuu lähinnä siitä, että sulla on vain 512 MB keskusmuistia. Eli nuo kiintolevyn ruksutustauot johtuu siitä, että keskusmuistissa ei ole tarpeeksi tilaa ja peli joutuu hakemaan käyttämiään tietoja kiintolevyltä, mikä saa pelin pätkimään ja kovon rutisemaan.
Toista muistikampaakin olen kyllä miettinyt... giga RAMia alkaa varmaan jo olla enemmän standardi... ja tietenkään tämän koneen käyttämään muistia ei löydy mistään... Damn HP.
Quote: En tiedä käyttääkö tuo 6800 LE kuinka paljon tuota keskusmuistia apuna, mutta jos käyttää vähänkin niin se tietysti pahentaa asiaa, eli kannattaa investoida toiseen 512 MB:n muistikampaan. Jos 6800 LE:n ostaa tietäen varmasti, että aikoo kellottaa sitä ja ottaa siitä lisää (renderöinti?)liukuhihnoja käyttöön, kannattaa harkita 256 MB:n mallia. (Nyt se on tosin jo myöhäistä... ;)
Justiin, eli vaan parempi että Aperture onkin vain 64mb? Joo ostin tuon 6800 LE:n käytettynä todella halvalla ja myyjä ilmoitti että sen saa varmasti 6800:ksi joten tuli otettua varman päälle :) vois varmaan ostaa 512 kamman jostain Verkkokaupasta kun niillä on se palautusoikeus jos ei sovikkaan emoon...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. syyskuuta 2005 @ 13:16
|
Mainos
|
  |
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
26. syyskuuta 2005 @ 13:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Just näin...
|