User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 22.4.2026 / 21:25
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > tv-out -ongelmat ja -keskustelu > tv kuulumaan stereioiden kautta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
TV kuulumaan stereioiden kautta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
mrmasa
Junior Member
_
26. syyskuuta 2005 @ 07:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Terve,

Olen pitkään kuunnellut kotonani musiikkia (mp3) tietokoneelta käsin niin, että minulla on ollut piuhat tietokoneen ja stereoiden välillä. Tämä siis onnistuu jo.

Nyt haluaisin tv:n äänet kuulumaan vahvistimen kautta samalla tavalla? Mitä piuhoja pitää ostaa / mitä muuta pitää olla / hyvä tietää?

Kiitos,

Matti
BZB
Suspended permanently
_
26. syyskuuta 2005 @ 07:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö vahvistimeen sitä saa samalla lailla kuten stereoihinkin?
(ainakin minulla saa)

niin ja millä soitat mp3 filuja?
jos tietokoneelta/dvd-soittimelta niin kannattaa laittaa piuhat siitä vahvistimeen eikä telvisioon...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. syyskuuta 2005 @ 07:35

tomppa83
Newbie
_
27. syyskuuta 2005 @ 10:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Harvoissa tv:issä on rca-liitännät outputina.
Tarvitset siis:

-Scart / rca-sovitin, hinta n. 9?
-rca-johto, hinta n. 5-50? (riippuu pituudesta)

Kannattaa tarkistaa, että vahvistimessa on sisääntuloja enemmänkin kuin yksi. Muuten joudut aina telkkaria katsoessa vaihtamaan tietokoneelta ja
telkkarilta tulevia johtoja keskenään. Vahvistimen perään on saatavissa n. 5? hintainen palikka, joka jakaa yhden rca-sisäänmenon kahteen, mutta
niiden toimivuudesta on ainakin itselläni huonoja kokemuksia.
mrmasa
Junior Member
_
27. syyskuuta 2005 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos tiedoista!

Thanks!

M
ecusto
Junior Member
_
7. lokakuuta 2005 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitaan myös scart-haaroitin että saa televisioon samanaikaisesti kuvan sisääntulon ja äänen ulostulon, paitsi jos käyttää TV:tä pelkästään TV:n katseluun.
Mulla on sellainen jakoboksi, missä voi nappia painamalla valita ohjelmalähteen ja siinä on myös rca-lähtö äänelle. Ainoo haitta on, että joutuu käyttämään VHS-nauhuria virittimenä jos haluaa kattoo TV:tä silleen että äänet tulee stereoista. VHS-nauhurin voisi korvata vaikka digiboksilla, mutta mä en sitä ole vielä hankkinut, ehkä muutaman vuoden päästä kaikki tulee netistä mitä mä katson.

Tietysti TV:n kuulokeliitäntääkin voisi käyttää, jos hankkii siihen linjasovittimen. En oo sitä kyllä käyttänyt, koska mulla on mono-TV, tulee kaikki äänet monona.

Mun vanhassa TV:ssä oli DIN-lähtö, mutta se olikin jotain vuosimallia 1972.
Mainos
_
__

_
wipe2000
AfterDawn Addict

15 tuotearviota
_
7. lokakuuta 2005 @ 21:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarkista nyt kuitenkin ihan ensin, mitä liittimiä siellä TV:n takana on, aika monissa kuitenkin on ihan RCA-liittimet äänen ulostuloa varten.
afterdawn.com > keskustelu > kotiteatteri > tv-out -ongelmat ja -keskustelu > tv kuulumaan stereioiden kautta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy