User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 31.12.2025 / 16:16
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > leadtek 6800 le ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Leadtek 6800 LE ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
SithLord
Member
_
11. lokakuuta 2005 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain tänään tuon kyseisen kortin. No yritin Rivatunerilla avata piippuja. Kun piipun aikaisee, niin rivatuner pyytää käynnistämään koneen uudestaan. Koneen uudestaan käynnistyttyä avaan Rivatunerin, niin aukaistuja piippuja näkyy edelleen 8. Miksen saa käyttämättömiä piippuja aukaistua yhtään. Ajureiden asennuksen aikana windows (xp) ilmoitti, että ajurit eivät ole läpäisseet Windows logo testiä. Olisiko tässä mitään yhteyttä ongelmaan.

E6300 | Gigabyte DS3 | Corsair 5400UL "Fatbody" | 7600 GT
SithLord
Member
_
11. lokakuuta 2005 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelma selvisi.

kumipuu
Suspended permanently
_
11. lokakuuta 2005 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kerro sitten miten ongelma selvisi. saitko 16 renderöintiliukuhihnaa käyttöön. mulla kun on sama näyttis!
SithLord
Member
_
11. lokakuuta 2005 @ 18:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luin muropaketin ohjeet tarkemmin. Sain käyttöön 16 piippua ja 6 verteksiyksikköä. Ja kaikki toimii niin kuin pitää.

Toimiikos sinulla kumipuu 16 piipulla vai?

kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 06:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
16 piipulla huonompi 3-d mark tulos kuin 12 piipulla. 16 piipulla häiriöitä testissä joten olen tyytyväinen 12 piippuun.6 verteksiyksikköä käytössä. häiriöitä sekä 2003 että 2005 3-d markissa (16 piipulla) kokeile itse 12 piipulla niin tiedän olenko one lucky bastard, kun sain enemmän irti vähemmällä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 06:50

SithLord
Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitää tänään kokeilla 12 piipulla. Minulla ei kyllä tullut yhtään häiriöitä 3d mark 03:ssa eikä 05:ssa 16 piipulla.

kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 08:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sulla tuli toi winfox2 ohjelma mukana? kellotaajuuksien puolesta se 380 ja 820mhz on mulle optimaallinen.
Zami88
Newbie
_
12. lokakuuta 2005 @ 09:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kannata ostaa viallisia nvidian kortteja (ATI RULEZ!!!)
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 09:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei ne nvidian kortit ole viallisia! kortti esim. 6800 le ei ole viallinen, se että joku saa tai ei saa esim. putkia auki, niin se ei ole vika. rivatuner joko avaa putket tai ei. ja ati veti aikanaan 9700 pron pois markkinoilta kun sen sai modifioitua helposti 9800 pro:ksi. nvidia ei ole tehnyt mitään sen kaltaista.nvidia:n painajainen on esim. toi rivatuner, mikä tarkoittaa että ihmiset ei osta kalliimpia kortteja kun halvemmat saa modifioitua kalliimpien tasolle tai ylikin.ja onhan joissakin korteissa (nvidia) toi rautalukko jonka minä nyt kuitenkin aukaisin. tuskin nvidia erehtyy toista kertaa näin pahasti. jos viasta vielä sen verran viallinen kortti ei toimi. viallinen nvidia ohjelmallisessa puolella ja ehkä on viallisia yksiköitä, mutta se ei ole vika jos kaikkia ei saa auki.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 10:06

sniperfin
Senior Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 10:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
ei ne nvidian kortit ole viallisia! kortti esim. 6800 le ei ole viallinen, se että joku saa tai ei saa esim. putkia auki, niin se ei ole vika. rivatuner joko avaa putket tai ei. ja ati veti aikanaan 9700 pron pois markkinoilta kun sen sai modifioitua helposti 9800 pro:ksi. nvidia ei ole tehnyt mitään sen kaltaista.
Ei näin. 6800LE korteista on tehtaalla ne piiput laitettu kiinni juuri siksi että ne eivät ole täyttäneet tarkastuksessa kriteereitä ja kortti on nimetty LE malliksi.Rivaturner kyllä avaa aina ne putket,mutta se on eri asia toimiiko ne putket. Eihän se toki ole mikään vika,koska kortti myydään 8 piippuisena.
9700 prota ei ole ikinä saanut modifioitua 9800 proksi, koska niissä on eri nappi. 9500 (perus) kortin(jos muistiväylä oli 256b) sai kyllä modattua 9700 sarjan kortiksi,koska niissä oli sama nappi ja 9500 sarjassa oli 4 piippua laitettu pois käytöstä,jotka sitten sai palautettua joko kolvaamalla(alussa) tai ohjelmallisesti.Sama koski 9800 sarjassa 9800SE mallia --->9800(pro).Ati ei koskaan silti vetänyt kortteja markkinoilta tästä syystä, vaan myynti jatkui aina uuden sukupolven korttien tuloon saakka.
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 10:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
9700 pro:n myynti loppui, koska se pääsi liian lähelle 9800 pro:ta ja ati siis poisti sen markkinoilta.tuli vain 9600 ja 9800 välistä jäi pois 9700.joistakin 6800 le:n korteista ei voi olla saamatta kaikkia putkia auki, jos ne tehtaalla aukeavat ja kuluttajalla, mietin miksi päästää viallisia kortteja markkinoille joissa ei olekkaan mitään vikaa.esim. asus eiköhän se ole takuuvarma 16 piipun versio.ja on myönnetty että piipujen aukaiseminen on ongelma, nvidia siis lahjoittaa kuluttajalle 6800 sarjan kortin jonka he tietävät varmasti yltävän ainakin gt:n tasolle. toisaalta noi kalleimmat mallit ovat yleensä 256 mb versioita.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 10:44

sniperfin
Senior Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
9700 pro:n myynti loppui, koska se pääsi liian lähelle 9800 pro:ta ja ati siis poisti sen markkinoilta.tuli vain 9600 ja 9800 välistä jäi pois 9700.
Ei pidä paikkaansa, 9700 oli myynnissä samaan aikaan kuin 9700pro,muuten sama,mutta alhaisemmat kellot.
9700pro myynti loppui koska markkinoille tuli uusi sukupolvi. 9800 sarja (korvasi 9700 sarjan) ja 9600 sarja joka korvasi 9500 sarjan.
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 10:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen kuullut ihan muuta. jos sulla on tiedossa joku artikkeli joka koskee 9700 pro:n vetämistä pois markkinoilta, niin lukisin sen mielelläni.
sniperfin
Senior Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei siihen mitään artikkeleita tarvita, sehän on itsestään selvää. Kun uusi sukupolvi tulee markkinoille, vanhan tekeminen lopetetaan ja niiden myynti loppuu pikku hiljaa kun ei tule uutta tavaraa.
Kyllä niitä 9700 sarjan kortteja saa vieläkin ostettua,jos johonkin kauppaan on jäänyt varastoon. Sama periaate toimii missä tahansa tietokone laitteistossa.
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olin ostamassa aikanaan 9700 pro:ta ja sitä ei saanu mistään! tietokoneliikkeet ilmoittivat että 9700 pro:ta ei saa koska tehdas veti sen pois markkinoilta koska se oli liian lähellä 9800:prota se että sitä nyt saa on ihan järkevää, koska se on nyt edellisen sukupolven näytönohjain. se ei kilpaile enää nopeuden suhteen. mutta jos jollakin on faktaa mitä 9700 pro:lle tapahtui, niin laittakaa tiedoksi miten asia nyt olikaan? tai itse asiassa tämä ketju alkoi kun kaveri kysyi, 6800 le:stä joten on paremminkin ketjunvaihdon paikka, koska varsinainen kysymys 6800 le:stä erkanee!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 11:26

sniperfin
Senior Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
olin ostamassa aikanaan 9700 pro:ta ja sitä ei saanu mistään! tietokoneliikkeet ilmoittivat että 9700 pro:ta ei saa koska tehdas veti sen pois markkinoilta koska se oli liian lähellä 9800:prota se että sitä nyt saa on ihan järkevää, koska se on nyt edellisen sukupolven näytönohjain. se ei kilpaile enää nopeuden suhteen. mutta jos jollakin on faktaa mitä 9700 pro:lle tapahtui, niin laittakaa tiedoksi miten asia nyt olikaan?
Menit iankaikkisen vanhaan myyjän vedätykseen jolla sinut yritettiin saada ostamaan uusi ja kalliimpi ohjain. 9700pro:ta ei koskaan vedetty markkinoilta mainitsemasi syyn takia.
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok oli miten oli.annetaan kuitenkin kaverin jatkaa 6800 le:stä jotta ei menisi ihan mahdottomaksi. en väitä että olet väärässä ja toisaalta että ihan oikeassakaan, pitää kaivaa toi tieto esiin.
HD15
Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vai on leadtekin halvassa 6800le:ssä 2.8 ns muistit??
onko silti parempi kuin 6600gt kortit joissa kyllä kellotaajuus pienempi mutta muistit on 2.0ns?
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 11:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noita testejä nyt kannattaa vertailla esim.http://www17.tomshardware.com/cpu/20020821 jos aiot pitää le:n vakiona niin harkitse kumpaakin jos modifioit niin le
SithLord
Member
_
12. lokakuuta 2005 @ 12:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
16 piipulla huonompi 3-d mark tulos kuin 12 piipulla. 16 piipulla häiriöitä testissä joten olen tyytyväinen 12 piippuun.6 verteksiyksikköä käytössä. häiriöitä sekä 2003 että 2005 3-d markissa (16 piipulla) kokeile itse 12 piipulla niin tiedän olenko one lucky bastard, kun sain enemmän irti vähemmällä.
Kyllä minulla tulee 16 piipulla huomattavasti parempi tulos 3d Markissa, kuin 12 piipulla.

kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kiitos vastauksesta! olen tosiaan one lucky bastard. sain näköjään erikoiskortin? ja kun kukaan ei kykene selittämään, muuten kun että 4 piipua on viallisia, niin onneksi niin. sain vastauksen kysymykseen onko korttini poikkeuksellinen ja onhan se näköjään.
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2005 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kumipuu: Ne 4 piippua ovat viallisia. En tiedä oletko niin onnekas, jos et kerran niitä saa toimimaan. Korttisi olisi nopeampi, jos myös ne 4 viallista piippua toimisivat kunnolla.
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 14:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos seuraisit saittia vähän enemmän, niin tietäisit mistä on kyse! jaksanko enää... milloin menee jakeluun että tiedän että 4 on viallista? mutta kun saan 12 piipulla paremmat tulokset kuin 16 piipulla, niin joko meni...ja olen kyllä testannut 16 piipulla! yes,yes ja kyllä. toivottavasti viimeinen kyselijä....

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 14:22

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2005 @ 14:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kumipuu: Onko tullut mieleen, että kun piiput ovat viallisia niin niillä kestää kauemman aikaa laskea pikseleitä. Jokaiselle piipulle on laskettu tietty määrä laskettavaa ja jos 4 ei pysykään tahdissa niin se huonontaa tulosta mahdollisesti jopa alle sen kuin jos ne 4 piippua eivät olisi käytössä.

Tämä on hieman arvelua, mutta olisi mielestäni loogisesti kaikkein järkevin ratkaisu.

Siis, jos nämä 4 puoliksi toimivaa piippua toimisivat kunnolla, saisit 16:lla piipulla paremman tuloksen kuin nykyisin 12 piipulla. Eli kortistasi ei ole otettu kaikkia ytimen periaatteellisia tehoja irti. Käytännön tehot on kyllä sitten puristettu viimeistä tippaa myöten.

Ps: Ei niitä kaikkia threadeja kerkeä kukaan lukemaan. Hulluksihan siinä tulisi! ;)
Mainos
_
__

_
kumipuu
Suspended permanently
_
12. lokakuuta 2005 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen katsonut tuloksia mitä mun näytönohjain antaa testeissä ja mulla jostakin kumman syystä nuo 12 piippua vaan antavat sen tuloksen kun muilla 16 piipulla. sinä olet näköjään fiksu kaveri, ilmoituksesi perusteella, ja kiitos ystävällisestä palautteesta! mutta toivoisin ettei tästä asiasta enää keskusteltaisi. kirjoitin taannoin jo asiasta saitille ja ei tullut asiaan vastausta, joten asia loppuunkäsitelty. mua ei haittaa missään määrin vaikka 4 onkin viallista, jos se olisi elämäni ydin niin lunta sataisi tupaan.ja kun "vakiona" saan n.2000 pistettä 3-d mark 2005:ssä ja nyt n.3700 niin se riittää mun kokoonpanolle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2005 @ 15:25

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > leadtek 6800 le ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy