User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.9.2025 / 20:33
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > internet-kaistanopeuden rajoittaminen
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Internet-kaistanopeuden rajoittaminen
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Mupsteri
Member
_
31. lokakuuta 2005 @ 09:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli siis miten voisin rajoittaa download-nopeuttani erilaisissa p2p-verkoissa? Eli siis ku mulla on 2 megan elisa, niin voisko sen jotenki rajoittaa niin et max. nopeus olis vaik 150 kt/s ja upload vaik 35 kt/s maximin ollessa vissii joku 50 kt/s, ku eiks toi uploadki hidasta esim. surffausta jos joku lataa multa 50 kt/s. Haluisin siis rajoittaa sitä kaistanopeutta sillon, ku oon itse koneella ja haluan esim. surffata, mutta jos oon vaik pois kotoo, nii sillo ei tarvis olla mitää rajoituksii.

Asus A8V-E Deluxe l AMD Athlon 64 3000+ (Winchester)+Zalman CNPS7000B-AlCu (ei ole kellotettu) l Twinmos 2x512MB Dualchannel Kit l Seagate 80GB IDE+Samsung 160GB SATA l Palit GF 6600 GT PCI-E 128MB+Zalman VF700-CU LED (ei ole kellotettu) l Creative Sound Blaster Audigy SE l Antec SLK3000B+Antec NeoHE (High Efficiency) 380W l LG DVD+-RW Dual Layer 16X

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2005 @ 09:56

pkaksp
Moderator
_
31. lokakuuta 2005 @ 09:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Netlimiter ohjelmalla onnistuu.

http://www.netlimiter.com/
Mupsteri
Member
_
31. lokakuuta 2005 @ 10:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vai että Netlimiterillä. Mahtaakohan tuo ohjelma olla kielletty jos käyttää esim. dc++:aa? En oo iha varma, mut muistaakseni joitai käyttäjii on kikattu joltai hubeilta jos jaoista löyty toi ohjelma, tiedä sitten miten on.

Asus A8V-E Deluxe l AMD Athlon 64 3000+ (Winchester)+Zalman CNPS7000B-AlCu (ei ole kellotettu) l Twinmos 2x512MB Dualchannel Kit l Seagate 80GB IDE+Samsung 160GB SATA l Palit GF 6600 GT PCI-E 128MB+Zalman VF700-CU LED (ei ole kellotettu) l Creative Sound Blaster Audigy SE l Antec SLK3000B+Antec NeoHE (High Efficiency) 380W l LG DVD+-RW Dual Layer 16X
pkaksp
Moderator
_
31. lokakuuta 2005 @ 10:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joiltakin hubeilta on, joiltakin ei. Googlella varmaan löytynee muitakin kaistanrajoittimia, että eikun etsimään.
konverter
Senior Member

1 tuotearvio
_
31. lokakuuta 2005 @ 10:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ensinnäkin älä laita jako kansioon sitä ohjelmaa niin sinua ei potkita pellolle. Nykyisissä p2p ohjelmissa on kyllä ihan pätevät download/upload säädöt asetus valikoissa joten ei välttämättä tarvi tuota Netlimiteriä. Ja olen samaa mieltä joidenkin kanssa siinä että Netlimiteriä aiheettomasti käyttävät pitäisi potkia pihalle heti kun mahdollista. Mutta sinähän tietysti saat käyttää/olla käyttämättä Netlimiteriä niin paljon kuin haluat...

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
31. lokakuuta 2005 @ 11:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
ku eiks toi uploadki hidasta esim. surffausta jos joku lataa multa 50 kt/s.
Ei välttämättä. Surffauksessa tarvitaan download kaistaa. Upload-kaistan täydellinen käyttö voi kuitenkin joillakin yhteyksillä viedä download-kaistan nolliin tai hyvin pieneksi, jolloin upload-kaistan rajoittaminen on järkevää.

Rajoittamistarpeen voi helposti kokeilla.
morbir
Senior Member
_
31. lokakuuta 2005 @ 12:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulla ainaki on sillä lailla että täytyy rajottaa aika tavalla tota uploadia...
Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
31. lokakuuta 2005 @ 12:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ei taas tarvi rajottaa uploadia yhtää...
Mupsteri
Member
_
31. lokakuuta 2005 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, noh koitin vähä äske tolla netlimiterillä rajoittaa noita nopeuksia, mutta ei oikee toiminu kunnol. Eli siis pitääks mun rajoittaa niitä nopeuksia jotenki tällee: ohjelma päälle -> sitten klikkaan tätä: http://putfile.com/pic.php?pic=10/30310432774.jpg&s=x11 ja sitten vaa laitan haluamani luvun ja painan enteriä?

EDIT: Kato taisin saada toimii. Piti vaa ruksaa niitten lukujen vieressä olevat neliöt, niin toimii ja sit jos ruksaa ne pois nii sillo vissii ei oo mitää rajoituksia päällä vai?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2005 @ 13:50

Osku87
AfterDawn Addict

1 tuotearvio
_
31. lokakuuta 2005 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei tarvi painaa Entteriä. Laitat vaan raksin ruutuun.

Ja tosiaan sun pitää rajoittaa p2p-ohjelmien latausnopeutta, jos haluat selailun toimivan paremmin.

Kuvakaappauksessa olit rajottamassa Firefoxin latausnopeutta.

Edit: Juuri näin kuin olit editissä hoksannutkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. lokakuuta 2005 @ 13:53

Mainos
_
__

_
Member
_
22. marraskuuta 2005 @ 13:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on netlimiterin kanssa sellanen ongelma, että kun yritin rajoittaa dc++ uploadia 20kt/s nopeuteen niin netlimiter rajoittaa uploadia niin rajusti että kukaan ei voi minulta mitään ottaa. Upload nopeus näkyy dc:ssä 0b/s:nä mutta netlimiter väittää uploadnopeuden olevan n. 10kb/s. Eikä hidastuminen johdu siitä että rajoittasin nopeuden 10kb/s, minulla on 512 yhteys ja rajoitin uploadin 512 kb/s, mutta siltikään kukaan ei saa minulta mitään.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2005 @ 14:05

afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > internet-kaistanopeuden rajoittaminen

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy