User Käyttäjä Salasana  

perjantai 2.1.2026 / 01:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hyvä ja *nopea* raid -kokoonpano? hyvä kotelo?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hyvä ja *nopea* Raid -kokoonpano? Hyvä kotelo?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Olotila
Junior Member
_
6. marraskuuta 2005 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aion hankkia muutaman sata II (3.0 gb) levyn raid 0 -pakaksi.

Minulla on jo Hitatchin T7K250 levy ja halvimmillaan niitä saa lisää reilulla satasella kappale. Uusinta 7K500 -levyä en aio edes harkita, se on tällä hetkellä aivan liian kallis haluamaani tarkoitukseen. Samsungit laitan raid 1:ksi, jotta saan tärkeät tiedostot varmemmin säilymään. Lienee järkevintä ostaa lisää T7K250 levyjä?

Lopulta minulla siis olisi stripe ja mirror, melko optimaalinen systeemi. Käyttis ja pelit olisivat nopeita, varmuuskopiot ja imaget olisivat mirrorilla.

Tavoitteena on saada lisää nopeutta peleihin ja windowskäyttöön. Kahden levyn raid 1 varmaan riittää perustarpeisiin, mutta harrastuskiinnostus tuskin tyydyttyy sillä (hardiskuume pukkaa päälle).

Uusi kotelo on myös välttämätön. Tarvitsen hiljaisen kotelon, johon levyt mahtuvat, jäähdytys on kunnossa ja yleisimmät liittimet saa etupaneeliin (usb, headset). Emon piirisarjantuulettimen olen vaihtanut siileen ja näyttis on passiivi, eli hyvä kotelojäähdytys on oltava. Kiintolevyille jonkinlainen "pehmustuskiinnitys", jotta ne eivät resonoisi (kuten nykyisessä kotelossani).

Budjetin yläraja on tonnin kieppeillä, mieluummin tingin levyistä kuin kotelosta. Emoa en ala vaihtamaan, olen tähän erittäin tyytyväinen (siis vinkupropellin vaihdon jälkeen).

Onko hyvä vinkkejä kotelosta tai emoni raidkäytöstä (asentaminen ja suorituskyky)? Onko kokemuksia pci-paikalle tulevista lisätuulettimista (passiivisen näyttiksen lisäjäähyksi)?

Intel Core i7 920
ASUS P6T SE
OCZ 2000mhz DDR3 6GB
Intel X25-m, 4X Samsung 1TB F1, WD Raptor
HIS Ati Radeon HD 5770
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hyvä ja *nopea* raid -kokoonpano? hyvä kotelo?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy