User Käyttäjä Salasana  

maanantai 14.7.2025 / 17:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kovalevy rikki vai?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevy rikki vai?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
teuski!!!
Junior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 14:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaisko joku kertoo, että mikä mun toisessa kovalevyssä on vikana, kun avaan jonkun vähän raskaamman ohjelman tai videon joka on sillä kovalevyllä, niin kone menee ihan tileen. Hiiri hidastuu ja jos kuuntelen esim musiikkia, niin se alkaa pätkiä.

Virukset on käyty läpi ja kovalevyhän on maxtorin 160gb, 7200rpm. Noin 2 vuotta vanha.
pkaksp
Moderator
_
11. marraskuuta 2005 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käy tarkistamassa laitehallinnasta että se kovo on DMA-tilassa, ei PIO.

Käynnistä -> Suorita -> devmgmt.msc

Tuolta IDE ATA- tai ATAPI-ohjaimet -> Ensisijaisen ja toissijaisen IDE-kanavan ominaisuudet
teuski!!!
Junior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Molemmissa oli "DMA, jos käytettävissä".
Ja se toinen vaihtoehta oli Vain PIO.
M00ses
Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä vaikuttas, että kovo on tulossa tiensä päähän. Mulla meni kans maxtorin 80g joissain ohjelmissa ja peleissä jymähti n.5 minuutiksi täysin ennenku pääs etiäpäin.

Scandisk ilmotti 124kt badsectoreita. jätin sen ensimmäisen osion pois käytöstä ja oon käyttäny sitä loppua eikä ole vielä levinnyt sen laajemmalti.

Vedäse täydellinen scandisk ja kato mitä näyttää.
teuski!!!
Junior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 16:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo nyt vähän testailin kaikkee, niin kyllä pysyn peliä (call of duty 2) pelaamaan hyvin, joka on asennettu kyseiselle kovalevylle. Mutta kun lataa mappia, niin jos on musat päällä niin alkaa musat tökkimään ja mapin lataus hidastuu, mutta pelissä FPS kuitenkin ihan normaali.
Sit vielä unohdin mainita, että aina kun käynnistän tietokoneen niin joku chckdsk tjs, menee päällä ja jotain kattoo aina siltä kovalevyltä, en tiiä mitä se tekee :/. Siinä aina menee joku 5 min, ja ei sitä aina jaksais odottaa, kun koneen käynnistää.
jp.69
Suspended due to non-functional email address
_
11. marraskuuta 2005 @ 17:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä näissä Maxtorin kiintolevyissä on ikävä kaiku.
Tuttu kauppias sano vuosi takaperin että kyseiset levyt tulevat takuuhuoltoon about 150 % takasin eli ei ole laatu kohdallaan.
Kannattaa satsata kunnon merkkeihin esim. Seagate josta minä ainakin olen kuullut pelkkää hyvää.Tietysti maksaa hiukka enemmän mutta köyhän ei kannata ostaa kuin melkein parasta .Tulee pitkässä juoksussa kuitenkin halvemmaksi.
Senior Member

1 tuotearvio
_
11. marraskuuta 2005 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
suosittelisin myös tuota western digitalia, mutta maxtoria kannattaa kuulemma välttää. (kerran nähty kuulemma syttyvän palamaan)
Junior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Seagate josta minä ainakin olen kuullut pelkkää hyvää.Tietysti maksaa hiukka enemmän mutta köyhän ei kannata ostaa kuin melkein parasta .Tulee pitkässä juoksussa kuitenkin halvemmaksi.
Kyllä kannattaa pistää vähän enemmän rahaa jos hyvän kovon haluaa. n.10? maksaa seagatet enemmän kuin maxtorit ja seagateissahan oli 5 vuoden takuukin.Itsellä tällähetkellä 5 segetea eikä mitään ongelmaa.
Mainos
_
__

_
teuski!!!
Junior Member
_
11. marraskuuta 2005 @ 21:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo elikkäs niinkun pkaksp sanoit että tarkasta onko kovalevy DMA-tilassa, niin ei se näköjään ole. Mutta en saa sitä mitenkään siihen tilaan koska vaihtoehdot ovat "Vain PIO" ja "DMA, jos on käytettävissä".

http://img383.imageshack.us/my.php?image=kovalevy9ta.jpg

tuossa vielä kuva siitä kohdasta.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > kovalevy rikki vai?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy