User Käyttäjä Salasana  

torstai 2.10.2025 / 18:46
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > wlan tukiasema ja langaton verkkokortti
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Wlan tukiasema ja langaton verkkokortti
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 11:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedän, että kysyin tätä jo kerran, mutta koska vastauksia ei kuulunut tein uuden topicin. Enhän minä yhtään kärsimätön=)

Ensinäkin olenko käsittänyt oikein, että tarvitsen langattoman verkkokortin, wlan tukiaseman ja adsl-modeemin(joka tulee usein liittymien mukana joten sitä ei tarvitse ostaa.) jotta saisin ylä- ja alakerran koneet molemmat nettiin?

Jos minulla on koneessa jo valmiina emoon intergroitu verkkokortti, täytyykö silti ostaa uusi verkkokortti, vai onko olemassa jonkinlaisia adaptereita/lisälaitteita?

Ja olisiko ehdotuksia tukiasemaksi? Ja ehdotuksia myös verkkokortin suhteen otetaan vastaan.

Itse kun en näistä tiedä oikeastaan mitään, voivat kysymykset vaikuttaa hieman tyhmiltä, mutta yrittäkää olla kärsivällisiä ja vastata mahdollisimman tarkasti.
maketzu
Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 15:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse kyselin aikanaan tukiasemasta usessa eri paikassa ja tulokset oli vajaa vuosi sitten tällaiset.

Surin osa suositteli minulle Buffalon tukiasemaa, jonka sitten hankinkin. Buffalo voitti myös noin vuosi sitten tehdyn MikroBitin testin.

Itsellä seuraavanlainen tukiasema: Buffalo AirStation WBR2-G54 WLAN.

Uskoisin että tuonkin jälkeen tullut uudempia malleja, mutta itse siis suosittelisin WLAN-tukiasemaksi Buffalon tuotteita.

Suosittelen ostamaan myös koneesiin Buffalon tuotteet koska tällöin saat toimimaan AOSS:n (helppokäyttöistoiminto joka kokoaa ja suojaa verkon puolestasi) ja yhteensopivuus ongelmia ei tule.
Tuossa yksi sellainen kortti jolla saat koneen WLAN:iin -> http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6680
Saman homman saa tehtyä myös USB paikkaan laitettavalla tikulla, itsellä ei tietoa kuinka hyvä ratkaisu.

Kaiken tarpeellisen löydät Googlesta.
Senior Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksesta.
maketzu
Member
_
15. marraskuuta 2005 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä kestä, toivottavasti oli jotain apua. (E: typo)

Kaiken tarpeellisen löydät Googlesta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. marraskuuta 2005 @ 16:34

Lamma
Member
_
8. joulukuuta 2005 @ 15:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Heitelkääpä muita toimivia yhdistelmiä.

Buffalon g54s-sarjan tukiasema pelittää kai normaalisti, mutta noita wli2-pci-g54s -kortteja en ole saanut toimimaan varmasti millään. Kolmatta päivää koitan epätoivoisesti keksiä missä vika. Lievää sekoilua , eikö kannatakin ottaa uusimmat ajurit ja ohjelmat netistä? No, Buffalon Client Manager oli uudempi CD:llä. Pitänee kysellä sieltä, mitä ihmettä tuosta pitää ajatella.

Foorumi mutun perusteella nuo PCI-kortit ei ole ihan samalla tasolla kannettaviin tarkoitettujen kanssa. Kohtalaisen yleinen kysymys wlanista on: "kannettava toimii, mutta pöytäkone ei."
Senior Member

5 tuotearviota
_
21. lokakuuta 2006 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Lamma, oletko saanut toimimaan sitä korttia? Itse olen hankkimassa juuri samaa korttia, enkä viitsisi ostaa toimimatonta mallia....

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
21. lokakuuta 2006 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ostin tällaisen A-linkin PCI-kortin ja ainakin Win2000:sessa käy ja kukkuu kuin mikä. Yksinkertainen konffata mukana tulevalla ohjelmalla. Skannaat vaan verkot, valitset sen oman tukiasemasi, asetat salausavaimen ja valmis. Eikä ollu edes kallis kortti.
Mainos
_
__

_
Lamma
Member
_
26. lokakuuta 2006 @ 20:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Rapi2: Kyllä ne kaksi korttia käytössä ovat, mutta yhdessä koneessa ei suostunut toimimaan. Ratkaisu oli laittaa sitten tukiasema sen koneen viereen ja piuha koneeseen. Kahdessa muussa kuitenkin pelittävät jotenkin. (kaksi korttia ostettiin + kaksi läppäriä nykyään) Oli oma koneeni tuo, joka ei korttia kelpuuttanut, joten varsinaista käyttökokemusta ei kertynyt.

Eipä ole kertynyt kokemusta muista "kuluttaja" malleistakaan, joten en voi sanoa, että miten homma pelaa muihin verrattuna. Yliopiston verkossa on kerran karannut yhteys, mutta tuohon tukiasemaan katkeaa hyvänäkin päivänä kerran pari.

Voi olla, että Buffalon vermeet ovat kastissaan hyviä, voi olla olematta. Eos. Tukiasemassa on ollut vakioantenni, ja nyttemmin (muista syistä) joku "parempi" Buffalon antenni.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > wlan tukiasema ja langaton verkkokortti

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy