User Käyttäjä Salasana  

torstai 1.1.2026 / 23:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 200 metrin langaton verkko
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
200 metrin langaton verkko
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
joonaski
Junior Member
_
17. marraskuuta 2005 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietääkö joku jotain hyvää langattoman verkon tukiasemaa tai tukiasema-antenni yhdistelmää joka täyttäisi seuraavat vaatimukset:
Kantomatka 200 m vaikka seiniä olisi muutama välissä.
Hinta korkeintaan 150 euroa mutta voi ehdottaa kalliimpiakin.
Helppo asennus (ei niin välttämätön)

Olis hyvä jos ilmoittaisit osoitteen mistä tommosen saa hankittua.

Kiitos jo etukäteen!

[ZøÑåZ]
Member
_
17. marraskuuta 2005 @ 10:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seinien materiaali?
Jos betonia, niin melkein voinet unohtaa jollet ulkokautta käy signaalia viemään... :O
Tämä siis mun käsitys, kun tuttu koitti wlania pukata kotiinsa alakerrasta yläkertaa ja välissä betonilattia. Loppujen lopuksi veti erillisantennilla ulkokautta.

Mulla kotoslla wlani ja seinät kipsilevyä = signaali on erinomainen. Nyt voi vaikka saunassa istuessa surffata netissä, jos sille tuntuu. :)

[DFI Infinity RS482][Opteron 146 (270x10)]
[Tulossa G.Skill 1Gb kit DDR550]
[MSI 7600GS (@ 540/920 MHz)][Antec NeoHE 430]
joonaski
Junior Member
_
17. marraskuuta 2005 @ 14:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis ois tarkoitus saada veljen taloon wlani täältä minun talosta.
Talojen välimatka lähimmästä ulkoseinästä lähimpään ulkoseinään 150 metriä. Minun talon neliömäärä on 200 ja tietokone on toisessa päässä tätä taloa, veljeni kone minun talon puoleisen ikkunan edessä.
1 talo välissä.
Oisko neuvoja?

[ZøÑåZ]
Staff Member

32 tuotearviota
_
17. marraskuuta 2005 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En tiedä takaako mikään valmistaja 200 metrin kantavuuttaa ainakaan noilla perus antenneilla varsinkin jos seiniä on välissä. Noita kunnon ulkokäyttöön suunniteltuja antenneja löytyy ainakin Hawking:ilta, tosin en tiedä keiden valmistajien kortteihin ne sopivat.

Tee-se-itse mies voi sitten kyhäillä itse
http://www.saunalahti.fi/elepal/antennit.html
EDIT:TYPO

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. marraskuuta 2005 @ 15:06

Member
_
17. marraskuuta 2005 @ 18:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nyt voi vaikka saunassa istuessa surffata netissä, jos sille tuntuu. :)
Voi olla et pitäs kuivajäät pistää jäähdyttää konetta jos saunas meinaa surffata ;P
Mainos
_
__

_
Member
_
18. marraskuuta 2005 @ 05:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Voi olla et pitäs kuivajäät pistää jäähdyttää konetta jos saunas meinaa surffata ;P
No hei, kuka sano et sauna olis lämpimänä... :D

Mutta takasin aiheeseen, niin se on oikeasti aika kinkkinen juttu toi WLANin veto kuvatulla spekseillä. Kannattaa melkein jostain ASIANTUNTIJA liikkeestä käydä kysymässä. Ei noi yleensä selviä kuin kokeilemalla, ja siihen tarvitaan hyvä liike josta meinaa osat ostaa - saa palauteltua aina toimimattomaksi havaitut kamat takaisin ja otettua uutta tilalle, ja kun oikeat kilkkeet löytyy niin kaupat lyödään lukkoon.

[DFI Infinity RS482][Opteron 146 (270x10)]
[Tulossa G.Skill 1Gb kit DDR550]
[MSI 7600GS (@ 540/920 MHz)][Antec NeoHE 430]
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > 200 metrin langaton verkko

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2026 AfterDawn Oy