User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 16.7.2025 / 01:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > partition magic ja osion palautus.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Partition magic ja osion palautus.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 05:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kovalevy on 40GB jaettu 5/35. Nyt tarvitsisin tuohon pienempään lisää ja ajattelin kokeilla Partition Magic ohjelmaa. Tos penemmässä on Windows ja sen takia aiheuttaa harmaita hiuksia. Uskaltaako/voiko yleensä lisätä C asemalle(5GB) lisää tuosta 35GB osoista? Kaatuuko kone? ONko muilla heittää jotain vinkkiä, olen lukenut PM:n ohjeita, mutta jäi hiemam epäselväksi osioden liittäminen lennosta.
AfterDawn Addict

4 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2005 @ 09:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mahdollisuus epäonnistumiseen on aina..
itse olen useaan kertaan muuttanut kokoa onnistuneesti.
parhaiten onnistuu kun toisen osion voi poistaa ja sitten lisätä tyhjää käyttämätöntä tilaa C:lle.

Share, Share and Share..

http://portal.tuffnet.org/ <-Tuffs Forum
Senior Member

2 tuotearviota
_
24. marraskuuta 2005 @ 10:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se on mahdollista, mutta mulla ainakin epäonnistu (Yhdistettävän osion data katos.
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 12:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikäs on vikana kun partition magic 7 ei näytä kovalevyjen kirjaimia esim c: ja d: vaikka levyt on osiotu. Yhdistäisin tuon c ja d, mutta tyssää siihen kun ohjelma ilmoittaa että ei ole valittuna asemia.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saisitko mistään Partition Magic 8:sia? Päivitetty huomattavan paljon..
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 14:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Versio 8 asennettu ja vika ei häviä. C ja D asemat eivät näy.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 15:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs tää näyttää: Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Disk Management?
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, siellä näkyy kuten pitääkin c ja d asema ovat osioituna. Ovat myös kummatkin ntsf
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 15:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siellä näkyvä osioidut asemat C: ja D: ovat vielä molemmat ntsf
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm.. Outoa.
Teepä chkdsk. Eli Run ja kirjoita chkdsk ja enter -> kokeile Partition Magic:iä. Partiotion Magic:ssä on repair tool myös, mutta sitä saat kokeilla omalla vastuulla. Huonoja kokemuksia siitä..

EDIT: Tee se molemmille partitioille..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2005 @ 16:01

JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 16:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eip auttanut. Edelleen luulee että kovoa ei ole osioitu. missäs toi repair tool on, kun ei löydy? Käytössä powerquest partition magic 8
Moderator

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pistä mielummin chkdsk /f ja valitse että tarkistaa koneen käynnistyessä.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 17:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Partition -> Check for Errors..
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 17:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei auttanut valitettavasti sekään. Mulla on kaksi kovalevyä ja kummatkin on osiotu(C ja D, G ja H). Eikä kummankaan osioita näy. Väittää että on yhtenäinen kovo.

Ohjeissa on se vaakasuora palkki joka esittää kovoa; siinä on C: Sen alla koko ja NTFS.
Mulla lukee NTFS:n tilalla Dynamic Disk?!?!?
JaPeVu
Member
_
24. marraskuuta 2005 @ 17:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jake: Mulla on kyseiset vaihtoehdot valkoisella, en voi klikata niitä.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2005 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän sulla ole RAID:ia asennettu?
Omalla vastuulla kokeile tätä: http://faq.arstechnica.com/link.php?i=1806
JaPeVu
Member
_
25. marraskuuta 2005 @ 02:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En ole nyt koneella, mutta muistaakseni jossain add/remove programsissa taitaa lukea jotain ´raid controller´? Mä poistan sen jossain vaiheessa ja katsotaan uudestaan. Ei kai aiheuta mitään vakavaa? Se taisi asentua viikko sitten, kun vaihdoin emolevyn ja prosessorin.
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. marraskuuta 2005 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eipä ole RAID:in poistosta kokemusta. Ota varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista varmuuden vuoksi.
Staff Member

1 tuotearvio
_
22. joulukuuta 2005 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla olis sellanen probleema, että mun kovalevy (200 Gb) on jaettu 130 ja 70 Gb osioiksi. Ja tarkoitus olis saada tuolta 130 osiosta 110 Gb tolle toiselle. Windows on tossa isommassa osiossa. Partition Magic ei toimi mulla (demot, ei löydy ainakaan koko versioita). Että olsiko jotain muuta softaa tai onnistuuko tolla Winukan omalla "diskmgmt.msc" komennolla jotenkin...??
Mainos
_
__

_
Jake
Senior Member

1 tuotearvio
_
22. joulukuuta 2005 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Paragon Partition Manager http://www.partition-manager.com/ on toinen vaihtoehto. En ole tutustunut demo rajoituksiin. Winukan omalla ohjelmalla (diskmgmt.msc), tuo ei tietääkseni ole mahdollista..
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > partition magic ja osion palautus.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy