|
Rätisevät kaiuttimet , apua!
|
|
|
katya101
Newbie
|
24. marraskuuta 2005 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Minulla on Logitechin 5500 digital kaiuttimet, ongelma on että ne aina sillon tällön rätisevät tai oikeastaan "rätsähtelevät". Kaiuttimet on liitetty s/pdif coax liitännällä Asus A8N-SLI premium emolevyyn. että onko vika kaiuttimissa vai emolevyssä? vai jossaan muussa?
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
25. marraskuuta 2005 @ 06:35 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Onko tuo kaapeli tuossa välissä kuinka pitkä ja mallia 75ohm?
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. marraskuuta 2005 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voi olla että vika ei ole kaiuttimissa eikä emossakaan, vaan ajureissa. Itelläni oli samainen ongelma, kokeilin toisilla kaiuttimilla eikä auttanut yhtään. Aikani nyin piuhoja ja kiroilin, mutta sitten tajusin hakea uudet ajurit piirilleni ja kyllä alko hyvin toimia.
|
|
prik
Member
2 tuotearviota
|
25. marraskuuta 2005 @ 16:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mullakin kaiuttimet räsähtelevät, mutta olen huomannut, että jos samassa talossa laittaa jonkin sähkövehkeen päälle, niin kaiuttimista kuuluu ikävä räsähdys.
|
|
timonsteri
Senior Member
|
25. marraskuuta 2005 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Integroidun "rätinä" -ääni lähtee monesti ajuripäivityksellä. Mulla on Asus A8N-SLI Deluxe ja rätinä lähti, kun kävi Asustekin sivuilta päivityksen. Tosin koaksin kautta ei rätissyt, enemmän sitä oli analogisten puolelta.
|
|
katya101
Newbie
|
25. marraskuuta 2005 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaapeli on 5m pitkä ja on 75ohm ja on oikein kullatut liittimet ja kaikki. Emolevyn ajuritkin ovat uusinta versiota. se on kyllä totta että minulla on tässä samassa huoneessa monta eri sähkölaitetta,ja vielä että suurin osa niistä on liitetty samaan jatkojohtoon. Olis tosi ihana jos tän "rätinän" sais loppumaan . on tosi kiusallista kun esim katsoo leffaa ja yhtä-äkkiä rupee kaiuttimet rätisee.
|
|
timonsteri
Senior Member
|
25. marraskuuta 2005 @ 20:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No voihan se rätinä johtua myös eri komponenttien aiheuttamasta häiriöstä. Luin joskus jonkun artikkelin, jossa tehtiin jotain foliosuojia äänikorteille. ^_^
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
28. marraskuuta 2005 @ 11:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Joo vaihtoehtoja on monia. Sellainenkin ikävä mahdollisuus tietenkin on että se piiri on yksinkertaisesti perseestä ja ongelma ei häviä muuten kun hommaamalla uuden äänikortin. Monilla integroiduilla piireillä tulee jonkinlaisia rätinöitä ja risahduksia joista ei oikein meinaa millään päästä eroon. Onko se joskus toiminut ongelmitta?
|
|
timonsteri
Senior Member
|
28. marraskuuta 2005 @ 12:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Itse en kyllä jaksa integroitua pitkään kuunnella, susi pelatessa, susi kuunnellessa musaa tai leffojen ääntä ja susi musiikin teossa.
|
|
katya101
Newbie
|
28. marraskuuta 2005 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
joo, täytyy sitten varmaan ostaa uusi äänikortti.
minkälaista te voisitte suositella??
|
|
timonsteri
Senior Member
|
28. marraskuuta 2005 @ 20:31 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mihin käyttöön? Jos pelaamiseen, creativeltä löytyy parhaat. audigy 2:n saa 50egellä. Uudet X-fi:t alkaa 100egestä. Musiikin kuunteluun Juli@ tai EMU 1212m.
Mut luulen, ettet jaksaa säätää, eli jonku Creativen ostoon (sb livet kannattaa unohtaa heti kättelyssä). :)
|
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
29. marraskuuta 2005 @ 06:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo mikäli et hirveästi musiikintekoa harrasta ja muutenkaan hifistele niin perus kortti irtoaa tosiaan jokusella kympillä.
Jos siis vaan on tarkoitus päästä tosta rätinästä eroon ja saada ääntä ulos vaikka leffojen katselua ja satunnaista musiikinkuuntelua varten niin hirveitä ei tarvitse sijoittaa. Käy katsele vaihtoehtoja esim:
http://www.verkkokauppa.com
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. marraskuuta 2005 @ 06:29
|