User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 20.7.2025 / 13:14
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > playstation 2 mod piirin itseasennus!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Playstation 2 mod piirin itseasennus!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jemali
Junior Member
_
4. joulukuuta 2005 @ 10:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Playstation mod piirin itseasennus!
Elikkä olen tässä aatellut ostaa tuon mod piirin pleikkaan ja kysyisin että onkos tuo asennus vaikeakin? Olen katsellut www.modpiiri.com asennus kuvia eikä ne oikein näytä selviltä. Millä se pitäisi juottaa kiinni johdolla vai miten?

Joten voisiko joku auttaa asennuksessa? Onko joku asentanut sen kenties itse?
Kiitos vastanneille
Senior Member
_
4. joulukuuta 2005 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suositteleisin kyllä ihan postitusta jollekkin ammattiasentajalle, jos taito on vähissä.
Noissa Modpiiri.comin asennuskuvissahan on merkitty modin ja pleikan kolvattavat paikat kirjaimilla. Kun modpiirissä on kohta johon on merkitty M, niin siitä laitetaan johto menemään pleikan kohtaan, jossa kuvassa lukee M.
Eikös asennukseen tarvita pätkä johtoa(jota muistaakseni tulee modin mukanan, ainakin Modpiiri.comista tilatuilla), juotostinaa ja kolvinta.

Diaboli
Member
_
5. joulukuuta 2005 @ 17:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen itse asentanut onnistuneesti PS2:n modin aivan harrastuspohjalta ja päätin, etten toista kertaa moiseen ryhdy. Syyt tulevat tässä: Aloitetaan PS2:n purkamisesta, koneen suunnitelussa on käytetty Sonyn tyyliin varmasti riittävästi ruuveja. DVD-aseman lattakaapelin liitin on niin hentoista tekoa, että sen saa helposti rikki yrittämättäkin (kröhöm...). Ja koko paketti on kasattu niin tiiviisti, että ihmettelen, miten ihmeessä Sonyn tehtaalla se oikein kasataan nopeasti jossain kokoonpanolinjalla.

Sitten itse tinaus. Omassa konsolissa on Messiah2 -piiri, johon tuli muistaakseni yht. 28 johtoa. Ja johdot eivät saa olla mitä tahansa laatikon pohjalta löytynyttä ylijäämäpiuhaa, vaan hyvin ohutta sellaista. Piuhojen mitoitus on suunniteltava kunnolla, ylimääräisiä lenkkejä ei saa jättää, tai modi toimii epävarmasti. Kolvin on oltava kunnollinen termostaattiohjattu malli hyvin pienellä kärjellä varustettuna. Ja tinan tietysti hyvin ohutta. Fluxia kannattaa käyttää apuna, etenkin kun tinailee 8 piuhaa vierekkäisiin pisteisiin pintaliitoslutikan jalkoihin.

Kyllä se siis aivan mahdollista on, mutta en kyllä suosittele kuin hyvin kokeneille tinapeukaloille. Ja uusi slim-malli on kuulemma vielä hankalampi. Vertailun vuoksi kerrottakoon, että Xboxin modin tinaaminen on lastenleikkiä PS2:een verrattuna.

Kaikesta huolimatta oma PS2 voi hyvin.

Regressus Diaboli
Mainos
_
__

_
Senior Member

3 tuotearviota
_
6. joulukuuta 2005 @ 04:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No....ei se nyt noin vaikeaa sentään ole. Kolviksi kelpaa mikä vaan 15W jonka kärjen voi itse teroittaa. Suurennus luupit on eduksi mutta ei pakolliset. Hyvänä tinausohjeena kannattaa sulattaa tinaklösä jollekkin levylle tms. ja dipata johdonpäätä siinä niin siihen tarttuu aivan riittävästi tinaa. Noita 8 piuhaa vierekkäin ei enää tule millään nykyisellä modilla ja työlästä asennus oli vain V3 version pleikassa. Slimmi ei ole sen kummempi asennettava kuin mikään muukaan ps2 versio.
afterdawn.com > keskustelu > pelit ja pelikonsolit > ps2 > playstation 2 mod piirin itseasennus!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy