User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 20.7.2025 / 20:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus / nat ongelma
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Azureus / NAT ongelma
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
hapsis
Newbie
_
10. joulukuuta 2005 @ 06:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla on Elisan kaapelimodeemiyhteys ja D-Link DI-604 palomuuri. Käytän Azureusta, se kuitenkin ilmoittaa että minulla on NAT / palomuuriongelma. Olen avannut palomuurista portit 6680-6999 ja sain kerran yhteyden toimimaan täysin eli Azureus ei herjannut mitään ongelmaa. Mutta toisena päivänä jälleen herjasi vaikka palomuurin asetukset olivat säilyneet samana. Olen myös kytkenyt Windowsin palomuurin pois päältä. Lisäksi käytän Peer Guardian 2 -ohjelmaa, mutta sitäkin olen yrittänyt päällä ja pois päältä -> ei vaikutusta. Osaisko joku neuvoa että mistä kiikastaa?

- Hapsis
Enoxol
Member
_
10. joulukuuta 2005 @ 07:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa pitää se palomuuri vaan aina päällä, ettei pöpöjä pääse kimppuun...
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä, otat winukan palomuuri/peerguardianin poijes ja hankit itsellesi vaikka kerion ilmaispalomuurin. Sitten avaat modeemista vaikka portin 7000-7000 eli molempiin portteihin se sama luku jolloin vain yksi portti on auki. Määrität tämän saman myös azureukseen. Hakua olisi voinut käyttää, asiasta paljon keskustelua foorumeilla.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
Enoxol
Member
_
11. joulukuuta 2005 @ 14:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites voisko joku selittää sen, että mullakin alkanut azureus valittaa tosta nat/palomuuri ongelmasta, välillä kuitenkin taas on kaikki ok!

Myös lataus nopeus ei oikein skulaa! Tulee max jotain 50 ktb/s vaikka pitäis tulla jotain 200 ja seedaajia kyllä riittää...?
Lähettää kyllä ihan normaalisti!

olen siis avannut azureukselle oman portin..
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa tarkistaa se ip mille portin olet avannut, ainakin mulla kun on dynaaminen ip niin tuo välillä vaihtelee ja silloin se ip vaan pitää käydä boksin asetuksiin vaihtamassa. eli suorita->cmd->ipconfig/all tuolta sen ip:n katotte.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
pkaksp
Moderator
_
11. joulukuuta 2005 @ 15:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ylke:

Kannattaa määrittää koneelle joko kiinteä ip, tai sitten käydä modeemin asetuksista muuttamassa ip:n jakelua koskevaa sääntöä.
Enoxol
Member
_
11. joulukuuta 2005 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla kiinteä ip, eli ei se vaihdu..
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pkaksp

Eikös tuo dynaaminen ip tule isp:ltä, eli miten voin muuttaa sen kiinteäksi ilman lisämaksua? vai voiko? Mitä modeemin asetusta tarkalleen ottaen tarkoitat?

pkaksp
Moderator
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli jos modeemissa on NAT niin se kone saa ip:n modeemin DHCP:ltä. Palveluntarjoajan ip tulee dynaamisena modeemille, mutta se ei vaikuta tuohon millään tavalla. Eli sinne asetuksiinhan määritellään porttiohjaus sisäverkon ip:llä.

Verkkokortille kiinteä ip vain jos NAT käytössä.
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä olikin mieleenkiintoista, että tuli esille nimittäin välillä oon tota ip:tä vaihellu sinne asetuksiin kun tuppaa vaihtumaan. Eli jos kertoisit palikalle mihin modeemin asetukseen mun pitää koskea että "aktiivi" toimisi 24/7 ilman tätä ip:n vaihtoa toisinaan.

pkaksp
Moderator
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No yksi keino on laittaa DHCP:n asetuksiin ip:n vaihtumisajaksi esim. 0 päivää, niin modeemi heittää seuraavan vaihtumisen jonnekkin vuosien päähän. (telewellissä tais tulla 2038 seuraava vaihtuminen)

Toinen keino on laittaa vain karkeasti verkkokortille kiinteä ip samasta osoitealueesta modeemin kans. Eli jos modeemin ip on esim. 192.168.1.1, niin asetukset seuraavalla tavalla:

IP: 192.168.1.2
SB: 255.255.255.0
GW: 192.168.1.1

DNS-osoitteet löytynee palveluntarjoajan kotisivuilta. Voe olla että modeemista joutuu disabloimaan DHCP:n, mutta kannattaa kokeilla ensin pelkästään tuolla, että laittaa vain kiinteän ip:n.
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia, tämä selvensi asiaa hieman. Otampa selvää.

yuza
Newbie
_
29. joulukuuta 2005 @ 22:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pkaksp:

no kerros toiselle tyhmälle sit et miten saan se dynaamisen ip:n?? elikkäs muuttuvan...eli jos esim jossain chätissä ip bannitaan niin mten sen sa silleen et semuuttuu heti(tai esim.kun buutta koneen) vai saako sitä silleen?? kiitos jo etukäteen! :)
pkaksp
Moderator
_
30. joulukuuta 2005 @ 03:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Et saa muutettua sitä heti millään. Ainoastaan jos modeemi on sillatussa tilassa, niin voi kokeilla mac-osoitteen vaihtamista, mutta tämä on sellainen asia jolla ei kannata pelleillä, varsinkaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.

Jos nyt jostain chatista saat bannit, niin omaa tyhmyyttäs se vain on. Kun käyttäydytään joka paikassa tarpeen vaatimalla tavalla, niin ei tarvitse pelätä banneja.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2005 @ 03:52

Mainos
_
__

_
Senior Member

4 tuotearviota
_
30. joulukuuta 2005 @ 04:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos nyt niin tyhmä oot, että sut jostain ircissä bannitaan, ni mielestäni ainoo järkevä vaihtoehto ulkosen ip:n muuttamiseen on adsl-boxin tai (kaapeli...) kytkeminen pois päältä joksikin aikaa..

Saakos noitten boxien mac-osoitteita muutettua helposti?

Acer Aspire 3022WLMi.
Epox 8K3A+ / AMD Athlon 2000+ / 768 MB DDR.
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > azureus / nat ongelma

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy