User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 21:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > ...siis oikiasti tämä menee mielenkiintoseksi.. baanna+bitlord
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
...Siis oikiasti tämä menee mielenkiintoseksi.. baanna+bitlord
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Malcowich
Suspended due to non-functional email address
_
10. joulukuuta 2005 @ 11:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli ongelma on tämä: Laitoin opoy/dna 5/5M vdsl yhteyden kämpille....
yhteys on todettu toimivaksi erilaisilla nettitesti ohjelmilla.
**MUTTA Bitlordi tai bitcomet eivät suostu imuttamaan tavaraa pääasiallisesti kuin 10-30kt/s ...Imutus nousee välissä jopa yli 600kt/s, mutta nämä hetket ovat ohimeneviä ja valitettavan harvinaisia.
Välissä nopeus pomppii siten, että se nouseee 300-600kt/s ja tippuu sitten nollaan, jonka jäleen yleensä on myös mese katkaissut yhteyden, joten mietin että käykö netti välissä poikki vai mitä vittua.
**Myös "Can't connect tracker(plaplapla), waiting to retry..." on valitettavan yleinen ilmoitus kohdassa *trackerit
onkohan vika asetuksissa.. pitäisikö max download säätää pienemmälle, vai olisiko vika mahdollisesti netti-liittymässä
...Jos joku muu on kohdannut ongelman ja sen ratkaissut..... APUA!!!!

What we're dealing with here is a total
lack of respect for the law.
I'm the law and you can't beat the law
...Fuck 'em and their law!
***Crack down at sundown***
AfterDawn Addict
_
11. joulukuuta 2005 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minkä värisenä ne torrentit tulee, periaatteessa yhteys on kunnossa jos väri vihreä. Netti voi tosiaan pätkiä, palvelun tarjoajasta voi olla kiinni.

| P5W DH Deluxe | E6400 @3.0Ghz | 4GB DDR2 @ 750mhz | GF 8800GT 512MB | Vista Ultimate x64 |
Malcowich
_
11. joulukuuta 2005 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
meinnaat sitä Laatikkoa jossa on semmonen x keskellä.... vihreä kait se on ....
nyt se on lakannu sen pomputamisen... enää ei vaan lataus nopeus nouse
Onko kellää tietoa että rajottaako baana p2p ohjelmia?

Malcowich
_
11. joulukuuta 2005 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ.... elikkäs sen liitymän mukana tuli se ilmainen Cisco 575-LRE päätelaite. ..."laite on valmiiksi ohjelmoitu OPOY:n laajakaista palveluun" ....elikkäs hakkiin kokkeeksi tuon Azurin jossa sitten asetusten haun yhteudessä piti määritellä portit... jollin testinki sanoo Nat ongelmaaa joka portille.... ongelma on että mulla ei näy koneella minkään valtakunnan havaintoa siitä päätelaitteesta... oon lukenu että sen asetuksista pitäs sallia ne portit tai ipt tai jotaki mutta miten.... jolla kulla kokemuksia tästä kyseisestä "valmiiksi ohjelmoidusta päätelaitteesta" ...vai edelleen onko vika liittymässä??????

Enoxol
Member
_
11. joulukuuta 2005 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"Netti voi tosiaan pätkiä, palvelun tarjoajasta voi olla kiinni."

Eikös tuo anna sinulle Malcowich mitään mikä hälyttäisi? =)
Luulisin, että ongelma ei netti yhteydessä ole vikana, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Tuohon "nat" ongelmaan löytyy apua "haku"/"search", kirjota vaikka "nat" niin pitäisi tulla apuja... =)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2005 @ 17:43

Malcowich
_
11. joulukuuta 2005 @ 17:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elekää, ei näsäviisastelua ei.. mie on viikonlopun tapellu tämän kanssa ja oon kolomatta päivää kännissä... mie tahon valmiita vastauksia..... tai no saa vittuillakki.... mutta ei paljoa

Member
_
11. joulukuuta 2005 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Opoy priorisoi liikennettä oman verkkonsa ulkopuolelle. P2p-liikenteen prioriteetti on alin mahdollinen -> nopeudet ovat mitä ovat, käytännössä on hyvä mikäli saa Opoy:n verkon ulkopuolelta ladattua yli 10kt/s nopeudella. Opoy:n verkon sisäpuolella data liikkuu käytännössä maksiminopeudella.

:(){ :|:& };:
Member

3 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2005 @ 19:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Opoy priorisoi liikennettä oman verkkonsa ulkopuolelle. P2p-liikenteen prioriteetti on alin mahdollinen
eikös tuo ole periaatteessa laitonta touhua? Tai eikai se ole, jos sopimusehdoissa noin sanotaan.. epäilen vaan. joku opoyn asiakas vois tarkistaa.

Member
_
11. joulukuuta 2005 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
eikös tuo ole periaatteessa laitonta touhua?
Enpä ainakaan itse tiedä pykälää, jossa liikenteen priorisointi kiellettäisiin. Hyvähän se toisaalta on, että "laitonta" verkonkäyttöä rajoitetaan. Jää kaistaa niille jotka sitä _oikeasti_ tarvitsevat.

Member

3 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2005 @ 00:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Enpä ainakaan itse tiedä pykälää, jossa liikenteen priorisointi kiellettäisiin.
niinpä. semmonen kyl pitäis olla. minä ainakin haluan maksaa siitä, että yhteys toimii täysillä joka suuntaan, eikä sillen miten operaattori haluaa sen toimivan.

Malcowich
_
12. joulukuuta 2005 @ 05:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No höh... ottia tuota... siis opoy rajottaa -toden näköisesti- niitä etäyhteyksien lataus nopeuksia... eli rajottaako se niitä yksitellen, eli että jos on helevetin monta etäyhteyttä, niin kuitenkin sais yhteensä aikaseksi siedettävän vauhdin.... vai vain ylipäätänsä rajottaa etäyhteyksien yhteis nopeuden minun ip:lle ??????
...ainaki jonkun verran nousi tuo lataus nopeus, ku nostin tuota; "ladattaessa ip yhteyksien määrä" ...ei kö se ole joku ohjelmakin millä saa niitä moninkertaisia yhteyksiä samaan paikkaan... yritin ettiä, vaan en nyt löytänyt.... ...Ja mietin kyllä että jos tämä on oikiasti näin vaikiaa, niin kyllähän se on sopimus vaikka soneralla aikasen nopiasti...

Malcowich
_
13. joulukuuta 2005 @ 06:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli näkkyy yön aikana vaihtunu ip.. -oli kone yön kiinni- Nyt aamulla bitlordi oli päälä vajaan tunnin, niin nyt nousi lataus nopeus yli 200kt/s, eka kerran pariin päivään... ja ainakin listan mukaan tavaraa tykittää ihan hyvin myös etäyhteyksistä.... ...saa nähä, kauanko tätä ihmettä taas kestää, mutta kerooko tämä info jollekki alan tuntialle jotaki mitä minä en nyt ymmärää... tai no minä en ymmärrä tästä enää mittään...

Malcowich
_
13. joulukuuta 2005 @ 06:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo, elikkä riemua riitti n 20 min. sitte kävim latausnopeudet nollilla ja ne on nyt jämähtäny tohon n. 40kt/s ...tälläkertaa netti ei tosin käynyt välissä poikki....... hmmm

Member

3 tuotearviota
_
13. joulukuuta 2005 @ 11:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko koittanut mitään muuta clienttiä, kun bitcomettia tai bitlordia? Jos lataat public trakkereilta, kuten piratebaysta, niin noi sun latausnopeudet on ihan normaaleja.. Tasainen yli 100kt/s on jo pienoinen ihme.

Member
_
14. joulukuuta 2005 @ 01:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
niin nyt nousi lataus nopeus yli 200kt/s, eka kerran pariin päivään... ja ainakin listan mukaan tavaraa tykittää ihan hyvin myös etäyhteyksistä.... ...saa nähä, kauanko tätä ihmettä taas kestää, mutta kerooko tämä info jollekki alan tuntialle jotaki mitä minä en nyt ymmärää...
Kertoo sitä, että clienttisi sattui saamaan yhteyden henkilöön (/clienttiin) joka sijaitsee opoy:n verkon sisäpuolella. Ts. Opoy:n priorisoinnit eivät ole haittona.

Malcowich
_
14. joulukuuta 2005 @ 08:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"public trakkereilta, kuten piratebaysta" ...Eli siis, pitäs mennä jollekki torrent sivustolle, joka vaatii kirjautumisen vai???

I hate titles

35 tuotearviota
_
14. joulukuuta 2005 @ 09:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oulun Puhelin epävirallisten havaintojen mukaan "leikkaa" eli "sheippaa" ulkomaille tapahtuvan P2P-liikenteen muilta kuin kiinteää IP:tä käyttäviltä Baana-asiakkailtaan tuohon 10-30 kiloon sekunnissa, ihan sama oliko käytössä 256k karvalakkinopeus vai 10/10 VDSL. Nuo nopeuspiikit aika ajoin johtuvat siitä, että jotkut lähteet ovat OPOYn alueella, jolloin nopeus on se maksimi mitä kaista antaa myöden, mutta heti kun ko. seedit katoavat, nopeus tipahtaa taas tuohon sheipattuun nopeuteen. Nopeuden leikkaus tapahtuu, näin minulle on annettu ymmärtää, Kantaverkko Ysin verkossa, joka on siis Finnet-yhtiöiden kantaverkkoa ylläpitävä pulju.

Tämä siis täysin vahvistamatonta dataa, mutta kiinteään IP:hen 8/1:ni vuosi takaperin vaihtaneena, voin sanoa että nopeus nousi P2P:ssä mukavasti. Mikäänhän ei tietysti tarkoita sitä, etteikö OPOY pystyisi myös kiinteän IP:n asiakkailleen tuota sheippausta käyttämään.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. joulukuuta 2005 @ 09:19

spertti
Senior Member
_
14. joulukuuta 2005 @ 18:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muistelisin myös että tuossa jo vuosi takaperin suurin osa erään hubin käyttäjistä DC:ssä, jossa pyörin paljon kiroilivat noita OpOYn yhteyksiä. Niistä ei tullut kuin muutama kilotavu/s itselle päin. Kaipa se on sama toiseenkin suuntaan. Mutta siis tosiaan kyllä niissä joitain rajoituksia varmastikin on. Sori äärettömän epäselvä kirjoitukseni, mutta olen myös äärettömän väsynyt ja alankin tästä nukkumaan =)
Malcowich
_
15. joulukuuta 2005 @ 02:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
...hhmmmm ...no onko kukaan sitten kuullut tyytyväisestä opoyn asiakkaasta?? ...Mietin vaan, että jos, tai mitä todennäköisimmin KUN Alkaa internet palvelun tarjoajaa vaihtamaan, niin mikä liitymä ja kenen tarjoamana on todettu yleisesti hyväksi????

Member
_
15. joulukuuta 2005 @ 06:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
no onko kukaan sitten kuullut tyytyväisestä opoyn asiakkaasta??
Opoy:llä on Oulun alueella paras hinta / nopeus-suhde. Mm. Kiinteistöliittymissä 33e/kk 5/5Mbps:n yhteys. Itse olen kohtuullisen tyytyväinen tähän yhteyteen. P2p-verkkojen toiminta ei hirveästi jaksa kiinnostaa. Mikäli jostain saisi saman nopeusluokan yhteyden yhtä halvalla, olisin varmasti kyllä jo vaihtanut. Muilla operaattoreilla tahtoo pelkkä 512/512kbps:n yhteys maksaa kuukaudessa jo sen 30e:a

Malcowich
_
15. joulukuuta 2005 @ 06:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, minuahan taas kiinnostaa p2p yhteyden toimivuus, koska jos se ei toimi, niin se vi itse tarkoituksen nopeasta yhteydestä... sitä paitsi saunalahdella näyttäisi olevan 8/1 45e/kk, kun taas baanan 5/5 on 49e/kk
... soneralla puolestaan on 8/1 59e/kk, joka on n.5e kalliimpi kuin baanan vastaava... mutta ILMAINEN asiakaspalvelu, toisin kuinn baanalla
Että etunsa kullakin.... mutta kuten aikaisemmin kysyin... kellä toimii minkä firman ja mikä liittymä p2p ohjelmien kanssa Oulussa..
..Niin dRD.... missää nopeusluokissa sulla sitten pyörii ne p2p:t sen ip:laiton jäleen ???
Olen kokeillut dc:täkin, huonoin tuloksin
....Baanalla oli vielä jokin ehto tästä kaupanpäälis päätelaitteesta, että jos sitä menee ite sorkkimaan ja se haittaa jotenkin niiden liikennettä, niin minä maksan korjaukset... eli rivien välistä; ne toteaa, että mulla on se liikenne liian isoa sanovat sitä viaksi ja koodavat sen takasi tukkoon.. ja minä maksan...
..Lisäksi semmonen pikku ongelma, että ku täällä on sanottu jossai että se oletusyhdyskäytävä olis todnäk sen mötikän ip, ku aletaan säätän noita NATteja, ongelma on se että oletusyhdyskäytävä on sama ku minun ip, joka siis on sitä muuttuvaa sorttia... eli en pääse muuttamaan NATteja vaikka haluaisin... Mie oon Noobi näissä, jos ette oo vielä huomanneet ^^

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. joulukuuta 2005 @ 06:46

jokisam
_
15. joulukuuta 2005 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.portforward.com/cports.htm
tuol on niitä portti valintoja.
oletko kokeulu DC++ toimiiko se oikein?
I hate titles

35 tuotearviota
_
15. joulukuuta 2005 @ 10:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen ollut todella tyytyväinen OPOYn tarjontaan, kun toimivuuskin on viimeisen 6kk aikana ollut hyvä. FTP-siirrot, jne liikkuvat sen 800k/sec, eli kaista on täysin käytössä. P2P ei kuulu harrastuksiin, lähinnä mielenkiinnosta noita nopeuksia tutkinut.

Petteri Pyyny (pyyny@twitter)
Webmaster
https://AfterDawn.com/
Oscar_X
Senior Member

3 tuotearviota
_
18. joulukuuta 2005 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kyllä se baana P2P:tä rajoittaa, mutta mene kuulees DC:ssä Baana /OPOY hubeille (löytyy useita), ja johan alkaa bitit virtaamaan!
Mainos
_
__

_
NicoRR
Newbie
_
20. joulukuuta 2005 @ 11:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni oli vastaavia problemoksia itä-suomalaisen puhelinyhdistyksen liittymän kanssa. Menin kertomaan tästä puhelinyhtiöön ja kerroin aivan suoraan että käytän p2p verkkoja ja ei kulje data täydellä kaistalla. Sieltä kerrottiin myös suoraan että liikennettä priorisoidaan. Vaihdoin palveluntarjoajaksi suuren firman ja nyt liikkuu täyttä kaistaa tieto..

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > p2p > aloittelijoiden p2p-ongelmat > ...siis oikiasti tämä menee mielenkiintoseksi.. baanna+bitlord

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy