User Käyttäjä Salasana  

torstai 25.9.2025 / 13:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > torrent-ohjelmat kaataa netin?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Torrent-ohjelmat kaataa netin?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2005 @ 14:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt jotkin trakkerit ovat alkaneet bannia bittorrent-pohjaisia ohjelmia. Minulla oli aikaisemmin BitLord, joka nyt on päätynyt bannilistoille. Se toimi ihan hyvin paitsi että pisti netin jumiin about tunnin käytön jälkeen. Siis BitLord toimi, mutta esim. tulikettu ja äm-irkki eivät toimineet. Vaikka sammutti BitLordin ei vaikutusta. Sitten piti bootata kone ja ADSL-boxi, jotta netti alkoi taas toimia.

Sitten latasin Azureuksen ja se pisti netin samalla lailla jumiin 5 sekunnin päästä käynnistämisestä. Asetuksia säätelin, mutta ei siitä tullut mitään.

Sitten siirryin Utorrenttiin, joka vaikuttaa erittäin hyvältä. Paitsi, kun on vähän aikaa ladannut netti menee taas jumiin. Mutta samalla myös lataaminenkin loppuu. Se näyttää että kaikki trakkerit on offline. Joten taas boottia.

Tämä on erittäin ärsyttävää, joten helppiä tarvisin. :)
acido
Suspended due to non-functional email address
_
18. joulukuuta 2005 @ 15:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttaa hieman joltain opiskelija-asuntolan touhuilta. Monissa niissä ei tykätä ollenkaan warettelusta ja yhteydet voidaan disabloida huoneistokohtaisesti. Yleensä kyllä tulee ensin noottia, että on mahdollisuus muuttua tuhmasta warettajasta kiltiksi selailijaksi ;)

When the going gets weird, the weird turn pro..
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2005 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asun ihan omakotitalossa, jossa on Soneran 512. Ja vanhoilla koneillani ei tälläistä esiintynyt.
keisari88
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2005 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Modeemissakin vika voi olla. Varsinkin jos on Telewell.
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2005 @ 17:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Telewell EA500.

Samaa käytin vanhoissakin koneissa ja hyvin toimi :/
samfin
Senior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2005 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aivan samaa ongelmaa ollut. Mitkään selaimetkaan ei toimi tai yhdistä. Jos laitan esim bitcometin uudelleen lataan, niin lähtee kyllä lataileen, eli yhteys on auki. Sit toimii myös selaimet ja netti normaalisti kun boottaa koneen. Tosin nyt toimii paremmin. En kyllä tiedä mitä olen tehnyt ettei ole samaa vikaa (ainakaan niin paljon).
m4k3
Member
_
18. joulukuuta 2005 @ 18:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mullakin ihan sama ongelma. Kun käynnistän azureuksen ei pysty enää surffaa netissä, mutta esim. messenger toimii yleensä... Sitten kun suljen azureuksen ni kaikki toimii normaalisti. Outoa.. enne toimi kaikki hyvi ja latauksetkin oli nopeampia. En oo kyl iha varma, mut mul oli aika kauan azureuksen vanha versio, eikä sen kanssa ollut koskaa mitään ongelmia! No voi se olla jostai muustaki.
jippii12
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 07:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla ainakin azureus vei prossutehoja melko lailla, ja vielä jos lataus käyttää täyttä kaistaa niin netti hidastuu pirusti. Vaihdoin utorrenttiin ja operan selaimeen niin toimii paljon paremmin.
m4k3
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 10:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei kyl oo kyse kaistan hidastumisesta... mul on 8mb ja lataus nopeus about 100kts...
mitä jos kokeilen tota utorrent nii pystynkö jatkaa suoraa niist latauksista jotka mul o nyt azureuksessa?
jippii12
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 10:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kyllä sen jatkamisen pitäisi luonnistua.
kuassa
_
19. joulukuuta 2005 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luulen että ylläolevat voivat osaksi johtua kyllä käyttöjärjestelmän kyvystä selvitä nettiliikenteestä. Ainakin siltä osin mitä tulee useampaa yhteyteen.

Itselläni kun on A-Linkin reititin ja viikonloppuna haeskelin pari televisio sarjaa Azureuksella, niin kyllä se minun koneen joka haki niitä meni yhdessä vaiheessa ihan kivasti 'jumiin' nettiliikenteen osalta. Toimi, mutta hitaasti netissä.

Sanottakoon että se ei tapahtunut ihan heti, vaan kun pidin monen tunnin tauon ja käynnistin modeemin/azureuksen uudelleen jolloin ongelmat alkoivat. Yhden vuorokauden ajan ei ollut mitään häiriöitä.

Samassa kotiverkossa olevat XP Home kyllä toimi lähes täydellisesti Firefoxilla, vaikka vieressä oleva kone oli jumissa liikenteen osalta. Pienoista viivettä oli nähtävillä, mutta ei lähellekään samassa luokassa kuin hakevalla koneella. Eli vika ei minulla liene ollut yhteydessä tai reitittemessä.

Äsken ihmettelen miksi en päässyt ssh:llä sisään kunnolla, syy oli se että jokin azureuksen prossi oli jäänyt päälle pitänen p2p:tä päällä vaikka mielestäni sammutin mokoman ohjelman kokonaan.

Yksi asia mitä kannattaa minusta tarkistaa on että kuolevatko nuo p2p ohjelmien prosessit oikeasti. Itse olen huomannut että joskus pitää tappaa väkisin, eivät halua mennä pois vapaaehtoisesti.
Uudelleenkäynnistys voi huomaamatta korjata moisen ongelman, eli päällekkäisten prosessien ajon.

Abit UL8 Athlon 939/64/3000+ Vista Premium Home
Asus A7V8X Deluxe Athlon XP 2200+ Windows XP Home
AsRock 939 DualS Athlon 939/64/3200+ Ubuntu Feisty64bit
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
19. joulukuuta 2005 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mites kun netti menee jumiin, nin samalla utorrent menettää yhteydet trakkereihin. Eli meneekö noi down/up tiedot privaattitrakkereille? Lataus tosin jatkuu vielä jonkin aikaa kunnes sekin loppuu :(
m4k3
Member
_
19. joulukuuta 2005 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin ainaki azureuksessa on joku asetus että kuinka monta yhteyttä(tai jotain vastaavaa) se luo samanaikaisesti ulospäin. Mulla se on 25, mutta luulis olevan tarpeeks pieni?
Senior Member
_
21. joulukuuta 2005 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aleksi312, kunhan annat uTorrentin olla auki niin kauan että nettiyhteys jälleen toimii. uTorrent kun yrittää tietyin väliajoin (muistaakseni tunti) päivittää tiedot trackerille.
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
21. joulukuuta 2005 @ 13:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun nettiyhteys menee jumiin, sitä ei saa toimimaan, muuten kuin boottaamalla koneen ja modeemin. :(

Nyt viime yönä onnistuin lataamaan kerralla kokonaan yli gigan tiedoston. Ei mennyt netti jumiin eikä muutakaan vikaa. Ainoa asia minkä huomasin oli että latausnopeus oli koko ajan 40kt/s alapuolella. Voisikohan tuolla latausnopeudella olla vaikutusta netin katkeamiseen :/
m4k3
Member
_
21. joulukuuta 2005 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla auttoi ton utorrentin käyttö aika paljon... tosin vielä välillä yhteys hidastuu selvästi ja latausnopeus on aika pieni. Ehkä se oli kuitenkin siitä yhteyksien lukumäärästä kiinni. Tarkoitan siis puoliavointen samanaikaisten yhteyksien lukumäärää( kait :D?)...

Mä ainaki oon päätyny siihen tulokseen, että se on toi reititin joka sotkee yhteyden... Vois vaikka testaa vääntää sen asetukset uudellee. Aleksi, sul o varmaa iha sama homma.. en usko et se o kiinni yhteydestä tai koneesta... reititin menee vaa jumii. Palomuurinkin ehdin vaihtaa kokeeksi eikä auttanu.
kaikku1
Newbie
_
29. joulukuuta 2005 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuntuu kaatuvan minulla juuri silloin kun virus ohjelma on hakenut päivitykset, tai jos olen netissä ja sammutan selaimen.
toimimaan lähtee vasta kun virrat pois modeemista ja kone korjaamaan yhteys.
acido
_
30. joulukuuta 2005 @ 05:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jotkut trakkerit ovat alkaneet bannia clienttejä. Bitcomet ja Bitlord (=Bitcomet varustettuna mainoksilla) ovat saaneet kyytiä joillain sivustoilla. Syynä on se, että kyseiset ohjelmat "vuotavat" jaettavaa tiedostoa trakkerin ulkopuolisille lataajille.

kaikku1
Newbie
_
31. joulukuuta 2005 @ 12:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
nonniin 2vr takana ja ei kaatunut kertaakaan virusohj.(avast)käsipäivityksellä joten minun vikani oli tässä.
client(myytorrent 1.3) uutta vuotta kaikille.
aleksi312
Junior Member

1 tuotearvio
_
28. tammikuuta 2006 @ 16:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin uuden modeemin (A-Link RoadRunner 44) ja ongelma katosi. Samalla lähti myös monen monta muuta nettiongelmaani. Kiitos auttaneille :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2006 @ 16:48

Laraprkl
Newbie
_
30. tammikuuta 2006 @ 16:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on ongelmia Bitlordin kanssa. Ohjelma on aina ennen toiminut moitteettomasti mutta nyt se ei suostu yhdistämään. Tilana on siis "yhdistetään". Mistäköhän mahtaa johtua?
Mainos
_
__

_
acido
_
31. tammikuuta 2006 @ 07:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
edit: väärä topicci! Miten tää viesti tänne päätyi, outoa..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. helmikuuta 2006 @ 14:23

afterdawn.com > keskustelu > p2p > yleistä keskustelua p2p-ohjelmista > torrent-ohjelmat kaataa netin?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy