Onks` tässä ristiriitaa?
|
|
Mace
Suspended due to non-functional email address
|
19. joulukuuta 2005 @ 16:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä saan nauhoittaa videolaitteella, mankalla, DVD:llä, digiboksilla tavaraa niin paljon kuin telkusta ja radiosta tulee (kopiosuojattua), mutta netistä mä en saa.
|
Enoxol
Member
|
19. joulukuuta 2005 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaipa se hieman ristiriitaista on, mutta telkusta tulee myös mainoksia ja radiosta kanssa jne. Netistä kun haet siitä ei oikeasti hyödy kukaan muu kuin sinä itse...
|
Mace
|
19. joulukuuta 2005 @ 19:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä en paljon mainoksista välitä.
|
Senior Member
|
19. joulukuuta 2005 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mä saan nauhoittaa videolaitteella, mankalla, DVD:llä, digiboksilla tavaraa niin paljon kuin telkusta ja radiosta tulee (kopiosuojattua), mutta netistä mä en saa.
Miten tv:eestä tulevat ohjelmat ovat sinusta kopiosuojattuja?
Asiassa ei kyllä ole oikein suurta ristiriitaa, sillä tv kanavat ovat näes maksaneet ohjelman tekijänoikeuden haltijalle luvat näyttää ohjelma tv:eestä. Mainoksilla tv-kanavat (ja Yle tv-luvilla) sitten maksavat ohjelmat. Lisäksi tekijänoikeuden haltiat saavat hyvitystä dvd:ten ja vhs:ien hyvitysmaksuista.
Kun imutat ohjelmat netistä, niin kukaan ei ole maksanut ohjelman tekijöille penniäkään.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. joulukuuta 2005 @ 20:05
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
19. joulukuuta 2005 @ 21:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mä saan nauhoittaa videolaitteella, mankalla, DVD:llä, digiboksilla tavaraa niin paljon kuin telkusta ja radiosta tulee (kopiosuojattua), mutta netistä mä en saa.
Tarkoitat varmaan tekijänoikeus suojattua. vai?
Saahan sitä musiikkia ja elokuvia vielä muutaman viikon rauhassa kopioida netistä, kunhan ei itse jaa.
las ballenas son el camino
|
Mace
|
20. joulukuuta 2005 @ 07:54 |
Linkki tähän viestiin
|
"Asiassa ei kyllä ole oikein suurta ristiriitaa, sillä tv kanavat ovat näes maksaneet ohjelman tekijänoikeuden haltijalle luvat näyttää ohjelma tv:eestä. Mainoksilla tv-kanavat (ja Yle tv-luvilla) sitten maksavat ohjelmat. Lisäksi tekijänoikeuden haltiat saavat hyvitystä dvd:ten ja vhs:ien hyvitysmaksuista."
Totta turiset kuomaseni. Mutta radioluvat ovat jo historiaa. Hei me saadaan imuttaa radiosta niin paljon kuin kapasiteetit kestävät!
|
Degra
Senior Member
1 tuotearvio
|
20. joulukuuta 2005 @ 08:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, tuo on vielä sallittua, mutta kun nettiwaretus kitketään ja huomataan että musiikki- ja elokuvabisnekselle menee edelleen heikosti, tehdään myös tämä laittomaksi, varsinkin kun digitaalisuutta ja tietokoneen välistä kanssakäymistä pystytään tulevaisuudessa yhä enenevässä määrin hyödyntämään.
|
acido
|
20. joulukuuta 2005 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Totta turiset kuomaseni. Mutta radioluvat ovat jo historiaa. Hei me saadaan imuttaa radiosta niin paljon kuin kapasiteetit kestävät!
Joops. Mutta se ei liity mitenkään lupamaksujen olemassaolemattomuuteen, vaan siihen, että radiokanavat ovat jo maksaneet tekijöille. Jotta tekijänoikeusjärjestöt saisivat fyrkkaa kotikopioinnista, joutuu Suomessa maksamaan mm. CD-aihioista hyvitysmaksua. Siksi tyhjät CD/DVD -aihiot kannattaa tilata vaikkapa Virosta.
When the going gets weird, the weird turn pro..
|
BlackL7s
Senior Member
|
20. joulukuuta 2005 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mä en paljon mainoksista välitä.
ei ne sitä tiedä...
|
zack2k
Member
|
22. joulukuuta 2005 @ 22:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mä saan nauhoittaa videolaitteella, mankalla, DVD:llä, digiboksilla tavaraa niin paljon kuin telkusta ja radiosta tulee
Niin, mutta kuinka kauan... valitettavasti tekijänoikeusjärjestöt ovat hyökänneet niidenkin kimppuun. Kunhan broadcastflag:it rantautuvat suomeenkin (eräänlainen TV DRM siis), loppuu sekin hauskuus.
http://www.eff.org/broadcastflag/three_minute_guide.php
|
Senior Member
|
23. joulukuuta 2005 @ 04:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Kunhan broadcastflag:it rantautuvat suomeenkin (eräänlainen TV DRM
siis), loppuu sekin hauskuus.
Tuo kun tulee käytäntöön, loppuu kyllä TVeen katselukin. Sen jälkeen tulee katsomiset hommattua 100%sti (nykyään 50%sti) huuto.netistä.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
24. joulukuuta 2005 @ 10:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika hurjana lisänä ristiriitaisuuteen mainittakoon että kopiosuojatusta cd:stä ei saa ottaa kopioa itselleen autoon tai tulee rangaistus. Jos taas lataat sen kyseisen cd:n netistä on se kiellettyä mutta rangaistusta ei tule.
|