|
Lähiverkon luonti ei onnistu
|
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2005 @ 11:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuon NVIDIA:n oman verkkokortin palomuuri on ainakin jossain tapauksissa aiheuttanut ongelmia. Eli kannattaa kokeilla tuolla Marvelin kortilla.
EDIT:
http://www.ethereal.com/ tuolla voi tehdä sitten vaikka tarempaa vianmääritystä, eli lähteekö se DHCP palvelupyyntö tuolla ipconfig /renew käskyllä ja tuleeko siihen vastausta.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. joulukuuta 2005 @ 11:07
|
|
Cear
Member
|
31. joulukuuta 2005 @ 14:58 |
Linkki tähän viestiin
|
|
renew komento sanoo tällästä
Windows IP-määritykset
Kohteelle Lähiverkkoyhteys ei voida tehdä toimintoja, jos sen tietovälineet eivät ole kytkettyinä.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
31. joulukuuta 2005 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Palaako ne verkkoliittimien valot kun ne kaapelit kytkee?
ipconfig /all
antaako tuo Physical Address/Fyysinen osoite kohdassa tuolla verkkokortilla muuta kuin pelkkää 0 ?
|
|
Cear
Member
|
2. tammikuuta 2006 @ 11:57 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä palaa valot.
Fyysiseksi osoitteeksi tulee 00-01-29-D2-51-FD
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
3. tammikuuta 2006 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Valittaako Windows "Vajaa tai puuttuva liitettävyys" virhettä?
|
|
Cear
Member
|
3. tammikuuta 2006 @ 14:01 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei valita
Oiskohan se mahdollista et jotain meni pieleen xp:n asennuksessa, vaikka kyl tein sen niikuin sata kertaa aikasemminkin. Entä voisko tota haitata se että asensin siihen saman windowsin mikä tässäkin koneessa on, ku ei viel toista ole ja oli kiire päästä kokeilee toimiiko kaikki kunnolla.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
4. tammikuuta 2006 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Käynnistä -> suorita -> services.msc
onko tuolla DHCP asiakas/client päällä?
|
|
Cear
Member
|
4. tammikuuta 2006 @ 13:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kyllä näyttää olevan DHCP-asiakas päällä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. tammikuuta 2006 @ 13:14
|
|
ArtturiX
Member
|
5. tammikuuta 2006 @ 17:30 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mikäköhän konettani vaivaa kun se ei päästä minua kokoverkkoon vaan käskee etsiä tietoa jostain vianmäärityksestä enkä sieltä löydä mitään. käyttis on win98 ja toisessa koneessa 2000 ja olen yrittänyt luoda lähiverkkoa näille koneille mutta ei vaan jostain syystä onnistu.
Kerro Minulle.
|
|
ytskä
Junior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 14:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mua ottaa samanlainen ongelma päähän aikas paljo. Joskus leikin tunnin ennenku keksin miten mulla tuon sain toimimaan. Emo on MSI Neo4 Platinum ja samantyyppiset ethernetportit taitaa olla siinä kuin sullakin Cear. Marvellin ja nVidian. Motukkana samanmoinen 660H-61.
nVidia:
Jos kiinnitän piuhan koneeseen sen ollessa päällä:
Automaattisen määrityksen IP, tai jotain.
IP-osoite: 169.xxx.xxx.xxx
Aliverkon peite: 255.255.0.0
Oletusyhdyskäytävä:
---> netti ei toimi.
Jos sillon ku kone on pois päältä.
Määrittänyt DHCP
IP-osoite: 192.168.1.33
Aliverkon peite: 255.255.255.0
Oletusyhdyskäytävä: 192.168.1.1
---> netti toimii.
Marvellilla ei toimi ikinä, ei koskaan. Kokeilin telehellin EA500 boksilla myös, eikä tulosta. Sama wintoosan määrittämä IP Marvellille.
Tosin telewell, antoi nVidialle DHCP IPn vaikka kone oli auki, mutta vain ~5sekunniksi jonka jälkeen ilmestyi taas sama vanha Automaattisen määrityksen IP. Sillon olin puurtanut jo aika kauan, ja kun se vaihtui siihen noin vaa, ni rupesi keittää ja otin koneest virrat pois ja sitten se toimi nVidialla. :)
EDIT: tämäkin on kausiluontoista, ei oo ollu mitään ongelmaa pitkään aikaan kunnes nyt.
Myöskin sillon kun kaikki toimii oikein, ja saan DCHP IPn vaikka kone on päällä, niin se tulee melkein heti. 169 alkusen IPn saamisessa kestää kauan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2006 @ 14:46
|
|
Cear
Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Formatoin ton koneen ja asensin kaikki uudestaan. Huomasin että toi netti toimii niin kauan ku laitan ne samaan työryhmään. Eli aluks toimi netti, mutta kansioita ei voinu jakaa. Nyt kansioiden jakaminen onnistuu, mutta netti ei toimi.
|
|
Vena
Junior Member
|
6. tammikuuta 2006 @ 17:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
itsekkin painiskelen tuon purkin kanssa Zyxel Prestige 660HW-61 mutta onkkelma on toisenlainen.
Nimittäin kun buuttaa purkin ja menee asetuksiin 192.168.1.1 muuttelee asetukset mieleisikseen ja kirjautuu ulos, sulkee selaimen. Tämän jälkeen ei enään purkkiin saa mitään yhteyttä ennenkuin resetoi uudelleen? Purkin osoitetta en ole muuttanut ja olen kokeillut palomuurilla ja ilman Zone A.
Tiedostojen jakamista en ole lähiverkossa vielä edes yrittänyt, mutta minua viisaampi sanoi että se kotiverkon asennuslevy kannattaa ehdottomasti tehdä. Asennuslevykkeellä nimittäin sain edellisen purkin aikaan verkon toimimaan varmiten. Hankaluudet johtuivat kahdesta eri käyttöjärjestelmästä XP ja ME. Asetusten piti olla oikein molemmissa koneissa, mutta jako ei vaan toiminut ilman levyke asennusta?
|
|
Cear
Member
|
7. tammikuuta 2006 @ 07:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
En kyl ymmärrä tätä. Alkaa pikku hiljaa menee hermo tähän hommaan. Milläköhän saisin toimii molemmat, netin ja jakamisen, tai edes pelkän netin...
|
|
Vena
Junior Member
|
7. tammikuuta 2006 @ 13:05 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No pitää kysyä vielä että oletko kokeillut asennusta sillä verkonasennus levykkeellä?
Kannattaa kokeilla itselläni alkoi toimimaan.
|
|
Cear
Member
|
7. tammikuuta 2006 @ 13:29 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Ei oo täs koneessa levyke asemaa. Mutta ei se lähiverkko niin tärkee oo, kuhan vaan netti toimis. Laitoin winukan taas uusiks ku en keksity miten muuten saisin netin taas toimimaan.
Ongelmat kuitenkin jatkuvat (yllätys, yllätys). IE:llä pääsen ihan normaalisti nettiin surffailee, mutta mikää muu ei sitten toimi. Esim Firefox, mirc, call of duty ei löydä servuja. Portteja oon yrittäny purkkiin availla, mutta ei oo auttanut. Windowsin aktivointikaan ei onnistunut, joten ei täs taida muun kautta yhteyttä nettiin olla kuin Internet Explorerin.
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
7. tammikuuta 2006 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Cear:
Onko se NVIDIA:n oma palomuuri pois päältä?
|
|
Cear
Member
|
7. tammikuuta 2006 @ 19:23 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kato perkele, päällähän se oli. Nyt toimii firefoxit ja muut. Kiitos paljon :)
|
|
ArtturiX
Member
|
7. toukokuuta 2006 @ 09:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kerro Minulle.
|
|
pkaksp
Moderator
|
8. toukokuuta 2006 @ 05:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kirjoita siihen koneen Tieto käyttäjänimi ja salasana. Jos ei koneella Tieto ole mitään erityisiä käyttäjiä, niin laita tunnukseksi järjestelmänvalvoja tai administrator.
|
|
Mainos
|
  |
|
|
henkru
Junior Member
|
16. syyskuuta 2006 @ 05:36 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mulla olis tämmöne ongelma. Käytössä kask onetta 98 ja XP ja D-Linki DI-604 boksi. Käytin toka XP:en automaattista verkonluonti juttuu ja tein sen asennuslevykkeen ja vein 98 koneeseen ja tein sille sen saman mu nyt nään XP:en siel näytälähiteitokoneet niin oman (XP) ja 98 koneen, mutta 98 en nää mitään verkkoympäristössä.
|