User Käyttäjä Salasana  

lauantai 27.9.2025 / 17:52
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > antec sonata ii, kokemuksia?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Antec Sonata II, kokemuksia?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
vaaris
Suspended permanently
_
26. joulukuuta 2005 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli tuollaista koppaa olen katsellut. Onko kenelläkään kokemuksia Antec Sonata II:sta käytännössä? Plussat / miinukset? Hiljainen?

Pikaisella googletuksella etsityt arvostelut tuntuivat positiivisilta että ihan hyvältä vaikuttaisi.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=16349
Senior Member
_
26. joulukuuta 2005 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laadukas sekä hiljainen kotelo ja tuntuu, että hintakin on aika kohdallaan!
Oma ilmaotto-ohjain prossulle ja näyttikselle, jos sitä tarvitsee. Itse otin sen pois koska en huomannut onko sillä käytännössä mitään merkitystä. Prossun lämpö pysyi samana koko ajan. 120mm:n kotelotuuletin valmiina, jossa valittavana kolme nopeutta. Poweri 450W on kyllä hiljainen ja riittänyt tälle kokoonpanolle.
Muovinen suojaluukku hiukan häiritsee eli kestääkö se mutta eipä ole vielä hajonnut.
Ainakin itse voin suositella vaikka varmaan laadukkaampia löytyy.
petays
Junior Member

1 tuotearvio
_
26. joulukuuta 2005 @ 16:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni on Antec Sonata Piano Black, siis tämän "pikkuveli".
Kyllä kai tämä laatunsa puolesta monet tavalliset kotelot voittaa.
Mitään erityistä ei ole käytössä ilmenyt ja muoviluukku on kestänyt hyvin jo liki 1,5 vuotta.
Etupanelin liittimet ovat epäesteettisen näköisiä, jos niitä käyttää eli avaa sen pienen suojakannen.
Kotelon musta maali on luokattoman huono, mikä tahansa pienikin kosketus saa aikaan naarmun maalipintaan :-(
Hiljaisen koneen aihioksi tämä ei taida olla paras valinta.
Saattaahan tämä olla vähän hiljaisempi kuin jotkut peruskotelot.
OQO
Junior Member
_
26. joulukuuta 2005 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä kyseinen kotelo, mutta ei Antecin omalla powerilla eli siitä ei ole kokemuksia, mutta kotelo on hiljainen ja tyylikäs.
Muovinen suojaluukku kestää hyvin jos et siitä rupea roikkumaan ja saa asemat piiloon ja hiljentää ääniä kun cd on sisällä.
Eli kotelo on huippu-kotelo ja kannattava ostos. Hyvännäköinen sinisine ledeineen ja mustalla hienolla maalipinnalla.
Quote:
Kotelon musta maali on luokattoman huono, mikä tahansa pienikin kosketus saa aikaan naarmun maalipintaan :-(
En ymmärrä.. minulla ei ole tullut minkäänlaisia naarmuja tai jälkiä koteloon vaikka ollut kovassa käytössä. Koneen ollessa huollossa oli vaihtunut sivuseinä vanhanmalliseen sonata piano blackin sivuseinään ja siinä kylläkin oli pahoja naarmuja ja jälkiä mutta vaihdettuani sen oikeanlaiseen ei koneesta löydy naarmun naarmua.

Lopuksi: Osta hyvä kotelo joka on hiljainen ja kaunis.
"Silence is Beautiful" kuten kotelon pahvilaatikossa lukee.

Edit: typo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. joulukuuta 2005 @ 19:48

osse
Member
_
26. joulukuuta 2005 @ 19:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä kotelo. Virtalähde on hiljainen ja niinkuin sanottu oma tuuletin jossa kolme eri nopeutta(kätevää). Mutta tuo luukku edessä häiritsee minua, ei ehkä kaikkia mutta minua, ei sillä tee mitään. =loistava kotelo, eikä ihan mahdottoman kallis ole
vaaris
Suspended permanently
_
26. joulukuuta 2005 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia kovasti! Nyt on ostopäätös helppo tehdä eli Antec Sonata II on mun seuraava koppa :)
Newbie
_
26. joulukuuta 2005 @ 20:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsekkin nimenomaisen kotelon omistaja, hiljainen eikä tuuletinkaan turhaa meteliä pidä ja hintakin on kohdallaan. Ossen mainitsema etupaneelin "luukku" ei ihan minunkaan mieleen ole mutta mielipide asia toki sekin mutta kokonaisuus on hyvä ja hiljainen joten en voi kuin suositella.

||AMD Athlon64 3000+,A8N-SLI Deluxe,Geforce 6600 GT, 1G DDR,Antec Sonata II 450W,Samsung 160GB,17" TFT,Logitech UltraX Flat||
petays
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. joulukuuta 2005 @ 04:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei, taisin kärjistää siitä maalipinnan herkkyydestä.
Oma mokahan se oli että yritin imuroida pölyt pois kopan pinnasta pelkällä pölyimurin letkulla ja siihen tuli sata naarmua.
vaaris
Suspended permanently
_
27. joulukuuta 2005 @ 09:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nonni nyt on koppa hankittu. 114? Oulun Serv-it:ssä ja hyllystä löytyi. Koppa on todella komea ja laadukas. Hyvien kauppojen jälkeen on helppo olla tyytyväinen :)
OQO
Junior Member
_
27. joulukuuta 2005 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Loistavaa! :)
Kun olet asentanut komponentit sisälle niin kerroppa oma mielipiteesi äänekkyydestä sun muusta.
Kalle76
Member

1 tuotearvio
_
28. joulukuuta 2005 @ 11:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse ostin kyseisen kotelon pariviikkoa sitten ja tyytyväinen olen, ainakin päivityksen jälkeen. Poweri piti hiukan pientä huminaa, vaihdoin hilaisemmat tuulettimet (11db, ei kuulu enää ja on todella hiljanen =)). Prosujäähyn jossainvaiheessa vaihdan passiiviseen ja koteloon vaihdan 2kpl. hiljaisempia kotelotuulettimia (17db), ans kattoo miten lämpöjen käy, ainakaan ei mitään ylimääräisiä huminoita ei pitäisi kuulua!
Educco
Newbie
_
18. tammikuuta 2006 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedättekö mikä sen kotelon etuosasta tuleva virtajohtoliitin on?
heikki71
Senior Member
_
19. tammikuuta 2006 @ 02:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lyhyestä virsi kaunis: sinisiä ledejä varten.
tuure2
Member

5 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2007 @ 14:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsellä juuri kyseisesestä kopasta virtalähde poksahtamassa.

AMD Athlon 64 X2 5200+ @2.86Ghz//Asus M2V AM2//Sapphire HD 4850//Kingston 4Gb 533Mhz//Western Digital Caviar SE 250GB//Antec Sonata II
j0p0
Senior Member
_
24. tammikuuta 2007 @ 17:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tuure2:

Vie takuuseen ennen kuin posahtaa ja hajottaa muut komponentit.

Zotac 8800gt, x2 3600+, 2gb, sonta 2 + samsung 206bw
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2007 @ 04:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti tuure2:
Omakin on juuri poksahtamassa, mutta takuu kattaa sen kyllä.=)

N900/Xbox360/PS3/Wii/Desktop pc/kannettavax3
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2007 @ 07:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mistäs te sen tiedätte että se on poksahtamaisillaan? Itsellänikin kyseinen kotelo ja tuo smartpower 2.0. Koteloon olen kyllä ollut tyytyväinen :) Hiljainen ja tarpeeksi tilava.

lol
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2007 @ 08:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smaga:
Mistäs te sen tiedätte että se on poksahtamaisillaan? Itsellänikin kyseinen kotelo ja tuo smartpower 2.0. Koteloon olen kyllä ollut tyytyväinen :) Hiljainen ja tarpeeksi tilava.
Oma powerini vinkuu vaikka kone ei olisi päälläkään.

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2007 @ 08:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole kyllä mikään yllätys jos smartpower 2.0 paukahtaa. Ranskalaisen tutkimuksen mukaan niiistä hajoaa noin 20% joten harvinaisen huonosta virtalähteestä on kestävyyden kannalta kyse.
Senior Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2007 @ 09:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jaa vai että vinkuu. Oma ei ainakaan vielä. Mutta onhan tuossa tuo takuu :) Kunhan ei poksahtaessaan hajottaisi muitakin osia.

lol
heikki71
Senior Member
_
25. tammikuuta 2007 @ 10:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
mulle on tapahtunut muutaman kerran niin, ettei kone startannut ja lopuksi ei startannut ollenkaan. Vein emon takuukorjaukseen koska kotelo on vain vajaan vuoden vanha. Viikonpäästä hain nöyränä emon takas, ojensin myyjälle kakskymppiä turhasta käynnistä ja totesin vian johtuvan powerista.
Toi kansi homma... nyt kun kotelo on ollut yli vuoden sitä ei enää huomaa käytössä ollenkaan. Oikeestaan se kuuluu olla siinä.

Kaikenkaikkiaan ihan käypä ja hintansa veroinen koppa.
tuure2
Member

5 tuotearviota
_
25. tammikuuta 2007 @ 14:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti smaga:
Oma powerini vinkuu vaikka kone ei olisi päälläkään.

Jep itsellä kans vinkuu mutta eiköhän se maanantaihin kestä jolloin lähetän sen takuuseen. =)

AMD Athlon 64 X2 5200+ @2.86Ghz//Asus M2V AM2//Sapphire HD 4850//Kingston 4Gb 533Mhz//Western Digital Caviar SE 250GB//Antec Sonata II
Senior Member
_
25. tammikuuta 2007 @ 14:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itselläni vastaavan kotelon poweri (380w) sanoi sopimuksen irti syksyllä ja ikää kotelolla taisi olla n. kaksi vuotta.

Ongelmia ilmeni puolen vuoden ajan lähinnä käynnistyksen yhteydessä eli muutaman kerran virrat katosivat heti koneen käynnistämisen yhteydessä.
lala2m
Suspended due to non-functional email address
_
25. tammikuuta 2007 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sama kotelo täällä.en tiedä onko normaalii toi et powerin jäähy ei kyl mun mielest pyöri!!muuten hyvä kotelo(eka oli se p.veli)

jotain rautaa:D
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict
_
26. tammikuuta 2007 @ 03:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti lala2m:
sama kotelo täällä.en tiedä onko normaalii toi et powerin jäähy ei kyl mun mielest pyöri!!muuten hyvä kotelo(eka oli se p.veli)
On normaalia. se pyörii ainoastaan silloin kun on tarvetta. Silloinkaan sitä ei välttämättä huomaa hiljaisuuden takia.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > antec sonata ii, kokemuksia?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy