|
Väärä IP
|
|
|
Jarren
Member
|
28. joulukuuta 2005 @ 18:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kaverilla on Elisan 2mb adsl liittymä ja sillä on ollu todella paljon noita ongelmia että windows heittää 169 alkuisen ip-osoitteen eikä päästä nettiin lainkaan.
Modeemi on vaihdettu, ei mitää uutta
config release/renew ym ym tehty, ei mitää uutta
järj.palautus tehty, ei mitää uutta
modeemi resetoitu, ei mitää uutta
Korjaa toiminto ei auta kanssa lainkaa...
Manuaalisesti ip:n määrittäminen ei auta.
Eli$an päässä linjat kyllä toimii
Elisalla eikä $oneralla ei osattu neuvoo tuohon ongelmaa ollenkaa eikä oo ikänä osattu kun itelläni ollu sama ongelma joskus. Omalla kohalla se lähti aikoinaa itestää...:S
Win XP käyttis ja oma muuri käytös,
on myös kokeiltu joskus eri palomuureilla ilman tulosta.
Kone on myös puhdas pöpöiltä...
Onko tää joku xp:n oma juttu ettei vastaavaa ilmene koskaa esim 98:ssa tai 2000:ssa?
Jos joku tietää ni kertokaa ihmeessä, aika vittumaine ongelma johon haluan itekki vastauksen
|
|
AlluDaMan
Member
3 tuotearviota
|
29. joulukuuta 2005 @ 08:17 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Koittakaas vaikka asentaa windows uudestaan. :D
AMD PHENOM II 545 3.0GHZ AM3
ARCTIC COOLING FREEZER 64 PRO PWM
ASUS M4N78 E-SATA 8CHANNEL ATX
4GB DDR2 800Mhz (2x2GB)
1000GB SATA2 7200RPM
ATI RADEON HD4870 1GB GDDR5 PCI-E
22X DVD+-RW DL SATA
600W ATX Virtalähde 120MM
Artic Cooling 92MM
Win 7
|
|
Wezda
Member
1 tuotearvio
|
29. joulukuuta 2005 @ 08:27 |
Linkki tähän viestiin
|
| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
|
|
pkaksp
Moderator
|
29. joulukuuta 2005 @ 09:18 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Herjaako lähiverkkoyhteys vajaasta tai puuttuvasta liitettävyydestä?
|
|
Mintaren
Junior Member
|
29. joulukuuta 2005 @ 09:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, samaa mieltä (EDIT: Wezda:n kanssa). Elisaa en hyvin tunne, mutta kun Sonera tekee vastaavaa, vika on yleensä se, ettei DHCP-palvelimeen saatu (taaskaan) yhteyttä (selviää tällöin sieltä Run/Cmd/Ipconfig/...). "Jos IP-osoite on nollia tai 169-alkuinen, on se väärin eikä laite tällöin ole saanut lainkaan IP-osoitetta." Se taas, että aiemmin toimineen liittymän tapauksessa "vika" on usein siellä ISP:n puolipäässä tai verkossa jossain välillä ja tilapäinen (onhan weppi-palvelimillakin välillä ruuhkaa, ettei pääse läpi).
Elisalla on eilenkin ollut kaapelivikaa taas kaiken "normaalin" lisäksi http://elisa.net/tiedotteet/tekniset.shtml (Sonerat täältä: http://www.sonera.fi/arkisto/0,3844,l-fi_h-12660,00.html). Tietysti on pieni mahdollisuus, että jos on juuri vastikään muuteltu Winukan palveluita (poistettu käytöstä/muutettu manuaaliksi...) tai asenneltu palomuuria, niin sen asetukset voivat estää yhteyden muodostusta. Jatko-/välipiuhojen tapauksessa liian monen metrin jatko voi takkuilla myöhemminkin. Muuten tuskin, jos on liittymä koskaan toiminut. Eihän ISP-päästä ennenkään ole myönnetty mitään suosiolla...
Mikäli katkosta jatkuu useita vuorokausia, on liittymänomistaja lopulta oikeutettu korvauksiin (itselläni tämä tarkoitti alennusta kuukausimaksusta, kun ISP:stä aiheutunutta pätköstä jatkui yli 3 vrk).
Ja varmaan yhteydet toimiikin jo/taas, mutta pistin tämän nyt jutun jatkoksi ihan tulevaisuutta ajatellen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. joulukuuta 2005 @ 09:22
|
|
Jarren
Member
|
29. joulukuuta 2005 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Herjaako lähiverkkoyhteys vajaasta tai puuttuvasta liitettävyydestä?
-Joo näin teki... :/
Ongelma ratkesi taas itsestää :S
|
|
pkaksp
Moderator
|
29. joulukuuta 2005 @ 17:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos ongelma ratkesi itsestään, niin luultavimmin vika oli tosiaan palveluntarjoajan DHCP-palvelimessa.
Itse ratkaisin tuon "vajaa tai puuttuu liitettävyys" ongelman tuolla: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/150617
Tässä tapauksessa DHCP-palvelin kyllä toimi, että en osaa sanoa voiko tuosta olla apua ongelmaasi. Jos tuota kokeilet, niin ota sitten varmuuskopio rekisteristäsi ennen sen muokkausta.
|
|
Wezda
Member
1 tuotearvio
|
30. joulukuuta 2005 @ 03:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Mikäli katkosta jatkuu useita vuorokausia, on liittymänomistaja lopulta oikeutettu korvauksiin (itselläni tämä tarkoitti alennusta kuukausimaksusta, kun ISP:stä aiheutunutta pätköstä jatkui yli 3 vrk).
Tämä tietysti edellyttää että plaveluntarjoaja myöntää että vika on heidän päässä. Ja tuntuu että Soneralla tämä on erityisen hankalaa, koska tekniseen asiakaspalveluun on pitkä jono (viimeksi 47min).
MUTTA kun soittaa numeroon jossa otetaan uusia liittymätilauksia vastaan, saa palvelua alle 10 sekunnin :)
---
Quote: Koittakaas vaikka asentaa windows uudestaan. :D
Aika usein täällä on vastaus joko "format c:" tai "asenna windows", mutta sehän on itsestään selvyys jos tosiaan asiat on niin pahoin pielessä ettei muu auta. Mun mielestä ei kuitenkaan aina ensimmäisenä kannattaisi niitä ehdottaa.
Mun koneeessa ei ole asennuksen jälkeen kertaakaan formatoitu kovalevyä tai asennettu XP:tä uudestaan. Ymmärrän kuitenkin että ne jotka asentelevat jatkuvasti koneeseen uusia sovelluksia ja poistelevat vanhoja sekä tekevät paljon muuta peruskäytön lisäksi, joutuvat turvautumaan välillä formatointiin tai uudelleen asennuksiin. Väittäisin kuitenkin että monen täältä apua hakevan tilanne on hieman erilainen, joten noinkin radikaalit toimenpiteet eivät ole tarpeen.
| P4 2,66GHz | Asus P4PE-X | GeForce 7600GT 256MB | 2048MB | BenQ FP93GX |
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. joulukuuta 2005 @ 03:48
|
|
Mainos
|
  |
|
|
Jarren
Member
|
30. joulukuuta 2005 @ 07:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Juu eihän ne sitä ikänä myönnä että olis niitte päässä vikaa, aina käy kuulemma tarkistamassa liitännät ym ym mut aina mukamas kunnossa... :S
|