|
Elikkäs mulla on 4kk vanha näyttö Viewsonic VX924. nyt eilen huomasin että kahdessa kohtaa on yksi pikseli kirkkaana. tai sillain että joissain väreillä ne näkyy kirkkaana ja erivärisenä riippuen väristä.
yksi on 19cm oikealta ja 5cm yläreunasta ja toinen on 11cm reunasta ja 12,5cm alareunasta. en ole vielä kysellyt meniskö takuuseen.
alussahan noita ei ollut pimeenä (yrin kovasti etsiä alussa) mutta nyt sitten on.
Näyttö on kytketty DVI kaapelilla.
kyseiselle näytölle on annettu Pikselikellolle arvoksi 135mhz. kai se on maksimi sitten. itselläni tuo on nyt juuri 135,12mhz koska virkistystaajuuden olen laittanut 75hz. jos muuttaa näytönohjaimen virkistystaajuuden 60hz (oletus ja suositus kun näytön laittaa kiinni DVI kaapelilla) niin pikselikello on 108 mhz vain.
eli voiko olla että pidän liian kovaa virkistystaajuutta näytölle ja se hajottaa pikseleitä ku kello käy ylikovaa (vaikkakin tosi vähän)??
samoin on pysty ja vaaka taajuudet. ne pystytaajuus on annettu näytölle max 75hz mulla se on nyt 75,16? eli sekin käy ylikovalla.
jos muuttaa tosiaan sen virkistystaajuuden 60hz ni sitten arvot kyllä pysyy oikealla skaalalla.
en tiiä miten ylipäätänsä noi virkistystaajuudet enää vaikuttaa(paljoohan ne ei vaikuta) näissä TFT näytöissä ja kun on DVI kytkentä.
Jos laittaa analogisella kytkennällä niin sitten asetuksiin tulee 60hz - 85hz virkistystaajuudet. ja viewsonic lupaakin nimenomaan että tällä näytöllä on jopa 85hz virkistys analogísena. mutta sitten kun laittaa DVI:n kautta niin on vaan vaihtoehto 60hz. mutta olen laittanut sen itse 75hz näytönohjainten asetuksista (nVidia) koska kuva on parempi.
miten on voiko joku auttaa tilanteessa?
i7 860@3,9GHz HT-off +H2O || Asus Maximus III Gene || G.Skill ripjaws DDR3 1600MHz 4x2gb || Asus GTX580 DCII || Spinpoint F3 1Tb || Cougar S700 || Antec mini P180 +Scythe kaze server || 22" HP W2207H||Win7 Professional 64-bit ||

|