|
Minulla on uusi SATA-levy (Maxtor DiamondMax 10 120Gb model:6L120M0) jonka olen osioinut valmiiksi kahteen osaan NTFS-primaariksi ja loogiseksi jatko-osioksi levyn ollessa kiinni tietokoneessa "kakkoslevynä". Ongelmana on se, että kun asetan tyhjän, formatoidun SATA-levyn ykköslevyksi, miten pääsen käynnistämään Windows XP Pro SP2 Corporate Editionin käynnistysohjelman, kun käyttöjärjestelmän CD-levy ei ole ns. "bootable"-versio? -Eli sillä ei voi käynnistää konetta tai käyttiksen asennusohjelmaa vaikka BIOS:ista asettaa CD-/DVD-aseman ensisijaiseksi käynnistyslevyksi.
Tiedän, että sitten kun olen saanut jotenkin XP:n käynnistysohjelman käyntiin tyhjällä SATA-levyllä, tarvitsen SATA-ajurit, mitkä minulla jo on valmiina disketillä.
Koitin asentaa tyhjälle SATA-levylle Windows 98 SE:n pohjalle, mutta aivan asennuksen lopussa kun Windowsia käynnistetään ensi kertaa, tulee kumma virheilmoitus mitä ei voi ohittaa, että "välimuistia ei olisi tarpeeksi" - editoi Autoexec.batia tai Config.sysia vapauttaaksesi sitä (-mitkä tiedostot näyttivät olevan aivan normaalit ja lyhyet eivätkä sisältäneet mitään silmiin pistävää komennolla "type autoexec.bat" jne.). Veikkaan, että tämä ongelma liittyy jotenkin uuteen SATA-levyyn ja vanhan 98:n yhteensopimattomuuteen sen kanssa, sillä tällä tavalla olen monet kerrat asentanut XP:n samalle koneelle (mutta ensimmäistä kertaa SATA-levylle).
Eli Windows 98:aa en voi pohjalle heittää, koska se ei onnistu. Ja sekä toisaalta ajattelin opetella tällä kertaa tekemään XP:llä ns. "clean installin" tyhjälle levylle mikä olisi ihanteellisinta.
Eli apua! mitä teen?
"
So, how´s Paulie then?
-Paulie´s dead.
Oh... Well, I guess he ain´t too good then? May he rest in peace. ...knowing you he´ll propably be resting in pieces, ´eh?
"
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. tammikuuta 2006 @ 10:03
|