User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.10.2025 / 13:34
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > onko minua huijattu?!?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Onko minua huijattu?!?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tontsa92
Suspended due to non-functional email address
_
11. helmikuuta 2006 @ 10:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä kotiimme tuli mustan pörssin mainos, jossa oli hp pavilion a1300 kone 499e. Lehdessä oli koneestä tämmöinen kuva: kun ostin koneen siinä ei kuitenkaan ollut tuota etupaneelia jossa on muistikortinlukijat. Lehdessä ei lukenut muistikortinluikijasta mitään mutta kuvassa ne olivat. Pitäisikö minun tyytyä tähän vai olenko oikeutettu hakemaan jotain korvausta?
Bertone
Senior Member
_
11. helmikuuta 2006 @ 10:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No aika usein ne kuvat on mitä on ja niissä jopa lukee useimmiten että "kuvan tuote saattaa poiketa myytävästä" tms...
Periaatteessa sinua ei ole huijattu.
Toisaalta taas on... Vaikea tietää kun ei tiedä asiasta tarkempaa tietoa että mitä sinun ostamaasi koneeseen kuuluu.

- Lahti -
pkaksp
Moderator
_
11. helmikuuta 2006 @ 10:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän sinua huijattu ole. Hyvin suurella todennäköisyydellä kuvassa on lukenut tuo edellä mainittu teksti.

Sitä paitsi, menitkö ostamaan "sian säkissä"? Eli etkö sitten katsonut mistä maksoit....

btw. tuo muistikortinlukija maksaa ehkä ~20 euroa, että eipä ole paha hankinta jälkeenpäin

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2006 @ 10:53

Senior Member

4 tuotearviota
_
11. helmikuuta 2006 @ 10:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei todellakaan ole huijattu. Kuitenkin kyseenalaisena pidän kaikenlaisia mainoksia joissa tuommoisia tai mitä tahansa tuotetta myydään. Eli se on täydellisesti oma virhe mikäli innoissaan menee ostamaan tuotteen ilman että tietää mitä siihen sisältyy. Kerran olen itsekin moisen virheen tehnyt ja toiste ei ole tullut tehtyä... ;>
Eli suosittelen jättämään innostuksen halpaa hintaa kohden sivuun, ja tarkastamaan pariin otteeseen kaikki tällaiset "huijaukset".
Toki voit kysyä sieltä Mustasta Pörssistä että miksi siinä ei niitä korttipaikkoja ole? :> Uskoisin että Mustan Pörssin väki on sen verran asiakasystävällistä että kertovat miksi ei näin ole.
Tontsa92
_
11. helmikuuta 2006 @ 11:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siinä kuvassa ei kyllä lukenut mitään sen tapaista

Ja muuten olen sitä mieltä että Karthago on tuhottava.
dfwta
Senior Member
_
11. helmikuuta 2006 @ 11:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aivan tavallista mainontaa. Olen aiemmin täällä kirjoittanut miten Citymarket myy tietokoneita. Iso kuva missä mm.näyttö. Kun luet tekstiä niin millin tekstillä lukee: ei sisällä näyttöä. Mitään muutakaan ei kerrota. Hinta sattui olemaan juuri tuo 499 ?.
-WK-
Senior Member
_
11. helmikuuta 2006 @ 11:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo kuvahan on vain viitteellinen ja ratkaisevaa on lähinnä mitä tiedoissa ilmoitetaan. Itsekin päädyin aikoinaan pakettikoneen Anttilasta tilaamaan, tietämystä ei todellakaan ollut tarpeeksi :) mutta kun tilauksen laitoin, lehdessä myytiin pakettia jossa oli XP 3000+ -prossu, 120gb kovo ja diskettiasema, kun tilaus saapui seurasi mukana ilmoitus että tuote on loppu ja saamani tuote oli sitten korvaavana. Diskettiasemaa tässä ei kuitenkaan ollut, mutta en tehnyt siitä sen suurempaa numeroa :)

Lehdessä tilatessa on todellakin se vaara että tuote on jo loppu ja se korvataan, kuitenkin korvaavan tuotteen pitäisi mielestäni olla parempi, on sitten eriasia miten tärkeänä pidät tuota muistikortinlukijaa. Täsmääkö muu tuote (prosessori tms.) kuitenkin ilmoitettuun? Mallimerkki on varmasti a1300 jne?

EDIT: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06a/35735-364181-127929...

Tuon mukaan a1300 -malliin ei kuulu muistikortinlukijaa vaan a1329.fi / a1319.fi -malleihin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. helmikuuta 2006 @ 11:47

M00ses
Member
_
11. helmikuuta 2006 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Aina kannattaa mennä valittamaan ja vaatimaan, jos ei muuta saa niin ainakin kokemusta. XD

Minä otin kerran adsl liittymän johon tuli mukaan modeemi ja kuvassa oli neliporttinen motukka ja sitten kun menin sitä hakemaan niin antoivat 1 porttisen paskan ja sanoivat, että kuva on vain viitteellinen. Aikani kun siinä niille vittuilin asiasta niin lopulta luovuttivat ja kaivelivat oikean vehkeen pöytään.
Member
_
11. helmikuuta 2006 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostinpa kerran postimyyntifirmasta tietokonepaketin jonka mainosteksti jälkeenpäin (hieman vanhempana ja viisaampana) osoittautui aloittelijallekin täysin hölynpölyksi.
Nyt on käytössäni jo toinen Suomessa kasattu nk. ammattiyhdistystietokonepaketti johon tilatessani ruksaan haluamani muutokset (tupla-RAMit,lisäkiintolevy, 5.1 kaiutinsarja), kaikki yksityiskohdat on dokumentoitu. Hankintaprosessikin taisi kestää kaksi kk. Tiedä häntä onko tämä muita parempi, hinnaksi tuli melkein 2 donaa, mutta laitteella on takuu eikä minun ole tarvinnut puljata itse-kasattavien yhteensopivuusongelmien, tai suuntaa-antavien ilmoituskuvien kanssa kun en tunne näitä ATK-laitteita hyvin.

HP m9840sc, AMD Athlon? II X4 620 -prosessori, 6 Gt DDR3-SDRAM, NVIDIA® GeForce? GT230, Soundblaster X-Fi,Behringer Truth B2030A, Kovalevyt 640+640 + Buffalo DriveStation Duo 2x500, LaCie 500, Windows 7 Home Premium 64bit.
Lordjupu
_
11. helmikuuta 2006 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuollaista se on periaatteessa aina. Sanot, mitä haluat, ja he kasaavat sen sinulle. Minulle ainakin sanottiin, kun olin tilaamassa konetta, että tarkistavat yhteensopivuuden, ja yksi pieni virhe löytyikin, ja he vaihtoivat sen.

ASUS A8N-E , FORTRON 350w , 120GB , 2x 512MB , AMD A64 3200+ [VENICE] , c3d X800 GTO , WIN XP PRO , DVD +-RW 16X
henkka90
_
12. helmikuuta 2006 @ 15:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ei sua ole huijattu, nuo 500 euron hp:t tahtoo olla vaa aika riisuttuja vehkeitä
Senior Member

4 tuotearviota
_
12. helmikuuta 2006 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
500?,eipä tuolla järin hyvää konetta saa. Tai,no kaikki on suhteellista,mikä on kenellekin hyvää. Luulisin,että koneessa on integroitu näytönohjain,verkkokortti,ja äänikortti. Kokemuksen ääni puhuu: pysy kaukana intergoidusta,niistä tulee vain harmia kehnoutensa vuoksi.

Fyra i rad,templum lehnum
henkka90
_
13. helmikuuta 2006 @ 03:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kaveri osti eurologic:sta jonku hp:n 500 eurolla nii aika riisuttu oli.
Senior Member

4 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2006 @ 08:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Riisuttuja ovat. Integroiminen on halvempaa,kuin kortin hankkiminen (ellei aivan 10 vuotta vanhasta tekniikasta ole kyse). Mainosten kuvat ovat usein viitteellisiä,eli kannattaa katsoa,ja lukea tarkkaan,ennenkuin ostaa mitään.

Fyra i rad,templum lehnum
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
13. helmikuuta 2006 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ostin minäkin Gigantista (viimenen kerta kun ostan pakettikoneen) packard bellin. Siinäkään ei ollut levykseasemaa eikä toista cd -asemaa. En vittiny kuiteskaan ostaa, kun ei korppuja enään paljoo käytetä.

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > onko minua huijattu?!?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy