Lämmöt
|
|
Marku2
Senior Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 12:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä koneessä on aika paljon pölyä, miten sitä ois hyvä poistaa?
Jostain luin, et hiusten kuivaajalla, jos sillä saa puhallettua kylmää ilmaa.
|
timonsteri
Senior Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Monet atk-liikkeet myyvät sellasia tietzikkaimureita. =) Itse olen vedin kaverin koneen sellasella paineilmatuubilla, kun tilasin jotain verkkokaupasta ja sattu tulee kyseinen tuubi mukaan.
|
Ziggy79
Newbie
|
14. helmikuuta 2006 @ 12:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kellään vinkkiä, mistä löytyisi sellainen yksinkertainen ohjelma millä näkisi prosessorin lämpötilan ja lämpötila lukisi kaikenaikaa tuossa näytön alareunan palkissa?
|
Marku2
Senior Member
|
14. helmikuuta 2006 @ 13:43 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
15. helmikuuta 2006 @ 10:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Onko kellään vinkkiä, mistä löytyisi sellainen yksinkertainen ohjelma millä näkisi prosessorin lämpötilan ja lämpötila lukisi kaikenaikaa tuossa näytön alareunan palkissa?
Ainakin Motherboard Monitor 5:lla, jos on vähän vanhempi kone, koska ohjelman päivittäminen lopetettiin kesällä 2004.
Itte oon konetta putsaillu ihan normaalilla pölynimurilla eli silläkin käy. Paineilma on se toinen konsti.
|
Marku2
Senior Member
|
16. helmikuuta 2006 @ 15:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Elikkä voiko tota hiustenkuivaajaa käyttää pölyjen "pyyhkimiseen"?
|
SithLord
Member
|
16. helmikuuta 2006 @ 16:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Ite oon kanssa ihan pölynimurilla putsaillu koneeni. Joten suositteleisin ihan, että pölynimurilla putsaat koneesi.
E6300 | Gigabyte DS3 | Corsair 5400UL "Fatbody" | 7600 GT
|
Member
5 tuotearviota
|
16. helmikuuta 2006 @ 16:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse poistan yleensä pölynimurilla, mutta joskus on tullut kokeiltua ihan kompuraakin siihen hommaan..
Jälkimäistä en kylläkään suosittele.. En kylläkään saanut mitään sillä paineilmalla rikki, vaikka aika voimalla annoin koneen sisään sitä ilmaa..
Pöytäkone (HP Pavilion t.860.fi):
(LG 19" TFT) - (P4 3.4GHz) - (MSI 7600GT) - (4 x 1024 Mb DDR 400) - (500Gb + 250Gb + 250Gb) - (LightScribe DL DVD Writer) - (Windows XP Home Edition,Fin + Windows Vista Ultimate, Fin)
Läppäri (Acer Aspire 9301 WSMi):
(17"Laajakuva) - (2.00GHz) - (1024Mb DDR2) - (120Gb) - (1.3MP integroitu webkamera) - (Windows XP Media Center,Fin)
8/1 Mbit
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
16. helmikuuta 2006 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä oon käyttäny pölynimuria, säätää vaan sen hiljaselle ja on varovainen, ettei johdot lähde mukaan :D Muuten kyllä ihan hyvä ja halpa tapa muhdistaa kone.
Acer Aspire 3022WLMi.
Epox 8K3A+ / AMD Athlon 2000+ / 768 MB DDR.
|
pahisosku
Newbie
|
16. helmikuuta 2006 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Speedfan ohjelmalla saa lämöt näkymään tonne palkkiin :)
systemiä sen olla pitää
|
ArchDimmu
Junior Member
|
16. helmikuuta 2006 @ 21:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Imurilla puhdistaa ihan kohtuullisen hyvin koneen.. Mutta koitin myös imurin jälkeen kompuraa (jos omistaa) -> lähti pölyjä PALJON lisää huolellisen imuroinnin jälkeen. Tosin kompuran paine on kyllä turhan kova, joten kannattaa hieman kauempaa puhaltaa.. :P
SpeedFan on hyvä ohjelma lämpöjen tarkasteluun (itse käytän), mutta se näyttää itselläni vain "Temp1" ja "Temp2", eikä tietoakaan, mitä lämpöjä lienevät.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
17. helmikuuta 2006 @ 09:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: SpeedFan on hyvä ohjelma lämpöjen tarkasteluun (itse käytän), mutta se näyttää itselläni vain "Temp1" ja "Temp2", eikä tietoakaan, mitä lämpöjä lienevät.
Suuremmalla vaihteluvälillä muuttuva: Prossun lämpötila
Vain pari astetta suuntaan tai toiseen liikkuva: Emon piirisarjan lämpötila.
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. helmikuuta 2006 @ 09:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Ei kyllä kovin montaa emolevyä ole missä mitataan emolevyn piirisarjan lämpötilaa...
Tehomylly.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
17. helmikuuta 2006 @ 09:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Vai näinkö on? Ittelläni on ainakin tähän mennessä ollut sellaiset neljä neljästä.
Mitäs siellä sitten mitataan?
|
Senior Member
|
17. helmikuuta 2006 @ 11:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen myös nähnyt piirisarjan lämmöt kaikissa s-462 levyissä tähän mennessä. Paineilma käy, mutta ongelmana on se että kompurasta saattaa tulla myös öljyä ja vettä ilman mukana. Hiusten kuivaaja käy myös kunhan on mallia mistä saa viileetä ilmaa lämpösen sijasta. Pölynimuria olen itse käytellyt ja käy hommaan hyvin, kunhan ei töki ihan minne sattuu putken päällä.
|
PeteTK
AfterDawn Addict
|
17. helmikuuta 2006 @ 14:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Se mittaa kotelon lämpötilaa ja anturi voi olla missä tahansa emolevyllä.
Epox rda-3g Socket-A (462) anturi on muistaakseni pci väylien vieressä...
Tehomylly.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
17. helmikuuta 2006 @ 17:41 |
Linkki tähän viestiin
|
pölynimurila pölyt pois koneen sisuksista,sitä keinoa minä käytän,ja toimivaksi olen huomannut. Jos haluat estää pölyä menemästä koneen sisälle,niiin laita etuaukon (siis sen aukon,josta ilma tulee koneeseen sisälle) eteen jokin kangassysteemi,joka pyydystää pölyt.
Fyra i rad,templum lehnum
|