User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 12.10.2025 / 00:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyssä vikaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
kovalevyssä vikaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Newbie
_
24. helmikuuta 2006 @ 11:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Testiajo osoitti että kovalevyssänin on noin 15 mb kokoinen vaurioitunut alue. Olen ajanut levyn eheytysohjelman läpi (Win xp)
mutta se ei kyennyt korjaamaan ongelmaa.

Onko missään saatavilla ohjelmaa jolla saisin tuon vioittuneen osan merkattua siten jotta kone ei tunistaisi tuota kohtaa ja yrittäisi
tallentaa siihen.

Ongelma on että virustutka pysähtyy aina tuohon viottuneeseen kohtaan..myös online tutkat.

hessu
Senior Member
_
24. helmikuuta 2006 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
win9x ympäristössä ainakin oli chkdisk ohjelma jolla pystyi tekemään pinta tarkistuksen kovalevylle, en nyt musita miten oli asian laita xp:ssä kun on jo vähän aikaa kun sitä käytin aktiivisesti viimeksi.

Näin yleisesti suosittelen tekemään datasta varmuuskopion ja korvata kovalevy uudella mahdollisimman nopeasti. Yleensä ensimmäisten bad sectoreiden jälkeen tulee lisää kunnes koko kovo on käyttökelvoton.

うさぎ => Kubuntu 10.04 64b + W7Pro64 # EliteBook 8540w # Ci7 620M # 4GB # QFX 880M # 7k500 500GB
きつね => WXP32 # PIIX4 910e # 4GB # RHD 6870 # 500GB
くま => Linux/XBMC 64b # Zotac MAG HD-ND01 # N330 # 2GB # GF 9400M/ION
とら => Ubuntu Server 8.04 LTS 64b # Jetway NC62K-LF # AX2 4850e @1,7GHz/0,9V # 2GB # F1 4x1TB
Newbie
_
24. helmikuuta 2006 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ajattelin tuotakin vaihtoehtoa, mutta aloittaisin helpoimmasta päästä eli jos jollakin olisi vinkki niin kiitän jo etukäteen.

Mulla ei levullä ole mitään arvokasta, mutta ohjelmia on paljon ja niiden asentaminen sinänsä on projekti.

Siis olen edelleen tilanteessa jolla keskustelun aloitin...löytyskö apua

hessu
Bertone
Senior Member
_
24. helmikuuta 2006 @ 14:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
xp:ssä levyntarkistus menee: levyn ominaisuudet esim omatietokone
c: asema hiirellä oikeeta klikkaa ja ominaisuudet, sieltä työkalut -- virheentarkistus -- etsi -- ruksaa molemmat ruudut..

- Lahti -
Senior Member

5 tuotearviota
_
24. helmikuuta 2006 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
Newbie
_
25. helmikuuta 2006 @ 07:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu toi suomi 24 palstalla esiintyvä sama kysymys on mun.
Onkos se nyt ongelma jos esittää saman kysymyksen kahdella palstalla??? Vieläpä olen esittänyt kysymykseni kolmannellakin palstalla...

Sitten asiaan ...Sinulle joka annoitkin jo vinkin tästä check disk
ajosta kysyisin että kauankos tuon ohjelman ajo voi kestää.

Tuntuu että ajo pysähtyy melko pitkäksi ajaksi kohtaan 4/5 ja 61 %.
Ollut tuossa jo toista tuntia...voiko tarkistus/korjaus kestää useitakin tunteja.

Testiajo (toisella ohjelmalla)osoitti noin 15 mb vaurioituneen kohdan.

Kiitti muuten tuostakin vinkistä. Hyvä kun on teitä jotka olette täällä apuna jakamassa oppia.

hessu
pkaksp
Moderator
_
25. helmikuuta 2006 @ 08:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katso minkä valmistajan kiintolevy on ja hae valmistajan kotisivuilta testiohjelma. Sillä saa tarkistettua kiintolevyn aika hyvin.
Mainos
_
__

_
Senior Member

5 tuotearviota
_
5. maaliskuuta 2006 @ 06:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
juu toi suomi 24 palstalla esiintyvä sama kysymys on mun.
Onkos se nyt ongelma jos esittää saman kysymyksen kahdella palstalla??? Vieläpä olen esittänyt kysymykseni kolmannellakin palstalla...
Anteeksi väärinkäsitys... Laitoin sen huvikseni kun löysin sen sieltäkin :)

Edellä olevan tekstin osittainenkin lainaaminen ilman asianomaisen lupaa, on tekijänoikeudellisista syistä ehdottomasti kielletty! <- Vitsi :P
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyssä vikaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy