User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 20.7.2025 / 10:05
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > msn & skypen puheyhteys ei toimi
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Msn & skypen puheyhteys ei toimi
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
ankiee
Newbie
_
1. maaliskuuta 2006 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on msn-messenger ja skype, kummassakaan ei puheyhteys toimi. (messengerissä toimii tiedostojen lähetys ja vastaanotto ja web-camera)
Oon monen päivän ajan yrittäny ettiä tieto ja ratkasuja mutta ei niin ei. Mitä nyt jotain oon ymmärtäny niin vika saataa löytyä palomuurista ja jostain NAT-jutusta. Otinkin palomuurin pois, mutta silti ohjauspaneelissa luki "käytössä", eikä tuo muutenkaan auttanu.

Löysin täältä vanhan keskustelun mutta mulla tyssäs siihen kun en tiedä mistä löydän Applications & gamings, mikä tuo on suomeks (sovellus ja jtn...?) ja mistä sitä osais ettiä?

Muutenkin oon aika urpo näitten pelien kanssa, että jos joku tietävä osais mulle rautalangasta vääntää jotakin ohjetta jotta saadaan puheyhteys pelittää.
Staff Member

32 tuotearviota
_
1. maaliskuuta 2006 @ 12:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
käynnistä -> suorita -> cmd
ipconfig

http://www.whatismyip.com/

ja jos noissa on eri IP osoite/address niin NAT on käytössä ADSL modeemissa (tai miten se netti tuleekaan), ipconfig antama osoite on yleensä silloin 10. tai 192.168. alkuinen.
Applications on ohjelmat/apuohjelmat ja gamings pelit(?)
ankiee
Newbie
_
2. maaliskuuta 2006 @ 05:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli sama, eli nyt taidan tietää ettei tässä koneessä ole sitä NAT:tia. Hyvä niin.
Mikrofoni ja kuulokkeet toimivat ettei vika pysty olemaan siinäkään. Alkaa aiheet loppua.. ehkä se on se palomuuri mikä estää, mutta saiskohan siihen portteja availtuun.
Kiitos nyt tiedän mitä tuo appl. ja gaming tarkottaa, vaikka en kyllä sieltä löytäny sitä kohtaa että olisin voinut vanhaa ohjetta käyttää. Toivottomaks menee..
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2006 @ 05:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä Windows ja palomuuri käytössä? Palomuuria ei yleesä kannata Microsoftin käyttiksissä ottaa pois päältä, ellei ole valmis siivoamaan konettansa pöpöistä. Tartunta ei tietysti ole varma ja välitön, mutta en riskeeraisi.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
strobo
Junior Member
_
2. maaliskuuta 2006 @ 05:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sulla on varmaan vielä se winukan oma palomuuri päällä. En tiiä helpottaako yhtään, mutta portteja sun pitäis availla. Msn messengeriinkin on useampia portteja jotka tulisi avata, tosin tässä tapauksessa et ilmeisesti ollut natin takana. Tuohon Skype hommaan en onkein tiedä, mutta varmaan googlettamalla selviää. Et kertonut mikä palomuuri sulla oli siinä koneessa. Mutta melkeinpä voisin suositella jonkun muun kuin windowsin palomuurin käyttöä. Ja kahta palomuuria ei kannata pitää samaan aikaan päällä.
ankiee
Newbie
_
2. maaliskuuta 2006 @ 07:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tämä on windows xp ja kaiketi on vaan windowsin oma palomuuri käytössä. NAT ei ole käytössä.

Niissä koneissa joitten kanssa oon puheyhteyttä yrittänyt ei ole mitään vikaa, koska ne pelittää toisten koneitten kanssa. Eli joku vika se tässä armaassa kotikoneessa on. Tietäsi vaan mikä..
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
2. maaliskuuta 2006 @ 08:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko sallinut Skypelle yhteydet tossa palomuurissasi? Voisit vaikka katsoa niitä palomuurin asetuksia ja poistaa vaikka MSN ja Skype sieltä ja antaa palomuurin uudelleen kysellä niiden käsittelystä. Luulis M$:n palomuurin osaavan käsitellä MSN softaa.

Give a man a fish and you feed him for a day.
Teach a man to fish and you feed him for a lifetime.
Mainos
_
__

_
ankiee
Newbie
_
2. maaliskuuta 2006 @ 09:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oli kumpikin sallittujen listalla ennestään. Poistin ne ja kun kysy niin purin eston. Siitä huolimatta ei toimi vieläkään.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > msn & skypen puheyhteys ei toimi

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy