kuinka kuumana koneenne käy
|
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 18:59 |
Linkki tähän viestiin
|
olis kiva tietää millaiset lämmöt koneissanne on ja mitä koneita teillä on( itse kootut ) ja ostetut
|
pkaksp
Moderator
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja tämä tuskin liittyy p2p-ongelmiin, joten siirrän viestin rautapuolelle.
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Sorry huomasin itsekin että väärä osasto..siirrä minne haluut :)
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
No tämä käytössä oleva kone (itse koottu) Sempron 2400+ ikuisella 100% rasituksella siinä 50 astetta. Jos joskus sattuu käymään niin huonosti, että rasitus laskee lähelle nollaa niin lämmöt on siinä 40 asteen kieppeilä.
Toinen kone (myöskin itse koottu) Athlon XP 2200+ ja siellä täysrasituksella 55 astetta ja idlenä 40-45 astetta.
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:17 |
Linkki tähän viestiin
|
joo no mulla on koppa 24c ja emo 34c prossa 47c intel celeron 2.4 (r)g
|
leksi
Suspended due to non-functional email address
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on pentium 4 3.06 ja idlenä semmosen 50-55 ja rasituksessa 60-62
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2006 @ 19:30
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
aika hyvä siis prossa 3.jotain mut lämmöt ois saatava alemmas kone toimis paremmin jos ois viileempi ei prossa rasitu.onkos iso koppa kyseesä,tuulettimien laitto ois aika hyvä viilentämään konetta...tietysti korkeus ja sun muut vaikuttaa asiaan
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:52 |
Linkki tähän viestiin
|
niin unohtu sanoo et mul on perus kone ja emo:abit ai7 ja intel celeron(r) 2.4 g.2-512 400 ddr kingston muistii,ati radeon perus 8500 propheus 3d näyttis ja 300w poweri 80g kova + 40 kova eli lisää tarttee kovaa ja 2. 12cm potkureita ja 2. 8cm kopan sisällä ja 63cm koppa ja 20cm levee...näyttää pienikin toimii ku kuuntelee toisten pulmista varetuksesta ym.Tää toimii mulla ihan ok.aina maksimi lataus nopeus 1m/512 kaistalla.lämmöt ei nouse vaik o 24h päällä ja silti voi netis pyörii
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 19:56 |
Linkki tähän viestiin
|
siis nopeus ei oo ku varettaa niin maksimi eli viittasin mun kaistan nopeuteen eli sis.107/kb.s ulos 55/kb.s ja netis ei ongelmii vaik kaikki sanoo et Azureus vie tehot...
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:11 |
Linkki tähän viestiin
|
nortti72: Niitä viestejä voi muokata. Kattot tälläisen nappulan:
Yleensä ei ole tapana kirjoittaa toista viestiä omansa perään.
Quote: mut lämmöt ois saatava alemmas
Tuo 60 asteen rasituslämpö on ihan hyvä tuon tehoselle pena neloselle.
Quote: lämmöt ei nouse vaik o 24h päällä
Harvemmin ne lämmöt tuon takia nousee kuin asteen kaks. Enemmän vaikuttaa prossun rasitusaste.
Quote: siis nopeus ei oo ku varettaa niin maksimi
Harvemmin kaistan maksiminopeutta saavutetaan muuta kuin hetkellisesti. Lisäksi siihen vaikuttaa lähteen lähetysnopeus.
Edit: Typo.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2006 @ 20:11
|
leksi
Suspended due to non-functional email address
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo en viitti mennä vaihtelee/lisäilee tuulettimia tonne ku on pakettikoneita :D nii menee takuu jos aukaset kopan
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. maaliskuuta 2006 @ 20:18
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:28 |
Linkki tähän viestiin
|
leksi: Eikä ole oikeastaan tarvettakaan. Ei kai pakettikoneesta ihan noin helposti mee takuu? Pitäähän sitäkin imuroida joskus sisältä tai kuumeenee liikaa ja kyllä sinne muistaakseni jotakin muistikampoja sai lisäillä.
|
leksi
Suspended due to non-functional email address
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Ei kai pakettikoneesta ihan noin helposti mee takuu? Pitäähän sitäkin imuroida joskus sisältä tai kuumeenee liikaa
Tossa on semmonen lipuska missä lukee warranty void if removed. Takuu on vielä 2 vuotta.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:33 |
Linkki tähän viestiin
|
Aika mielenkiintoista, että ovat siihen menneet sen lyömään. Tuosta saisi huoltomiehille kyllä soitella jo... :)
No paree se on olla koskematta etteivät sitten marise.
|
leksi
Suspended due to non-functional email address
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarkistin asian siinä ei luekkaan "warranty void if removed" vaan inspected :)
|
nortti72
Account closed as per user's own request
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:34 |
Linkki tähän viestiin
|
joo ei näy mulla sellaista merkkiä.Asia kuitenkin niin et ei kannata koskea jos on uus ja takuut voimassa niin ehkä paremepi.mutta nää kootut koneet on sit just aivan eri asia.Siinä vaan ihmetyttää ku kaupasta saa koneen 400 egee - 1000 egee ni rakentamalla pääsee samoihin tuloksiin ja jos haluu mitä tarvitsee niin kävelee kauppaan ja ostaa sen....frendi osti koneen ja kokosi sen itse hieno pieni koppa ja silti lämmöt korkealla eli tarkoitan tällä ilman vaihdolla sitä että kone toimii paremmin kun on komponetit viileänä ja kone toimii...pelaat tai varetat tai ihan mitä vaan...cool is cool
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
2. maaliskuuta 2006 @ 20:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: frendi osti koneen ja kokosi sen itse hieno pieni koppa ja silti lämmöt korkealla
Yleensä se menee niin, että mitä pienempi kotelo sitä korkeammalla lämmöt ovat.
Quote: Siinä vaan ihmetyttää ku kaupasta saa koneen 400 egee - 1000 egee ni rakentamalla pääsee samoihin tuloksiin
Ja yleensä vielä halvemmaksi tulee toi itse rakentaminen, muutenhan kaikki koneet ostettaisiin paketteina.
|
pkaksp
Moderator
|
3. maaliskuuta 2006 @ 05:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Fujitsu lyö joihinkin pakettikoneisiinsa noita warranty void if removed sinettejä. Jos niitä aikansa tutkii niin ne saa kyllä auki rikkomattakin. ;)
En osaa sanoa kuinka tarkkaan eri huoltoliikkeissä tuota sinetin puuttumista syynätään, varsinkaan kun ei sitä joka koneessa ole. Papereista se takuun voimassa oleminen kuitenkin aina tarkistetaan.
Eli voisin väittää ettei kukaan siitä vingu vaikka se sinetti puuttuisikin. (toki en tätä mene varmaksi sanomaan)
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 05:45 |
Linkki tähän viestiin
|
koottu vehje. varustettu amd xp 3000+ prossulla.
lämmöt idlenä ~35c. rasituksessa, eli sisoft sandralla prossutestit ja priority "high", lämmöt oli siinä 50-53c.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 05:48
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Kanssa kotikutoinen kone, speksit sigussa.
Suoritin idlenä alle 60, ja ilmastonmuutosta laskettaessa noin 65. Emon lämmöt pysyy suunilleen 35 ja kovalevyt noin 30 asteessa.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Eli voisin väittää ettei kukaan siitä vingu vaikka se sinetti puuttuisikin. (toki en tätä mene varmaksi sanomaan)
Tuossa taidat olla oikeassa, mutta jos sieltä löytyy rikottu sinetti ja huoltomies on pilkunviilaajatyyppiä niin auta armias kun tulee asioinnista vaikeeta.
Eli, jos avaat niin joko sinettiä rikkomatta tai kaaputat koko sinettitarran pois ja sinolilla vielä liimat pois kotelon kyljestä (sinolia ei saa sitten soveltaa koneen sisältä löytyvien sineetitarrojen poistoon ;)
|
pkaksp
Moderator
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:28 |
Linkki tähän viestiin
|
Nuo fujarin sinetit on muovisia "nippusiteitä". En itse ole ainakaan nähnyt sinettitarroja koteloissa.
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Jaa vai sellasilla ovat kotelot köyttäneet.
Itte oon joskus nähnyt sinettitarrankin kotelon takana, mutta en muista kyllä minkä valmistajan pakettikone oli kyseessä.
Edit: Typo.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 07:39
|
Senior Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:35 |
Linkki tähän viestiin
|
http://img161.imageshack.us/img161/6277/osb7kl.jpg Kuva osbornen 133, at-koteloisesta pakettikoneesta, ei tuommoista tarraa voi millään olla rikkomatta :D
edit: Kokeilin rapsuttaa vähän reunasta tarraa, ei sitä ehjänä ainakaan pois saa, muttei taida olla takuukaan enään voimassa tuossa koneessa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. maaliskuuta 2006 @ 07:42
|
Mainos
|
  |
|
label
Member
|
3. maaliskuuta 2006 @ 07:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kotelo joku wings pakettikotelo, missä edessä tuommonen LCD näyttö (turha).
Emolevy = ~35C [~40C]
Suoritin = ~36C [~41C]
Näytönohjain = ~39C [~56C]
Seagate = ~40C
Samsung = ~39C
[Rasituksessa]
Suorittimen tuuletin 3200RPM
Piirisarjan tuuletin 6500RPM
Näytönohjaimen nopeutta en tiedä mutta melkosta mölyä se pitää joten korkeet o kierokset. Ja koneen tiedot o alapuolel..
Asus A8N-E Ultra
Amd Athlon 64 3200+ s939 @ 2500Mhz
Corsair 2*512 CL2.5 DDR400
Club3D GeForce 6800GS 256MB @ 482/1300 MHz
Seagate Barracuda 200GB 8M + Samsung 160GB 8M
''''random'''' 350W
& Eizo FlexScan T67 20". MX518 & Desktop keyboard -Logitech
Asiahan ei tietenkään minulle kuulu..
|