User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.10.2025 / 16:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > halpa paketti kone + näyttis
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
halpa paketti kone + näyttis
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
erppa620
Junior Member
_
12. maaliskuuta 2006 @ 08:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kaverin on harkinnut uuden koneen ostoa.
Hän ei haluasi käyttää paljoa rahaa eikä halua itse ruveta kokoamaan konetta.

Mahdollisimman halvalla hän haluasi päästä ja koneen käyttö tarkoitus olisi eri ohjelmien käyttö(word+winamp ym.), netissä surffailu ja jonkin verran pelailla.

Löysin tämän päivän lehdestä tuollaisen halpa koneen hinta n.450?

intel celeron d336 2.8ghz
512mb ddr muistia
160gb kovo
näyttistä ei edes mainittu(jokin integroitu kuitenkin)

Eli tuohon vielä 6600gt niin hintaa olisi about 620?.

Tosiaan tuo celeron ei ole mikään maailman paras mutta eikö tuollainen
paketti olisi hintaisekseen ihan ok ja tuolla varmaan pystyisi tämän hetkenkin pelejä pelata jos tinkiin laatu asetuksista.

AMD Athlon 64 3700+, ATI Radeon x850xt, ddr 1024mb, ASRock 939Dual-SATA2, 3DMark01 22596 3DMarks, 3DMark05 6074 3DMarks

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 08:36

tw1st
Junior Member

3 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2006 @ 09:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa unohtaa nuo pakettikoneet, mukaan tulee turhaa tavaraa ja ohjelmia, jotka vain nostavat hintaa. Marssii vaan atk-liikkeeseen, sanoo budjetin ja käyttötarkoituksen, niin saa sellaisen koneen kuin haluaa, eikä mukaan tule mitään ylimääräistä.
Senior Member

2 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2006 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuossa esimerkki kone, hintaa tulis vähän yli 600€ ja olis huomattavasti parempi kone kuin tuo sun edellä mainittu. sekä voi olla että kun joissain paketti koneeissa on pistetty tarra että ei saa aukaiasta koteloa ennen kuin takuu on ummessa, niin jos vaihdat näyttiksen niin voi olla myös että takuut menevät omia menojaan.

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=19933,32315,1...

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
kevo85
Member
_
12. maaliskuuta 2006 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuon kotelon vaihtaisin puolet halvempaan ja sijoittaisin säästyneet hilut toiseen 512 muistipalikkaan
Senior Member

2 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2006 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin, tietysti. ihan kuinka itse haluaa.

tuollainen esimerkiksi sitten ;>

http://www.digicomp.fi/product_info.php?cat_id=58&products_id=13840

eli..

http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=32315,10621x2...

+44,41€ (windows-97,55€? kasaus-21,23€?)

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 10:21

Damm_
Suspended permanently
_
12. maaliskuuta 2006 @ 11:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse kävelin kauppaan ja annoin speksit koneesta ja ammattitaitoinen myyjä, jonka tunnen vuosien takaa, antoi minulle HP Pavilion t3159-koneen mukaan tietäen, että olen monta konetta rakentanut ja teen myös sivutyönä korjauksia/asennuksia. Eli mielestäni myös pakettikone voi olla ihan hyvä ostos. Itse olen ollut tyytyväinen ostokseeni.
Senior Member

2 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2006 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
itse henkilökohtaisella kokemuksella en osta enää ikinä paketti konetta, sen mitä olen nähnyt kavereilta ja omalla kokemuksella pakettikoneen ostosta niin, niissä on aina pullonkaula/pullonkauloja. yleensä pullonkaulana on näyttis, mutta myös muita osia.. itse en tee ainakaan niillä ohjelmilla mitä mukana tulee niin mitään, windows on ainut jota tarvitsisin- mutta ei sekään pakollinen sillä saahan netistä linux:in. itse olen ajatellut siirtyä täysin linuxiin, sillä olen ollut aika paljon nyt lähiaikoina linuxin kanssa tekemississä ja kun jaksaa vain opetella käyttämään niin huomaa kuinka helppo sitä onkin käyttää ja kuinka vakaa se onkin- verrattuna windowssiin.

itse en ostaisi mistään hinnasta valmista paketti konetta- siis esimerkiksi hp:n jne paketteja. tulee paljon turhaa mukana. mielummin kokoaa itse sellaiset komponentit joihin on tyytyväinen ja joita tarvii varmasti.

Damm_
Suspended permanently
_
12. maaliskuuta 2006 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lienee siis syytä hieman tarkentaa. Vaadin myyjältä XP:een, Wordin, hyvät multimediaominaisuudet, kellottanut olen vuosien mittaan tarpeeksi, joten ei kellotusominaisuutta, sekä Vista 64 yhteensopivan. Sain ko. HP:een ja olen tyytyväinen. Se siitä
Staff Member

1 tuotearvio
_
12. maaliskuuta 2006 @ 13:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Wordin olisi voinut jättää pois, tuo vain turhaa hintaa lisää. Lataa vaikkapa OpenOffice.org:n tai AbiWordin.

Itse en ole koskaan ostanut paketti konetta enkä osta, sillä kuten AkZuh mainitsi tulee vain turhia ohjelmia, jotka vain täyttävät konetta.

e. @ erppa

Lukiko että tulee käyttis mukana? Ja lukiko että tulee CD/DVD-asema myös? Ja mikä liitäntä kovalevyssä on?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 13:56

Damm_
Suspended permanently
_
12. maaliskuuta 2006 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noh Olenhan vain Newbie, joten jatkan. Jäätyäni eläkkeelle, myin Koneeni Office-paketteineen ja XP:neen ynnä muine ohjelmineen eteenpäin. Tarvitsin siis tutun ja turvallisen Wordin. Sain sen kaikin halvimmalla ko. koneen mukana. Lisäksi sain mukavia lisähärpäkkeitä, joita ihmettelen vieläkin puolen vuoden jälkeen. Kyllä tietotekniikka on mukavaa.
erppa620
Junior Member
_
12. maaliskuuta 2006 @ 14:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli koneessa olisi win xp home ja dvd-rw asema...

Mutta siis eikö tuo ole kuitenkin hintaisekseen hyvä kone ja kun sen näyttiksen tuohon vielä pistää niin eikö tuosta saa ihan kelpo pc:n, eikö?

AMD Athlon 64 3700+, ATI Radeon x850xt, ddr 1024mb, ASRock 939Dual-SATA2, 3DMark01 22596 3DMarks, 3DMark05 6074 3DMarks

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 15:21

Senior Member

1 tuotearvio
_
12. maaliskuuta 2006 @ 17:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oletko varma että emoon saa kiinni edes tota ohjainta.. sitte toi celeron ei prkl ihan sama kuin sempron itseasiassa se on tuota 3000+ athlon 64 about 20% hitaampi.. ELI ÄLÄ OSTA paketti konetta.. Toi akzuh:in laittama paketti on paljon suorituskykyisempi kuin tuo sinun laittama ehdotus vielä kun otat sen halvemman kotelon ja toisen muistikamman lisää niin kone on todella loistava. lisäksi jos hänen tekee myöhemmin mieli parantaa konetta niin se on mahdollista päivittää..
ps. usko viisaampia :)

a mon avis
erppa620
Junior Member
_
12. maaliskuuta 2006 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo kyllä hyvin tiedän että paketti koneet eivät ole sieltä parhaasta päästä, mutta kun kaverini ei vain halua ryhtyä itse kokoamaan konetta kun ei niin paljon koneista ole kiinnostunut.

Hän ei halua siis pistää koneeseen kovin paljon rahaa kunhan pelit toimivat ja wordit pyöriin niin riittää. XP:kin koneessa pitää olla mikä pitäisi koottuun koneeseen lisätä n.90? jolloin olisi heti 700?.

Ja tiedän ettei kaverini kuitenkaan halua että tilaan hänelle hänen puolestaan mitään konetta kokoamis palveluun.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 18:32

Senior Member

2 tuotearviota
_
12. maaliskuuta 2006 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
vaikka silleen raha olisikin tiukassa niin säästäisin ja ostaisin esimerkiksi tuon paketin jota ehdotin ennemmin. itse en ostaisi mistään hinnasta mitään celeron kokoonpanoa koska celeron on todella hidas, ei sovellu oikeen mihinkään käyttöön. ehkä toimisto käyttöön jossa kirjoitetaan vaan wordilla jne. jotain todella yksinkertaista.

ehdottamassani paketissa on nopeampi prosessori, enemmän muistia, isompo kovo, emo varmasti parempi (emossa agp ja pci-e väylät). toisin sanoen ehdottamani kokoonpano on paljon nopeampi kuin tuo paketti kone jota itse ehdotit. koneesi jää kuin purkka tukkaan kun verrataan a64 kokoonpanoon. uskoisin että saat puhuttua ympäri sen kaveris että vaikka säästää rahaa ja tilaa sitten, kaikkinensa. voin sanoa että digicompissa on todella hyvää palvelua ja nopeaa, koska olenhan minä siellä töissä. eikä liike ole kalliskaan, omasta mielestä suhteellisen halpa. koneen kasauksen, windowssin laiton ja yleisen testauksen hinta ei ole tietääkseni kuin 21,23€ joka on todella vähän. kasaus tehdään heti kun kaikki osat ovat tulleet. riippuu vähän onko varastossa ja kuinka on maahantuojalla, rahti tulee aina 2-3 kertaa viikossa.

suosittelen paljon mielummin a64 kokoonpanoa kuin celeron. päivitettävyyskin on paljon parempi. hyvällä tuurilla sun ehdottamas kokoonpanossa EI ole agp väylää. yks kaveri osti jostain tietokoneliikkeestä koneen joka oli tuohon hintaan suurinpiirtein niin emolevyssä EI ollut EDES agp väylää! joten, niin. ihan asiakkaan parasta ajattelin että mielummin a64..

E: kasvain, sullahan olikin sama emolevy :D

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. maaliskuuta 2006 @ 18:51

tw1st
Junior Member

3 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2006 @ 12:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
AkZuh puhuu asiaa. Anna kaverisi ostaa tuollainen Celeron-lahna, jos häntä ei asiat vähempää kiinnosta, mutta se on sitten kaverisi ongelma jos kuukauden päästä on sormi suussa ja valittaa että kone onkin huono, niin kuin tuo onkin. Tuossa kertomassasi kokoonpanossa ei ole oikeastaan mitään positiivista, samalla hinnalla saisi paljon paljon paremman Athlon64-koneen. Joten jos kaveriasi yhtään koneen suorituskyky kiinnostaa, eikä hän tahallaan halua surkeata konetta ostaa, niin kehota häntä tekemään niin kuin AkZuh sanoi.
Senior Member

2 tuotearviota
_
13. maaliskuuta 2006 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
sekä tuota a64 pakettia ei tarvitse heti ruveta päivittelemäänkään, ei tehot lopu kesken ihan heti! pärjää hyvin parisen vuotta päivittämättä, oletan. celeron kone on hidas jo kun saat sen kaupasta ulos :D ei pahalla ;>

mutta. ei tämäkään pahalla, ei oo mun ongelma jos ostaa tuon celeron paketin että jos ei toimikkaan niin nopeasti kuin pitäisi. celeron paketeissa ei mhz määrät oikeastaan yhtään kerro koneen nopeudesta- tai ei kerrokkaan koska on niin hidas "väylä nopeus". itse suosittelisin että suosittelet pistämään koneeseen vähän enemmän rahaa jotta pärjää kauemman.. eikä kaveri sitten rupea syyttelemään että kun oot valinnut hitaan koneen sille, tjsp. en sit tiiä :)

erppa620
Junior Member
_
14. maaliskuuta 2006 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo selitin kaverilleni (niin kuin ennen tämän aiheen luontiakin)
että paremman saa jos itse kokoaa.

Nyt kun te täällä afterdawnissa tuomitsitte täysin tuon paketti koneen, niin kaverini
ajatuksetkin hieman pakettikoneista muuttuneet.

Saatta olla että koottu kone tuleekin kaverilleni...

Tietenkin pistän tänne sitten viestiä ennenkuin osat ovat lopullisesti
päätetty.

E: ainiin unohdin kokonaan että kaverini säästää vielä hetken ja panostaa sitten koneeseen 600-800?.

Juu kyllä omastakin kokemuksesta tiedän että celeroneissa nuo mhz:t korkeita mutta tehot kuitenkin melko alhaalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. maaliskuuta 2006 @ 11:35

Mainos
_
__

_
Senior Member

2 tuotearviota
_
14. maaliskuuta 2006 @ 13:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hienoa. :)

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > halpa paketti kone + näyttis

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy