User Käyttäjä Salasana  

lauantai 11.10.2025 / 18:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sound blaster x-fi platinum probleemi!!!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Sound Blaster X-fi platinum PROBLEEMI!!!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
migrator
Newbie
_
20. maaliskuuta 2006 @ 15:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tervehdys!Hommasin joku aika sitten tollasen äänikortin syystä että saisin dvd:t yms. ac3 dekoodatut videot 5.1 äänenä ulos kotiteatterivahvistimesta(käytän optista kaapelia).Kyseisen äänikortin softassa tulee mode switcher jolla voi vaihtaa eri asetukset päälle esim. game mode,audio creation mode ja enertainment mode.Alkuun kaikki toimi ihan hyvin mutta välillä kun esim. pelaa ja vaihtaa mode switcherillä tilaks esim game mode ja siellä säätää jotn niin nyt mulla on kadonnu toi DD5,1 ääni kun olen vaihtanu takas entertainment asetukseen?DVD toimii ihan normaalisti(vahvistin ilmoittaa sen). ilmeiseti oon säätäny jotain mutta en tiedä mitä?koneella dvd:t katselen powerdvd:llä.tuntuu oudolta että kun äänikortissa on tollaset 3 vaihtoehtoo niin jos jossain niistä muuttaa asetuksia niin se vaikuttaa niihin muihinkin.TANA!
p.s. omasta mielestä olen kaikki vaihtoehdot jo kokeillu esim. laittanu default asetukset jo kokeillu säätää siittä eteenpäin mutta ei.
p.s. auttakaa ny joku herrasiunaa!
PeteTK
AfterDawn Addict
_
20. maaliskuuta 2006 @ 16:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikissa moodeissa voi säätää erikseen onko S/pdif päällä.
Joten tarkista se.
Itse käytän elokuville ja musiikille Audio creation moodia S/pdif päällä ja built in decoder off.
Peleillä taas gaming modea ja s/pdif pois päältä.

Tehomylly.
migrator
Newbie
_
21. maaliskuuta 2006 @ 02:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksesta mutta tosiaan palautin kaikki asetukset oletukseksi ja yritin sen jälkeen laittaa tuota spdif asetusta vaan ei mitään tapahdu?ymmärtääkseni sillä ei ole merkitystä missä moodissa sen laittaa päälle tahi pois?:/ power dvd ilmoittaa ruudun yläkulmassa dolby digital ... mutta ulos ei tuu mitään eli voishan se olla vika jossain muuallakin? . viikko sitten pelit ja vehkeet pelas ihan mainiosti!
PeteTK
AfterDawn Addict
_
21. maaliskuuta 2006 @ 05:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos S/pdif asetuksen laittaa päälle Audio creation modessa, se ei vaikuta siihen missä asennossa S/pdif on esim. Gaming modessa.
Laita käyttöön esim. Audio creation mode, valitse settings, valitse Flexijack modeksi s/pdif ja decoder kohtaan laitat ON, (external decoder).
Näillä asetuksilla homma on äänikortin puolesta ok.
Seuraavaksi kannattaa säätää dvd toisto-ohjelman asetuksia jos ei vieläkään toimi.

Tehomylly.
Mainos
_
__

_
migrator
Newbie
_
21. maaliskuuta 2006 @ 07:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
juu kiitosta vaan homma pelettää kun mikä!!!:D
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > sound blaster x-fi platinum probleemi!!!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy