AMD Athlon 64 3400+ ja kellotus
|
|
Damm_
Suspended permanently
|
22. maaliskuuta 2006 @ 13:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyseessä siis Hp:n pakettikone ja olen kellottanut sitä reilut 10%. Mitään ongelmia ei ole ollut lämpöjen tai vakauden kanssa. Vakiojäähy ja tuulettimen kierrokset pysyvät suurinpiirtein samana, kuin ennen kellotusta. Taitaa Hp:llä olla seuraava prosessorisukupolvi tämä sama prossa kellotettuna, kuten minulla. Ainoa ikävä puoli tässä on se, etten saa kelloa menemään rajoille, että tietäisin, paljonko kellottuu. Clockgen:istä loppuu säätövara. Onkohan kellään tietoa ohjelmasta, jolla voisin kellottaa ylemmäs? Onko kokemuksia näiden pakettimikrojen kellotusominaisuuksista?
Edit. Clockgen pystyy maksimissaan nostamaan kellon 2517Mhz:n, joka ei tunnu koneelle riittävän. Olisi varsin mielenkiintoista saada vastaus (edes yksi) mietteisiini.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. maaliskuuta 2006 @ 15:43
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
22. maaliskuuta 2006 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko biossissa mahdollista säätää?
|
Damm_
Suspended permanently
|
22. maaliskuuta 2006 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Näissä pakettikoneissa on Hp;n omat BIOSit, joissa ei ole säätöjä. En alunpitäen aikonut kellottaa, mutta kun aikani mietin, aloin hommaan. Nyt pitäis, kuten aiemmin totesin, päästä kokeilemaan rajoja :)
|
Osku87
AfterDawn Addict
1 tuotearvio
|
22. maaliskuuta 2006 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. maaliskuuta 2006 @ 17:32
|
Damm_
Suspended permanently
|
22. maaliskuuta 2006 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitos Osku87 mielenkiinnosta. Tuo ehdottamasi thread on kyllä tuttu juttu, sen tiedot minulla jo on.
Muistiparat on jo tiukoilla nytkin. Pyörivät 459Mhz:llä. Samsungin tekemät kammat. Powerista kattelin virtoja, ja varmaan sekin on aika tiukilla tässä leikissä, kun on noita virran tarvitsijoita tullut hankittua muutama, eikä ylimääräistä virtaa juurikaan ole. 3 kiintolevyä ym. Rajoilla pyöritään, joten taidan tyytyä tällä kertaa tähän. Kuitenkin pakettikoneelta mielestäni ihan hyvin. 2200Mhz@2517Mhz. Kellotin huvikseni myös tuon GeForce 6600:n. Mutta se on jo toinen juttu. Kiitos vielä kerran mielenkiinnosta.
|
rafsanta
Senior Member
|
22. maaliskuuta 2006 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
jos ei mitään vakausongelmia ole, niin pidä kellot vaan siellä clockgenin maksimissa, ja ole tyytyväinen :)
tuskin on paljon muita ohjelmia edes olemassa, kun tota tuntuu kaikki käyttävän, ja lisää säätövaraa ei ainakaan luulisi muilla olevan. eli kaikki vaan maksimiin ja annat olla niin.
Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
|
Damm_
Suspended permanently
|
23. maaliskuuta 2006 @ 03:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu kiitos. Ei ole mitään vakaus- eikä lämpöongelmia. Pitää jossain vaiheessa hankkia uusi emo ja kokeilla sen kanssa myös kertoimia. kiitos vielä kerran.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. maaliskuuta 2006 @ 04:42 |
Linkki tähän viestiin
|
ootko nyt ihan varma että clockgenista loppuu oikeesti se säätövara?? siinä meinaa sitä säätö varaa on enemmän kuin 300-400mhz.. onko sulla muuten uusin clockgen..
a mon avis
|
Damm_
Suspended permanently
|
23. maaliskuuta 2006 @ 04:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu olen varma. Hanat on kaakossa ja Clockgen on uusin versio. Voipi olla, että juuri tähän emoon ei tuota säätöä saa enempää? Eli se säätö on emokohtainen, en tiiä.
edit. Eli olen varma siitä, että hanat on kaakossa. Löytyisikö ohjelmasta lisäsäätöjä jostakin, siitä en ole varma.
edit2. Tarkistin ja kyllä siinä säätövaraa on alaspäin aina 498Mhz;iin saakka. Eli 498-2517Mhz. Se ei nyt vain ole ihan sitä, mitä hain.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 07:14
|
rafsanta
Senior Member
|
23. maaliskuuta 2006 @ 09:36 |
Linkki tähän viestiin
|
niin, mutta se säätövarahän on fsb:nä, eli sulla pitäs maksimit olla luokkaa 227-229..? jos siis kerran tolla 2517MHz:llä tapissa on. eli se clockgen yleensä säätää vaan sitä fsb:tä, mutta sulla voi tunnistua kyllä jotenkin eri tavalla kun kerran hp:n pakettikone on. normaalistihan sulla on 11*200= 2200MHz, ja nyt n. 11*228= ~2517MHz.
no, paha on neuvoa, kun tommonen paketin mukana tullu emo, mutta jos tapissa on, niin ei se siitä varmaan mihinkään muutu.
onko säätövalikko suunnilleen tän näkönen?
edit. mulla siis on vähän vanhempi clockgen kun emokin on vanha nforce2, mutta aika samalta näyttää myös nforce4:n uusin clockgen.
Abit NF7-S v2.0, AXP 3000+(kerroinlukoton), 2*512Mb Samsung UCCC(dual ddr460 1T), 6800(16/6 128Mb), Samsung 940B
3dMark05 *5379*, MuroPi 1M *40sek* ---- jäähtyy: Thermalright SI-97, Zalman VF700-Cu
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 09:41
|
Damm_
Suspended permanently
|
23. maaliskuuta 2006 @ 11:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Aivan. FSP-säätö loppuu 229.4:n kohdalla. Melkeimpä tuo on saman näköinen mullakin. Siltä vaikuttaa, etten ylemmäs pääse, mutta ei siinä iso vahinko tule. Hommaan uuden emon ja kokeilen sillä. Hyvältähän tämä prossa muuten tuntuu, niin että pärjään tään kanssa vielä ensilumille :) Kiitos vastauksista kaikille.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
23. maaliskuuta 2006 @ 13:43 |
Linkki tähän viestiin
|
http://www.cpuid.com/clockgen.php siinä linkki uusimpaaan clockgeniin.. Mulla ton fsb:n pystyy vetämään 600 asti.. elikkä prossun mhz ois 6ghz!! huhhuh eipä ihan taida sellasia kestää :))
a mon avis
|
Mainos
|
  |
|
Damm_
Suspended permanently
|
23. maaliskuuta 2006 @ 16:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok. Mulla on tuo sama versio. Näyttää sille, että se antaa kellottaa FSP:n emon mukaan. Mulla vain ei kellotu tuon enempää. Uus emo. Kyselen sitten. Jospa vaihdan sen näihin kuoriin?
|