User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 9.11.2025 / 14:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vika soneran sähköpostissa vai internet explorerissa?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Vika Soneran sähköpostissa vai Internet Explorerissa?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Nevyn1
Junior Member
_
22. maaliskuuta 2006 @ 20:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs ongelmani on tämä:

Avatessani Soneran sivuilla sähköpostini, tulee seuraavanlainen ilmoitus:

"Ongelmat tällä Web sivulla saattavat estää sitä näkymästä oikein tai toimimasta oikein jne."

Tämä ilmoitus tulee aina, kun avaan sähköpostini sekä avatessani Saapuneet tai Lähetetyt -kansiot. Lisäksi Lähetetyt -kansio näyttää viestit vasta sen jälkeen, kun olen ensiksi klikannut Osoitekirja- tai Asetukset-välilehteä ja tämän jälkeen palannut Sähköposti-välilehdelle. Myös lähettämissäni sähköposteissa on "merkkivirheitä".

Soitin Soneran asiakaspalveluun, jossa ystävällinen asiakaspalvelija kädestä pitäen kävi kanssani läpi Explorerin asetukset ja ne näyttivät olevan kunnossa. Lopulta häneltäkin loppuivat keinot, eikä hän osannut sanoa, missä vika on. Sen hän kuitenkin osasi kertoa, että vika ei ole Soneran sivuissa, vaan Internet Explorerissa ja kehoitti minua asentamaan sen uudelleen. No, näin tein, parikin kertaa, mutta eipä siitä apua ollut, samat ongelmat jatkuvat edelleen!

Osaisiko joku viisaampi kertoa, mistä oikein kiikastaa? Eihän tuo nyt iso ongelma ole (pystyn kuitenkin lähettämään ja vastaanottamaan viestejä), mutta hieman se kyllä vaivaa....

Eli kumpaa uskoa, Exploreria, joka sanoo vian olevan kyseisellä sivulla vai Soneran asiakaspalvelua, joka taas sanoo vian olevan Explorerissa? Niin ja kuinka sivuston saisi toimimaan oikein?

PS. "Merkkivirheet" johtuvat asiakaspalvelun mukaan siitä (jos nyt oikein ymmärsin), että Sonera käyttää uudempaa teknologiaa, jota jotkut vanhemmat sähköpostipalvelimet eivät täysin ymmärrä..
Hz4
Account closed as per user's own request
_
23. maaliskuuta 2006 @ 07:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän sama juttu kun canon väittää tulostin vikojen olevan microsoftissa, kun taas microsoft sanoo, että vika on canonissa.

Mutta kuitenkin. Oletkos jotain muuta selainta koittanut tuohon tarkoitukseen?
Mozilla Firefox? Opera?
jos et niin:

Mozilla Firefox .exe -FI (versio: 1.5.0.1):
http://download.mozilla.org/?product=firefox-1.5.0.1&os=win&lang=fi

Opera .exe -FI (versio: 8.53)
http://www.opera.com/download/get.pl?id=27695&location=175¬han...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. maaliskuuta 2006 @ 07:24

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2006 @ 11:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tietysti nettisivuissakin voi olla virheitä ja ongelmia, mutta vaikeata on uskoa että ne muodostaisivat tuollaisen yhtenäisen "linjan". Eli todennäköisesti vika on koneessasi, ei välttämättä Explorerissa, vaikka se siinä tuntuukin.

Mitä teit kun vika ilmeni? Millainen on sulla turvallisuustilanne? Palomuuri, virustorjunta, haittaohjelmien torjuja? Milloin viimeksi ajoit virustutkan läpi mahdollisimman täydellisenä? Aja vielä varmuuden vuoksi vaikka F-Sekuren online virusskannaus. Online ajon saat täältä:

http://support.f-secure.com/fin/home/ols.shtml





Nevyn1
Junior Member
_
23. maaliskuuta 2006 @ 13:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä virustorjunta ja palomuuri on kunnossa (AVG7, Kerio PF4, niin ja vielä toi Spybot).

Tuo Firefox onkin jonkun aikaa ollut suunnitelmissa ja nyt vihdoin sitten asensin sen. Eikä enää muuten tule tuota virheilmoitusta avatessani sähköpostin! Lieneekö se sitten ollut vika siinä Explorerissa, vai piilottaako tämä uusi selain virheet jonnekin takavasemmalle ilmoittamatta niistä käyttäjälle!? :-)

Mutta tuo mainitsemani Lähetetyt -kansiossa oleva vika ei ole hävinnyt. Nyt ei varmaan vika ole enää selaimessa, vaan Soneran päässä. Eli pitänee vielä soitella sinnepäin ja kysäistä asiaa...

Mutta kiitokset vihjeistä! :-)
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
23. maaliskuuta 2006 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, huomasin että sulla ei olekaan varsinaista sähköpostiohjelmaa - tai et sitä käytä - kun menet palveluntarjoajan sivuille (tässä Sonera) lukemaan webmail posteja. Huomasin siitäkin kun olet asentanut Firefoxin ja luet sillä sähköposteja. Mozillan varsinainen sähköpostiohjelma kun on Mozilla Thunderbird tai sitten Mozilla Suite, jossa on sekä nettiselain että sähköpostiohjelma.

Oukki doukki, kyllähän niitä voi käydä sieltäkin lukemassa, mutta yleensä se tapahtuu ja pidetään nykyisin kätevimpänä käyttää noita varsinaisia sähköpostiohjelmia. Nehän lähettävät ja hakevat itse postinsa. Jos sellaista käytät pääset samalla koko hyvin eroon palveluntarjoajan sivujen mahdollista virheistä.

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > vika soneran sähköpostissa vai internet explorerissa?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy