Kone kaatuu kesken pelin
|
|
Senior Member
|
9. huhtikuuta 2006 @ 13:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli nyt tuli itsellekin ongelmia enkä ratkaisua keksi. Eli siis kone on kaatunut jo 2 kertaa tänään kokonaan ja aikaisemmin vain peli jota olen pelannut on kaatunut.
Ensimmäisellä kerralla kone sammui hieman hitaammin mutta toisella kone sammu välittömästi kuin johto olisi vedettu seinästä.
Näiden kaatumisien jälkeen kun tulee takaisin windowsiin ilmoittaa windows heti että järjestelmä on palautunut vakavasta virheestä.
tälläinen tuli 1. kerran jälkeen:
http://img361.imageshack.us/img361/5633/virhe3nb.jpg
Ja tämä toisen kerran jälkeen:
http://img402.imageshack.us/img402/7164/vrihe28pr.jpg
Mistähän voisi siis olla kyse? Itse olen miettinyt, että olisiko muisteissa jotain vikaa (jätän täksi yöksi memtestin rullaamaan...) tai sitten jos prossu pääsisi kuumentumaan ja siten sammuttaisi itsensä (tosin minulla on tuona sammutus rajana 70C että en usko oikein tähän...)
Koneen speksit näkyvät allekirjoituksessa ja powerina toimii coolermasterin 550W.
|
BlackL7s
Senior Member
|
9. huhtikuuta 2006 @ 17:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Ehkä kone otti liikaa lämpöä?
|
Senior Member
|
10. huhtikuuta 2006 @ 11:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuota vaihtoehtoa olen tässä kyllä miettinyt...Täytyy jossain vaiheessa laskea prossun kellot normaaleiksi ja kattoa kaatuuko enään... Onko muuten mitään ohjelmaa mikö kirjottaisi lokia prossun ja muunkin koneen lämmöistä että niitä voisi myöhemmin katsoa?
|
Hz4
Account closed as per user's own request
|
10. huhtikuuta 2006 @ 11:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Eikös speedfan tallenna jonkin näköisen login?
|
Tomekki
Member
|
10. huhtikuuta 2006 @ 12:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla autta, kun putsasin kaikki pölyt pois tuulettimista...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. huhtikuuta 2006 @ 12:21
|
Senior Member
|
10. huhtikuuta 2006 @ 12:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu katselin tuota Speedfania niin sillä saa pidettyä lokia lämmöistä (kiitos tiedosta Hz4). Jos vika ei ole lämmöissä, niin sitten pistetään memtesti yöksi päälle (unohdin laittaa viime yöksi)
|
Jambelson
Suspended due to non-functional email address
|
10. huhtikuuta 2006 @ 17:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla kaatuili aiemmin kone aina, kun pelasin vähänkin enemmän tehosyöppöä peliä. Syynä oli tukkiutunut näyttiksen tuulettimen ilmanottoaukko, joka aiheutti ylikuumentumisen. Pölyä oli kerinnyt kertyä aika lailla puolen vuoden aikana. Putsailin tuulettimen ja taas toimii loistavasti. Toisaalta hommasin kyllä paremman jäähyn samalla kertaa.
Viime perjantaina pidettiin lanit ja kaverin kone kaatu pari kertaa. Avattiin koppa ja syy selvis heti. Prossuntuulettimen ilmanottoaukko oli ihan tukossa pölystä ja lanitushuoneessa oli muutenkin lämpöä tollaset 50 astetta. Pahimpia pölyjä vähän pois ja ikkunaa auki huoneesta ja heti toimi taas kaverin kone kunnolla.
|
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2006 @ 12:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu elikkäs pidin tuota memtest86+ 14 tuntia päällä ja sinä aikana löytyi 6 virhettä. Jos osasin tuota katsoa oikein niin tuo testi meni uudelleen ja uudelleen läpi ja nuo virheet ovat kaikki samoja.
Virheen tiedot tässä:
cst: 8
Pass: 8
Failing Adress: 0000df69a7c - 223.4MB
good: ffffffff
bad: fffffffb
err-bits: 00000004
count: 6
Onko siis tässä jotain maailmaa eikun siis konetta kaatavaa? Ja onko tuosta yleensäkään haittaa?
En ole vielä tuota konetta ehtinyt putsata mutta teen sen lähiaikoina. Monet on puhunu että olis paras jos sais puhallettua jollain ilmaa koneeseen eikä käyttää esim imuria. Kävisiköhän kompura tähän? pienimmät johdot saattavat kyllä lähteä mutta olisiko siitä muuta haittaa?
|
Eomer
Junior Member
|
11. huhtikuuta 2006 @ 15:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko Speedfan hyvä luotettava lämpöjen suhteen? Everest ei näyttänyt kuin kiintolevyn lämpötilaksi 48C. Speedfan antaa tälläistä:
Temp1:54C
Temp2:53C
Temp3:127C
HD0:48C
Mitä nuo tempit mahtavat tarkoittaa. Vaikuttaa kyllä aivan hirvittävältä tuo kolmas mikä se sitten onkin.
|
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2006 @ 16:43 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä ittellä ainakin on ollu ihan suht luotettava ohjelma... Tuo huikea lämpötila voi kait johtua myös viallisesta anturista tjsp..?
|
BlackL7s
Senior Member
|
11. huhtikuuta 2006 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Siis temp eli temperature=lämpötila eli sulla oli jossain 127 astetta lämmintä ^^On se joku vika varmaan,koska tossa lämmössä ois paahtunu koko höskä.
|
Eomer
Junior Member
|
12. huhtikuuta 2006 @ 04:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu tulin itsekkin siihen tulokseen, että anturi on rikki. Kun lämpötila pysyy samana vaikka esim sammuttaa koneen ja antaa jäähtyä.
|
SSaarinen
Senior Member
3 tuotearviota
|
12. huhtikuuta 2006 @ 09:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneen kaatumisesta kesken pelin on kokemusta jo parin kuukauden ajan. Emona on Asuksen A8V ja muisteina 2 kpl Kingtonin 1GB palikkaa. Kaatuili jatkuvasti kesken pelien ja antoi memtestillä 4 virhettä. Pelailin yhdellä tikulla vähän aikaa, kun silloin toimi hyvin. Vein kaksi kertaa huoltoon ja toisella kerralla paljastui emolevy vialliseksi. Tällainen oli minun tarinani....
Ja tuosta 127 asteen lämpötilasta. Luin googlettamalla asiasta pari viikkoa sitten, kun testasin omaa konettani. Oli sama juttu monella muulla ko.ohjelman käyttäjällä. Antaa aina saman asteluvun riippumatta kokoonpanosta. Sitä anturia ei kai ole monessa koneessa ja se antaa sitten väärän luvun....Seniorit voi korjata, jos olen ihan metsässä
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. huhtikuuta 2006 @ 09:10
|
M00ses
Member
|
12. huhtikuuta 2006 @ 10:35 |
Linkki tähän viestiin
|
@hymypoika
Paineilmalla on paras puhdistaa, sillä imuri ei jaksa imeä eikä sillä pääsy pieniin rakoihin.
Kannattaa olla paineilman kanssa varovainen ja pitää prossun ym. ropellista kiinni muuten se ottaa semmoset kierrokset, että hajoaa varmasti. Eikä muutenkaan kannata kovin läheltä puhaltaa voi muuten jopa komponentteja irrota levyltä.
|
Mainos
|
  |
|
Senior Member
|
12. huhtikuuta 2006 @ 12:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Putsaan koneen todennäköisesti tuossa viikonloppuna ja sitten varmankin kokeilen laskea prossun kelloja, jos sattuisi vaikka olemaan sen verran epävakaat säädöt että kaatuilee välillä (kun tuo itse pelikin kaatuu melkeimpä kerran päivässä, pelinä siis BF2)
|