pikaista apua dvd rw
|
|
colazo
Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2006 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
ciao vaan kaikille. mulla on dvd/rw asema ja tossa yks päivä imuroin konetta ja kun laitoin koneen taas pälle niin huomasin että dvd aseman virtapiuha oli unohtunut ,jolloin äkkiä törkkäsin sen kiinni vaikka kone oli juuri käynnistymässä ja nyt ,kun sammutin koneen niin se ei enään mennyt päälle ollenkaan ja kun hetken mietin mistä voisi johtua ja otin dvd:een piuhat irti kone meni päälle. eli siis onko toi asema voinut hajota tosta vai onko jotain muuta vialla ? itse olen aina luullut että jos kone on jo päällä ja kiinnittää virta piuhan esim dvd asemaan niin sille ei tapahdu mitään ja menee päälle vasta seuraavan käynnistyksen aikana.
harmittaa vaan jos nyt hajos ,kun on suhteellisen uusikin vielä :(
toivottavasti joku osaa jeesaa mua et mikä tossa nyt on vialla. kiitos ciao.
MSI KT4V,AMDATHLON XP 2000MHZ 2400+
VIA VT8377APOLLO KT400
ALL IN WONDER 9000
2X512MB 333 DDR
360GB
|
Senior Member
|
13. toukokuuta 2006 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Periaatteessa olet voinnut rikkoa aseman tuolla mitä teit. Se sai jonkun virtapiikin tai vastaavan ja mahdollisesti jokin sulake/vastus levähti. Onko tuo dvd-asema ja kova samassa ide-kaapelissa? Eli sitten ainakin kovalevyn ide-paikka ainakin toimisi (eikä olisi vahingoittunut). Tosin...luulisi, että kone käynnistyisi vaikka asema olisi rikki...ellei BIOS:ssa ole säädetty siten että se ei käynnisty jos löytää jonkin viallisen laitteen. Onko sinulla mahdollisuutta testa jollakin mulla asemalla - esim. vanhalla cd-asemalla, että ide-paikka ainakin toimii? Mikäli on ja kone käynnistyy => DVD-asema on varmasti syyllinen ja rikki.
"Experientia docet stultos"
|
Hz4
Account closed as per user's own request
|
13. toukokuuta 2006 @ 16:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, microbin kanssa asiasta täysin samaa mieltä. Noiden molex liittimien "lennosta" kiinnittäminen on kyllä ihan hullua touhua. 50/50 mahdollisuus, että onnistuu ilman vaurioita.
Jos on suht uusi ja kuitti vielä löytyy niin voit yrittää sitä takuuseen;)
sanot vain viattomin silmin myyjälle miten asiat on mutta jätä se sun molex juoksusta kiinnittäminen väliin. Keksi tilalle vaikka "aamulla koneen käynnistin mutta mitään ei tapahtunut". Voi hyvällä tuurilla mennä takuuseen.
|
colazo
Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2006 @ 18:53 |
Linkki tähän viestiin
|
no voihan hitsin hitsi. en mielestäni ole vaihtanut biossista mitään ettei käynnistyisi jos jokin on viallinen. ja joo kyllä mulla oli toi dvd ja kovo samassa ide kaapelissa ja kovo toimii. en sit oikeen tajunnu mitä tolla tarkotit : Onko tuo dvd-asema ja kova samassa ide-kaapelissa? Eli sitten ainakin kovalevyn ide-paikka ainakin toimisi (eikä olisi vahingoittunut). tarkoitatko et jos ne oli yhdessä ide piuhassa niin kovo vielä toimisi mutta dvd ei ??? nyt asensin vanhan polttavan cd/rw ja kyllä näyttää toimivan. elikkä alkaa vaikuttamaan jo suht varmalta että toi olisi paskana. ja ei varmaan saa itse korjattua ? koska se mun dvd on kuitenkin jo pikkasen yli vuoden vanha eikä takuuta enään ole :(
paljonko noi dvd/rw dl nykyään maksaa ja mikä kannattais ostaa että toimisi mahdollisimman monien eri merkkisien dvd levyjen kanssa?
kiitoksia kaikesta avusta ciao
VIA VT8377APOLLO KT400
ALL IN WONDER 9000
2X512MB 333 DDR
360GB
|
Senior Member
|
15. toukokuuta 2006 @ 13:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuolla kun kysyin onko samassa ide-paikassa - tarkoitin juuri sitä, että jos oli ja kova vielä toimii => emolevyn ide-paikka ei mennyt rikki (niin kun näkyy, se ei ole rikki).
Eli olette juuri hajoittaneet polttavan dvd-asemanne.... Se mitä suosittelen uudeksi voisi olla esim. NEC ND-3550 16x IDE DVD+/-RW Dual Layer http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/29603 . Itselläni kyseinen malli ja hyvin on toiminut. Tuosta on 3551 malli, jonka ainoa ero on että se 3551:ssä on "Labelflah" = levynpintaan kirjoittaa...täysin turha ominaisuus mielestäni. Itse olen testannut vuosien aikana HP, LG ja TEAC:n polttavia ja nyt siis NEC. Kaikki olleet "ok" - suhteessa LG kesti vähimmän aikaan ja TEAC alkoi muuten vain polttaa sutta. Mutta luulen, että yleisesti about kaikki "merkkituotteet" ovat ihan OK polttoon. Lähinnä polttonopeus (16x) ja puskurimuista (2mb) voivat tuohon hintaan vaikuttaa.
|
colazo
Member
1 tuotearvio
|
15. toukokuuta 2006 @ 20:01 |
Linkki tähän viestiin
|
jees kiitoksia neuvoista. mulla alko tossa yhtäkkiä kone tilttaamaan vähän väliä ja kun poistin ton cd/rw:een niin ei ole tiltannu enään. aika ihmeellistä??? mietin että jos tossa johdossa nyt kuitenkin voisi olla jotain vikaa koska cd asemalla pystyin kattomaan poltettuja cd:itä mut ei suostunu polttamaan uusia ja välillä kun avaan koneen niin sieltä puuttuu sen yhteen liitetyn kovon asemat ja kun käynnistän uudestaan niin ne taas näkyy. aika sekavaa mut voisiko se sittenkin olla et toi ide piuha olisi hajonnut(vaurioitunut) ja et se välillä just alkais pykii vai olisiko se sit kokonaan rikki eikä toimisi ollenkaan ?
VIA VT8377APOLLO KT400
ALL IN WONDER 9000
2X512MB 333 DDR
360GB
|
Senior Member
|
16. toukokuuta 2006 @ 06:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Toi ide-ongelma on jotain sinne päin mitä myös ehdottelin. Jos alkaa tumtuta siltä, että ide-piuha (eikä toivottavasti tuo ide-paikka emossa) on viallinen (tosin se nyt tuskin on noista poweripiuha säädöistä hajonnut!?) => lainaa/osta uusi ide-piuha, ei maksa paljoa ja testaa mitä tuo sinun CD-asemasi sitten sanoo. Tosin onko tuo cd-asema vanha? Ollut pois käytöstä pitkään => voi olla lukupää etc. likainen/pölyinen....Tosin jos ostaa kunnon dvd-aseman niin saa ide-kaapelin mukana yleensä (voi olla jopa bulkki-asemissa, yleensä ei).
|
Mainos
|
  |
|
colazo
Member
1 tuotearvio
|
17. toukokuuta 2006 @ 20:47 |
Linkki tähän viestiin
|
joo mä just ajattelin kans et täytyy käydä ostamassa uus ide piuha ja kokeilla jos nyt oliskin se vaan rikki, eikä dvd asema. ja pitää tosiaan toivoo et ei olis toi ide emosta tosiaan hajonnut. olen tässä jo jonkin aikaa ollut ostamassa uutta konetta mut päätin vielä hetken odotella ja kerätä enemmän rahaa! joten sais kyl kestää tää kone viel tohon syyskuulle asti.
mut kiitos antamastasi avusta :) ciao
VIA VT8377APOLLO KT400
ALL IN WONDER 9000
2X512MB 333 DDR
360GB
|