User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 8.10.2025 / 00:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lcd näyttö - "kuolleet pisteet"?
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
LCD näyttö - "kuolleet pisteet"?
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Senior Member
_
13. toukokuuta 2006 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkä omistan alle 1kk vanhan LCD näytön (ViewSonic VX922) ja tuossa viikolla alkoi näytössä olla "virheitä"
=> oikeasta reunasta näyttöä menee 2-3 kpl n. 2-3 cm viirut alas päin, leveys 1 pikseli (veikkaisin) joissa eräät värit eivät näy...

Esim. windows updaten sivuilla oleva sininen - viirut näkyvät tyyliin "navy blue" vaikka pitäisi olla sininen (tummempi). Lisäksi ajoin esim tuon "Everest" softan näytönvianmääritys testisin tjsp - siinä esim. oranssin kohdalla nuo viirut ovat keltaiset ja tumman vihreän kohdalla kirkkaan vihreitä, myös tumman punainen on ongelma => ELI näyttöni EI toista kaikkia värejä juuri noissa kohdin.

Olen lukenut, että noita ns, kuolleita pisteitä saisi LCD-näytöissä olla (jollain merkillä on joku pikseli takuu tosin...)...nuo ovat lähinnä "puoli-kuolleita", koska eivät ole mustia!? :D Paljonko kyseisiä viallisia pikseleitä saa olla näytössä? Tarkoitus on kyllä viedä näyttö huoltoon ensi viikolla (ja tapella, koska osa väreistä näkyy...). Ja näyttö TOIMI täydellisesti sen reilu 2 vikkoa - joten mielestäni tämä vika on takuu asia?

Onko jotain tietoa siis noista pikseli ongelmista, paljonko saa olla? Vähän tietoa ennen kuin menen liikkeeseen "riehumaan" :D Voiko sittenkin olla että minä!? olen aiheuttanut tuon? Tosin riippumatta pelaanko, surffaanko netissä jne. - mikäli näytön pitäisi näyttää esim. tumman vihreä pelissä, "viiruissa" voi olla esim. kirkkaan vihreätä ja kirkkaan punaista => häiritsee!

"Experientia docet stultos"
Hz4
Account closed as per user's own request
_
13. toukokuuta 2006 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Onko jotain tietoa siis noista pikseli ongelmista, paljonko saa olla? Vähän tietoa ennen kuin menen liikkeeseen "riehumaan" :D Voiko sittenkin olla että minä!? olen aiheuttanut tuon? Tosin riippumatta pelaanko, surffaanko netissä jne. - mikäli näytön pitäisi näyttää esim. tumman vihreä pelissä, "viiruissa" voi olla esim. kirkkaan vihreätä ja kirkkaan punaista => häiritsee!
Niinkauan kun takuuta on niin kauan sinulla on aikaa mennä "riehumaan" sinne liikkeeseen josta näytön ostit.
Jos nuo on kerran tullut vasta nyt ja on 2vk ollut normaali niin tottakai se menee takuuseen.
Maanantaina heti näyttö kainaloon töihin/kouluun mennessäsi ja liikkeeseen kuitin kera.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2006 @ 16:40

Senior Member
_
13. toukokuuta 2006 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei - ikävä kyllä pääsen vasta tiistaina "riehumaan" - maanantaina pari pakollista duuni ym. juttua. Eli katsotaan kuinka käy ja ilmoittelen sitten Ti illalla miten kävi.

"Experientia docet stultos"
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. toukokuuta 2006 @ 08:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Niinkauan kun takuuta on niin kauan sinulla on aikaa mennä "riehumaan" sinne liikkeeseen josta näytön ostit.
itse asiassa tuo takuu on vain sanonta, jos näyttöön tulee tehdas-valmisteisena virheitä vaikka 5 vuoden päästä niin liike/yhtiö ovat velvollisia vaihtamaan uuteen.
Sitten alkuperäiseen kysymykseen niin jotkut vaihtavat 1 kuolleesta pikselistä mutta jotkut vaativat niitä enemmän, mutta eiköhän sinulla ole niitä tarpeeksi :)
Sammann
Member
_
15. toukokuuta 2006 @ 04:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo tosiaan noita pikseleitä joillain valmistajilla sai olla reunoilla about 50! mutta kaikilla taitaa olla sama et, jos keskelle tulee niin menee suoraan takuuseen! Nämä ovat yksi syy miksi en ole kajonnut vielä lcd näyttöihin!^^

Kone1: Antec TPQ 850W | Intel Core2 Q6600 + Tuniq Tower | EVGA nForce 680i LT SLI | 2x1Gt Mushkin XP2-6400 | Asus 8800GTS 512Mt G92 | 160Gt Samsung + 200Gt Seagate | AOpen H700

Kone2: BQ! Blackline P5 470W | AMD A64 3500+ Venice + Zalman 9500LED | MSI K8N Diamond SLI | 2x512Mt Kingston 400Mhz | Sapphire X800GTO Fireblade + ZF-900Cu | 120Gt Samsung | Antec P182B Gun Metal
Senior Member
_
16. toukokuuta 2006 @ 06:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin!

Löysin eilen jopa aikaa käydä liikkeessä kyselee tämän näyttöni ongelmista ja takuusta. Palvelu oli erittäin asiallista, mutta samalla paljastui yksi "jippo" => näytössäni on ON-SITE (hoo hoo mikä typo..."on-line".. itQ :D) takuu :S TOSIN (takuu)kuitista tämä hienous puuttui (ei mainittu) - olisi säästynyt tämäkin vaiva...

Elikkä suomeksi: ei olisi tarvinut raahata näyttöä mihinkään vaan ainoastaan soittaa maahantuojalle/merkkihuoltoon (jäi vähän epäselväksi kenen numeron sain :D) ja sieltä tulee kuriiri uuden näytön kanssa himaani ja vie vanhan pois. Oh! Hieno homma sinällään - soitin siihen numeroon jonka sain liikkeestä, kaveri kyseli vähän viosta ja sanoi, että "kyllä sulla on tarpeeksi rikkinäisiä pikseleitä". Annoin numeroni, näytön sarjanumeron ja osoitteeni. Nyt tässä sitten odotellaan kuriiria ja uutta näyttöä.

Se milloin saan näytön riippuu onko heillä niitä varastossa ja jos ei ole - he tilaavat tietysti niitä lisää. Kuulostaa ihan reilulta. Ongelmaksi voi muodostua tuo "milloin saan" - myyjäliikkeessä todettiin, että en todellakaan ole ainoa jolla ollut vastaavia ongelmia kyseisen näytön kanssa...Hienoa... Noh, niin kauan kun takuu on voimassa, vaihdellaan vaikka sitten kerran kuussa näyttöjä jos sikseen tulee ;)

"Experientia docet stultos"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2006 @ 14:31

Hz4
Account closed as per user's own request
_
16. toukokuuta 2006 @ 12:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä juttu! Tosiaan aika helmi palvelu kun kerran tuo uuden kotiin ja vie vanhan pois:P

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2006 @ 12:57

Senior Member

2 tuotearviota
_
16. toukokuuta 2006 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
todella hienoa! sattui paska näyttö vain sulle, niitä ei enää kovin paljoa enää onneks enää oo liikentees. siis näitä näyttöjä joissa olis kuolleita pikseleitä. monella valmistajalla on jo niin että jos on yksikin kuollut pikseli niin saa uuden tilalle. mutta yleinen on 5 pikseliä sivuilla ja jos keskellä tai niin.. niin suoraan takuuseen.

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
Senior Member

1 tuotearvio
_
16. toukokuuta 2006 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
muistaakseni olen kuullut tälläistä, että lidlistä on ostanut jonkun näytön tai näppiksen--> ei toiminut niin seuraava päivänä (tai sitä seuraavana päivänä) oli tullut kotiinkuljetuksella kaksi kpl näitä.
Senior Member

2 tuotearviota
_
16. toukokuuta 2006 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
omast mielstä tää on kyllä täs paska puhetta. sillä ainakin täällä seinäjoella kaveri osti näytön lidlistä ja oli ollu kuolleita pikseleitä. oli vieny näytön takas lidlii niin ne oli ottanu näytön ja antanu rahat takasi. eipä ollu uutta näyttöä saanu kun näytöt loppu... sama muussakin elekrtoniikassa, en kyllä meinaa ostaa lidlistä mitään elektroniikkaa.

Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. toukokuuta 2006 @ 17:49

Senior Member

1 tuotearvio
_
16. toukokuuta 2006 @ 19:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tiedä sitten. näin olen vain kuullut
Senior Member
_
6. kesäkuuta 2006 @ 14:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no niin - "uusi" näyttö saapui.... Ensin odotin 3 viikkoa, jonkq jälkeen soitin viewsonic:n huoltoon/maahantuojalle uudestaan.. "juu meillä on yx uusi kaveri töissä" => ELI 3 vkoa olin odottanut TURHAAN, ei asiani mihinkään ollut edennyt. Noh, tuon toisen soiton jälkeen (PE) luvattiin, että näytöö on maanantaina minulla...noh tuli tänään=tiistaina. Ja tämä "uusi" näyttö on vanha takuukorjattu näyttö....omani ostin 26/4 ja soitin huoltoon 15/5 => ViewSonic:n takuu: 2vkoa ostopäivästä=uusi ja vanhemmat takuut= takuukorjattu...eli v*ttu....vajaalla viikolla oli koneeni "liian vanha" kun "hajosi" - joten nyt olen "onnellinen" pikkuisen kuluneen näköisen näytön omista jossa on kuollut piste! - keskellä ruutua = musta ym. muut tummat värit eivät näy (on kirkkaan sininen).....No juu, vain yksi kuollut piste, potäisi kai olla onnellinen? Mutta kun en ole, lähinnä siksi että a) kone on takuukorjattu, eivät sitten viitsineet tuota pikku juttua korjata ennen kuin laittoivat sen eteenpäin? b) tuo v*tun pieni piste on "keskellä" ruutua...edelliset olivat sentään laidassa.. c) omaani (se ensimmäinen) näyttöä olin pitänyt kuin "kukkaa kämmenellä" ja tilalle sain lähmäsen, pölyisen ja kuluneemman näköisen

Ja mitä opppimme?
- Elämi ensimmäinen ja viimeinen viewsonic, kyllä niitä on muitakin merkkejä (tosin tämä kyseinen firma tuo/huoltaa niistä monia...)
- Seuraavan kerran kun (tämä?) näyttö hajoaa/menee takuuseen, testaan kaikki maailman tinnerit ym. tähän näytön pintaan, jotta tiedän mikä on hyvä eikä tuhoa sitä - koska sillä ei ole väliä kuinka suttuinen se näyttö on, meneehän se jo takuuseen
- "on-site" takuu ei ole hyvä => et pääse itse keskustelemaan ongelmista/vaihdosta = voivat tuoda kuriirin mukana ihan mitä vain, koska "se on vain kuriiri". Siis seurava takuu on sitten ihan "face-to-face" kommunikointiin perustava takuu
- lisäksi tuo "takuu" = 2vkoa ja alle=uusi..joo olisihan se OLLUT mukava tietää noistakin rajoituksista, mutta uskon että ihan tarkoituksella niistä ei kerrota.

Reilu 400 egee meni, ei nyt konkkaan menty mutta olisin tuollakin voinnut tehdä jotain muuta...Ja jos alkaa v*tuttaa tämä näyttö/jokin asia, että pitää "antaa näytölle kyytiä" - annan mennä, tähän ei kovin positiivisia tunnesiteitä kyllä synny :D

//typot..so what? :D


"Experientia docet stultos"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2006 @ 14:55

Mainos
_
__
 
_
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. kesäkuuta 2006 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannattaa valittaa vielä, että antavat täyttä pask** pask*n tilalle

edit. unohdin mainita vielä, että kun nuo kuolleet pikselit ovat tehdasvalmisteisia virheitä niin viewsonic/maahantuoja on velvollinen vaihtamaan tuotteen, voisit vaikka jonkun kuluttajansuoja-asiamieheltä käydä kyselemässä tarkemmin asiasta

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. kesäkuuta 2006 @ 09:37

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > lcd näyttö - "kuolleet pisteet"?
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy