Keskusyksikkö suunnitteluun.
|
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 16:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Hakusessa tällä hetkellä kokoonpano joka pyörittäis sujuvasti autodesk autocad 2006 / 2007 ohjelmistoa. Tietysti tarkoitus olis päästä mahdollisimman halvalla, ei tarvitse muuta kuin keskusyksikkö eli näytöt ja muut herpenet voi unohtaa ;)
Kiitos.
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
|
Hz4
Account closed as per user's own request
|
30. toukokuuta 2006 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Paljon rahaa suostut kuluttamaan Intel kokoonpanoon?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2006 @ 16:37
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
jotai 1000e ehkä. en ite jaksanu ruveta kattelmaan vaan ajattelin et jos voisitte tehdä sen mun puolesta ;) kiitos :D
Asus P8Z68-V PRO/GEN3 | 2500K + H2O | 8GB Vengeance | HD6870 + H2O | Samsung 830 SSD | Antec P180 + NeoHE 550W | Samsung SyncMaster 2333SW
|
Hz4
|
30. toukokuuta 2006 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Voisit toki pinnistellä palavaa mallinnuksen/suunnittelun halua ja odottaa kesäkuuhun kunnes Intel Core 2 Duo "Conroe" julkaistaan.
Tuo 1000? on kyllä hyvin tiukka ajatellen, että vähänkin isompi mallinnus työ vaatii melkoisesti näytönohjaimelta. Itse olen surkesti koittanut rahaa säästää SLI kokoonpanoon (7800GTX SLI/7900GT SLI tai vastaava) kun itse käytän 3Ds Max 6 ja Auto Cad 2005 ohjelmistoa ristiin. Auto Cad vie kyllä kaikki mehtut näytön ohjaimesta. Mutta voihan noita myöhemmin hommata.
Saksasta kokosin, kun kerran varmasti halvemmaksi tulee sieltä tilaaminen:)
Prosessori
Intel Pentium D Prozessor 950 3400MHz S775 ATX Box
Tämä nyt riittää varmasti ja multitasking niin monta kertaa AMD ja yhden ytimen Intel prossuja parempi, että tämän itse valitsisin.
Emolevy
Asus P5WD2-E Premium S775 i975X Express FSB 1066MHz PCIe ATX
-Tuki tulevalle Intel Core 2 Duo "conroe" prosessorille jos tulee päivityksen tarvetta.
Muisti
2 x Corsair DDR2 1024MB DDR2 667MHz
-Ei varmaan enemmän tarvitse ja kellotusmuisteja ei mallinnuksessa tarvita.
Näytönohjain
256MB Asus EN7900GT/2DHT GDDR3 256bit 2xDVI TVOut PCIe
-Vaikka tämäkään ei varmaan riitä isoimmissa töissä niin kyllä tämä pitkälle riittää
Kovalevy(t)
2 x 250GB Western Digital WD2500JS CAVIAR SATA II
-Nuo scenet vievät tilaa rutkasesti ja jos käyttää jotain toista ohjelmaa scenen lukemiseen nousee tiedoston koko melkein kahdella.
Hintaa 1047? + pankin ulkomaan tilisiirto maksu.
Koteloa ja virtalähdettä en laittanut kun kaikilla on niihin aika lailla omat vaatimuksensa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2006 @ 16:57
|
pete114
Member
|
30. toukokuuta 2006 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Voikko kertoa mistä osotteesta kokosit kun näyttää olevan halpaa.
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 17:26 |
Linkki tähän viestiin
|
joo, se jäi puuttumaan että mistä :P kyllähän sitä kai hiukan enemmän(200e?) saa irti rahaa.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Sen verran itse kyselisin, että onko tuo Autocad jotain 3d mallinnusta vai mitä? Olisiko Matrox parempi tuonlaiseen käyttöön kuin Nvidia?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 17:35 |
Linkki tähän viestiin
|
No niin no, mutta nVidiaa voi käyttää pelaamiseenkin. Tietysti sitä emme tiedä pelaako AkZuh?
|
Senior Member
2 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2006 @ 18:33 |
Linkki tähän viestiin
|
harvemmin. kone tulee täysin mallinnus työhön, ei pelaamiseen tai mihinkään muuhunkaan, ehkä hieman netissä surffausta mutta ei muuta.
|
Hz4
|
31. toukokuuta 2006 @ 17:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Anteeksi pieni viivästys olin koko päivän pk asioilla joten en ehtinyt tänne kirjoittelemaan:)
Elikkä siis kokosin osoitteesta:
http://www.mindfactory.de
Tuolta on todella vaivaton tilata osia ja olen kyllä hyvin tyytyväinen sekä saksan että suomenpuolen DHL toimitus firman palvelutasoon. Aivan uskomattoman tarkkoja tietoja antaa paketin sijainnista (jos viivästynyt). Palvelu näkyi myös siitä, että DHL rekka-auton kuljettaja auttoi pakettien kantamisessa ylimpään kerrostalon kerrokseen:)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2006 @ 03:51
|
Mainos
|
  |
|
Hz4
|
1. kesäkuuta 2006 @ 05:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: Sen verran itse kyselisin, että onko tuo Autocad jotain 3d mallinnusta vai mitä? Olisiko Matrox parempi tuonlaiseen käyttöön kuin Nvidia?
AutoCad = OLI ennen pohjapiirustuksien ja mallien suunnittelu ohjelma. Vuosien varrella siitä on kehittynyt myös täysin Kolmiulotteinen mallinnus ohjelmisto joka mahdollistaa paljon selkeimpien esitysten luomisen. Nykyään voi jopa syöttää suoraan Autocad--> Teollisuuden laite (esim. Laserleikkuri) pohjamallin jonka mukaan leikkaa/muotoilee haluamasi kappaleen. AutoCad on aikalailla arkkitehtien suoma ohjelma. Tässä 2005 Versiossakin on jo erikseen talotekniikan laitteet suunniteltu ei tarvitse itse piirtää.
AutoCad on aikalailla ammattilaisille suunniteltu ohjelmisto ja jos laajalti haluaa ohjelmaa käsitellä pitää käydä kyllä joku kurssi läpi tai opetella opaskirjan kanssa.
3Ds Max-3D Studio Max = Alusta asti ollut "random" mallinnus ohjelma eli haetaan mahdollisimman tarkkaa kolmiulotteista esityskappaletta jossa ei tarvitse olla mitta suhteita tarkaan tai ei ollenkaan. Mittasuhteet luodaan AutoCad tai vastaavalla ohjelmalla.
Muistaakseni tuo 3Ds maxkin on päivittynyt jo 8 versioon ja siinä on kyllä paljon kehittyneempi mitotus systeemi kuin oli ensimmäisessäni 4.0 versiossa:)
3Ds Max on yksi monesta mallinnust ohjelmasta jota käytetään peli-hahmojen ja maailmojen luomiseen. War Craft on yksi peli jonka animaatiot ja videot on tehty tällä ohjelmalla.
Molemmat on "pro" ohjelmistoja:)
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2006 @ 05:16
|