Tietokoneen pöly
|
|
AfterDawn Addict
|
5. kesäkuuta 2006 @ 06:58 |
Linkki tähän viestiin
|
@hanMIES85
Ei ton koneen aukaisun yhteydessä mene mikään muu takuu kuin kaupan oma takuu..... Valmistajan takuu on vielä aukaisukin jälkeen voimassa.
|
chaos.a.d
Suspended due to non-functional email address
|
5. kesäkuuta 2006 @ 07:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2006 @ 07:23
|
Senior Member
|
5. kesäkuuta 2006 @ 07:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse hajotin yhden emolevyn imurilla vaikka kuinka varovasti otin, ilmeisesti suuttimen päähän rakentui aika äkkiä staattista sähköä ja konetta käynnistäessä huomasin että emolevyn henki meni imurin pölypussiin.
Olen oppinut sen että, elektroniikka putsataan sille tarkoitetuilla tuotteella - paineilmalla. Maalipinnat teräsvillalla ja imurilla sitten lattiat, matot (auton sisukset jne).
|
Moolokki
Member
|
5. kesäkuuta 2006 @ 08:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Itsekin tulee aika ajoin pölyjä koneista siivoiltua juuri tuolla paineilma/imuri -yhdistelmällä. Itse asiassa juuri tämän ketjun inspiroimana aukaisin koneen ensimmäistä kertaa sitten joulukuun. Ja olihan siellä sitä pölyä. Koneen sisus näytti yleisväriltään lähinnä harmaalta, kuten kaikki tuulettimien lavatkin. Pienen puhdistuksen seurauksena suorittimen lämpö tippui semmoiset 6 astetta ja muutenkin kone kuulostaa hiljaisemmalta (tosin tämä voi olla mielikuvituksen tuotosta). Eli kannattaa vähän siivoilla silloin tällöin... varovasti.
|
wipe2000
AfterDawn Addict
15 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2006 @ 09:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Osa pölystä vaan tarttuu niin tiukasti jäähylevyyn, että peseminen IPA:lla tai vaikka saippuavedellä (koneesta ja tuulettimesta irrotettuna, tietysti) voi olla tehokkaampi tapa sen pölyn irrottamiseen.
Teräsvilla rikkoo ainakin pitkään hangattuna piirilevyn pinnoitteen ja suojalakan sekä komponenttien kotelon, joten sen suosittelua putsaukseen voinee tosiaan pitää huonona vitsinä. Pölyn poisto ei myöskään vaadi niin rajua käsittelyä.
Jäähylevyä tai prossun pintaa taas ei kannata turhaa naarmuttaa, sillä naarmuihin jäävä ilma huonontaa jäähdytystä. Lämpötahnan on tosin tarkoitus täyttää naarmut, joten pienillä sellaisilla tuskin on merkitystä.
Aina konetta aukaistaessa kannattaisi käyttää maadoitusranneketta, pelkkä villapaidan hihan hankaus tai jalassa olevan sukan siirtäminen kokolattiamatolla (ihan esimerkkinä) voi kehittää riittävästi varausta elektroniikkapiirin tuhoamiseen. Eli se perinteinen suositus varausten tasaamisesta koneen runkoon koskemalla ei aina riitä.
|
Member
18 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2006 @ 10:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Minä revin koneesta kaikki komponentit irti ja imuroin kotelon hyvin. Sen jälkeen osat vaikka kuivaan kylpyhuoneeseen ja pari pulloa paineilmaa. Puhdasta tulee eikä leviä pölyt huoneilmaan tai jää koteloon pyörimään.
Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. kesäkuuta 2006 @ 10:02
|
puppe_b
Senior Member
|
5. kesäkuuta 2006 @ 11:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Asiasta kukkaruukkuun... Kuinka usein putsaatte koneen sisuskalut pölyistä? Itse pidän konetta lattialla ja olen huomannut että jos en imuroi huonetta säännöllisesti niin lämmöt tuppaavat nousemaan. Esim nyt prossun lämpötila on 41, kun yleensä se on 39 (n. tunnin käytön jälkeen). USB-liitännällä varustettu mini-imuri olisi aika kätevä näissä antipöly taistoissa: tuollainen 10? sijoitus ei tunnu kovin pahalta:
http://workspace2.smilehouse.com/workspace.client_mulletimports/P...
|
Senior Member
|
5. kesäkuuta 2006 @ 12:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Quote: USB-liitännällä varustettu mini-imuri olisi aika kätevä näissä antipöly taistoissa
minä laitoin suodattimen "ilmanoton" (etupaneelin tuuletin ottaa sisään ilmat, takaa pihalle) eteen ja se vähensi aika hyvin pölymääriä kotelon sisällä :-)
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. kesäkuuta 2006 @ 15:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Koneen sisäimurointiin en kyllä käyttäisi, koska konehan on päällä kun usb imuria käytetään.Imurointi koneen pyöriessä ei ainakaan itsellä tulisi edes mieleenkään.
|
Drunkah
Suspended permanently
|
3. heinäkuuta 2006 @ 21:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Mä olen aina kyllä avannut tän romun ja ihan imuralla vetässy? eise ainakaan mtn vahinkoa ole aiheuttanut.
Daah^ :F
|
Hz4
Account closed as per user's own request
|
4. heinäkuuta 2006 @ 07:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Drunkah eikös se sitten ole hyvä asia?
|
Mainos
|
  |
|
Newbie
|
7. heinäkuuta 2006 @ 12:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse olen yleensä puhdistanut koneen pienellä rikkaimurilla ja puhaltelemalla .. Normaalia imuria en menisi koneeseeni laittamaan :D
Asus P5Q Pro
Intel Core 2 Duo E8400 [3Ghz]
Sapphire HD4870 [512mb]
Kingston HyperX 4GB
1TB kiintolevytilaa
22" BenQ
Logitech MX518
Logitech G15
|