|
Formatointi... Kuinka?
|
|
|
Jokerit90
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 18:28 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Okei, mä tiedän että mä oon vähän nolo ku en tiedä, mutta kuitenkin kysytään nyt vaan... :D
Eli miten formatoidaan kone? Entä kun mulla on 3 asemaa, voinko formatoida niistä vain yhden/kaksi?
Hjelppii.... :)
Amd Athlon 2000+
Ati Radeon 9600pro
1280mt ddr400
300GB
|
Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 18:54 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Voit ihan windowsissa formatoida niistä yhen tai kaks (Et tietenkään sitä missä windows on).
|
|
Jokerit90
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No mutta miten/missä mä formatoin asemat? Siis mitä, eiks sitä asemaa pysty formatoida millään missä on windows?!?
Amd Athlon 2000+
Ati Radeon 9600pro
1280mt ddr400
300GB
|
|
BlackL7s
Senior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos forkkaat sen aseman missä winukka on,niin sun pitää asentaa windows uudestaa sitte.Ja formatointa tapahtuu Käynnistä -> Suorita -> command -> format c: esim..
Ja sitä windowsin asemaa ei kait voi formatoida,koska sillon sulla ei oo mitään ohjelmaa millä formatoit sen kun formatoit sen windowsin :)Käsittääkseni..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. kesäkuuta 2006 @ 19:10
|
|
pkaksp
Moderator
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:11 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Systeemiosion, eli aseman jolla windows on, formatointia ei voi suorittaa millään komennolla tai ohjelmalla suoraan windowsista.
Formatointi pitää tehdä joko windowsin asennuslevyllä tai sitten jollain boottikorpulla/cd:llä. Eli kone käynnistetään sillä asennuslevyllä, jonka jälkeen uudelleenasennusvaiheissa asema formatoidaan.
|
|
Jokerit90
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
|
käynnistä -> suorita -> command -> ja sitten tulee teksti:
"D:\WINDOWS\system32\command.com
D:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Järjestelmätiedostoa ei voida käyttää DOS- ja Windows-sovellusten suorittamiseen. Sulje sovellus valitsemalla 'sulje'."
Mikäs vikana? Mitä mun nyt täytyy tehdä?
Amd Athlon 2000+
Ati Radeon 9600pro
1280mt ddr400
300GB
|
|
pkaksp
Moderator
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Oikea komento on Käynnistä -> Suorita -> cmd
Mutta niin kuin jo edellä mainitsin, niin c-asemaa et voi noin formatoida.
|
|
Jokerit90
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
|
No mä pistän d:n menemään....
Tää kysyy jotain ihan outoo: "kirjoita aseman D: nykyinen asemanimi"
Mitäs tuohon?
Amd Athlon 2000+
Ati Radeon 9600pro
1280mt ddr400
300GB
|
|
pkaksp
Moderator
|
6. kesäkuuta 2006 @ 19:59 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Jos d-asemalla on jokin nimi, niin kirjoitat sen siihen. Jos ei ole, niin lyö enter.
Formatointi onnistuu myös windowsin levynhallinnassa, Käynnistä -> Suorita -> diskmgmt.msc
Huom! Formatointi tyhjentää sen osion täysin, eli kaikki siellä sijaitsevat tiedostot katoavat.
|
|
Jokerit90
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2006 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Anteeks ku mä oon näin rasittava enkä tiedä mistään mitään mutta mistä se tuolta levynhallinnasta formatoidaan, en löydä... :S
Amd Athlon 2000+
Ati Radeon 9600pro
1280mt ddr400
300GB
|
|
pkaksp
Moderator
|
6. kesäkuuta 2006 @ 20:07 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Painat aseman päällä hiiren oikeaa -> Alusta
|
|
Ancca
Newbie
|
7. kesäkuuta 2006 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mullakin olis ongelma. Aattelin formatoida koneen ja kattelin täältä siihen ohjeita. Laitoin cd:n sisään ja käynnistin koneen uudelleen mut mitään ei tapahtunu. Sitte menin biossiin ja laitoin sieltä sen cd:n ykköseks ja kun kone sitten käynnisty ni kone sano "käynnistääksesi koneen cd:ltä paina mitä tahansa näppäintä." Vaikka kuinka hakkasin kaiikia näppäimiä ni mitään ei käyny. Mistä voi johtua? Voisko cd:ssä olla vika?
|
|
pkaksp
Moderator
|
7. kesäkuuta 2006 @ 18:48 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Kenties USB-liitännällä näppäimistö? Jos on, niin vaihda se siihen PS/2 liitäntään.
|
|
kyselia
Newbie
|
8. kesäkuuta 2006 @ 10:55 |
Linkki tähän viestiin
|
|
meet siihe tilaan missä on paljo tekstii eikä mitää muuta ja kirjotat siihe c/fdisc silloi se tyhjentää c-levyn jos kirjotat e/fdisk nii silloi tyhjentää e levyn ja niin edespäin
p.s vastatkaa mun viestiketjuu ongelmia tiedostotyypeissä
en.kerro@haa.ha
|
|
Ancca
Newbie
|
8. kesäkuuta 2006 @ 11:09 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Mites nyt näin. Tein noitten ohjeitten mukaan mitä tältä löytyy, mutta kone ei missään vaiheessa puhunu mitään formatoimisesta/alustuksesta. Missä vaiheessa sen pitäis puhuu semmosista jotain?
|
|
Mainos
|
  |
|
|
pkaksp
Moderator
|
8. kesäkuuta 2006 @ 11:12 |
Linkki tähän viestiin