User Käyttäjä Salasana  

tiistai 7.10.2025 / 18:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänikorttia ostamassa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Äänikorttia ostamassa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Virus88
Member
_
12. kesäkuuta 2006 @ 07:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu eli olen tässä etsinyt hyvää äänikorttia itselleni ja olen tuota tosissani harkinnut:

http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0827801510071

Kannattaako tuollainen kun koneella pelataan ja kuunnellaan musaa enimmäkseen.

Vai onko muita vaihtoehtoja?
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. kesäkuuta 2006 @ 08:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo no 200e äänikortti HALOO!! halvemmallakin sais mutta jos tolla ei kuule ääniä peleistä tai musa ei soi, niin harkitse lääkäriin menoa nimimerkillä; korvaton... :P
Toi on todella loistavat ominaisuudet omaava kortti, vaikkei itellä ookkaa, mutta mitä tossa googletin jne.

a mon avis
Staff Member

1 tuotearvio
_
12. kesäkuuta 2006 @ 08:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse en ole mikään hifistelijä, itselleni riittää integroitu äänikortti mutta sanoisin että turha maksaa "Fatal1ty" brändistä 50-100? tuolla alemman luokan X-Fi kortteja http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/10/csb/
Virus88
Member
_
12. kesäkuuta 2006 @ 08:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu no ku mä lähen ostaa osia ni kerralla ostaa hyvän ni ei tarvii kärsiä :D eli rahasta ei ole kiinni :D

Oon kyl miettinyt kans tota Creative Sound Blaster X-Fi Platinumia et nois kahes kortis ei juurikaan hirveesti ole eroja, mut toi fatalityn kortti tuntuu olevan silti parempi varsinkin pelaamisee. tosin onhan se hinnakkaampikin :D
hanMIES85
Member

1 tuotearvio
_
12. kesäkuuta 2006 @ 08:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Äänikotit on muusikoille jne.. musiikin kuuntelu & pelikäytössä pärjää paremmin kuin hyvin integroidulla ainakin omasta mielestäni. satsaa mielummin tuo 200? kaiuttimiin ja vahvistimeen
Virus88
Member
_
12. kesäkuuta 2006 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu no oon mäkii integroitua käyttäny nyt yli puoltoista vuotta mut ongelma on se et ääni pomppii aika ikävästi. Ja kasaan ens vuonna uuden peli koneen itelleni ja laitan sen kortin sitten siihen. sen aikaa pidän sen tässä.

Eli haluun sellasen kortin joka ei jää jälkee ihan vuodessa :D
Tosin eipä nuo taida muutenkaan jäädä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
12. kesäkuuta 2006 @ 14:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuon muistin hyöty tossa Fatality mallissa on kiinni siitä aikovatko pelintekijät tukea sitä (vs exterem ja platinium).
http://plaza.fi/harrastukset/muropaketti/artikkelit/sekalaiset/cr...
XtremeMusic:ista tosiaan tuo etulevy puuttuu jos sille tarvetta on.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
12. kesäkuuta 2006 @ 15:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itte oon kans tota fatalityy harkinnu pitkään. Etuna integroituun siin olios EAX-tuki, "pienempi" prossun käyttöaste ja "x-ram" jota vissiin jo osa peleistä tukee(päivityksen jälkeen). Noissa kahdessa halvimmassa(Xtrememusick, platinum) han sitä muistia ei ole.

Edit: Tossa Muropaketin testissä mainittiin muistin tuennan saatavuudesta ainakin UT2004 ja BF2(lokakuussa 2005)

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/338615
Tulla kanssa hieman keskustelua asiasta.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. kesäkuuta 2006 @ 15:17

PeteTK
AfterDawn Addict
_
12. kesäkuuta 2006 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Äänikotit on muusikoille jne.. musiikin kuuntelu & pelikäytössä pärjää paremmin kuin hyvin integroidulla ainakin omasta mielestäni. satsaa mielummin tuo 200€ kaiuttimiin ja vahvistimeen
Lopetetaan se paskan puhuminen.
Integroidussa äänikortissa saattaa olla kohinaa, häiriöääniä jne. mutta ei siis aina.
DA-muuntimet voivat olla myös huonolaatuisia, tosin Herculeksen Fortissimo3 kortissa oli sama ongelma.
Lisäksi jotkut äänipiirit resamplaavat, integroiduista en ole aivan varma, tosin resamplausta tapahtuu useilla Creativen halpakorteillakin.
Pelikäytössä Eax äänet ovat asiallisia, ilman niitä ei yksinkertaisesti voi pelata.
Itselläni on siis ExtremeMusic ja hyvin tuo on peleihin riittänyt, vaikka ei X-ramia olekkaan kuin 2mt.
Loppujenlopuksi tuo ~100€tuosta kortista ei ole paljoakaan kun vertaa kaiuttimiin jne.

Tehomylly.
Senior Member
_
12. kesäkuuta 2006 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen usein myös miettinyt jotain vastaavaa vaihtoehtoa, mutta tyytynyt kuitenkin aina integroituun. Olen taas panostanut vahvistin / kaiutin -puoleen suhteellisen runsaasti.

Integroidusta varmaan irtoaa helpommin kohinaa, mutta ei varmaankaan peruskuuntelijan korviin kovinkaan pahasti. Tietysti, jos raha ei ole esteenä, niin mikäs siinä.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
12. kesäkuuta 2006 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itselläni on siis ExtremeMusic ja hyvin tuo on peleihin riittänyt, vaikka ei X-ramia olekkaan kuin 2mt.
Juu tosiaan onhan siinä 2mt muistia, mutta käsittääkseni se ei kuitenkaan ole peli äänien käyttämää x-ram.ia? Vaan se on jo "varattu" perus ääni käsittelyyn. Korjatkaa jos olen käsittänyt jotain väärin.

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Afroninja
Member
_
12. kesäkuuta 2006 @ 17:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tiedättekös menee vähän offtopiciks mutta itellä integroitu ja ostanu helkutin hyvän headsetin sit säätää conffeja esim cs ni äänet kuuluu kyllä aivan helvetin hyvin eikä mee ees xiittien puolelle.
PeteTK
AfterDawn Addict
_
13. kesäkuuta 2006 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Juu tosiaan onhan siinä 2mt muistia, mutta käsittääkseni se ei kuitenkaan ole peli äänien käyttämää x-ram.ia? Vaan se on jo "varattu" perus ääni käsittelyyn. Korjatkaa jos olen käsittänyt jotain väärin.
En ole varma mutta BF2 ainakin äänet toimivat hyvin.
Quote:
tiedättekös menee vähän offtopiciks mutta itellä integroitu ja ostanu helkutin hyvän headsetin sit säätää conffeja esim cs ni äänet kuuluu kyllä aivan helvetin hyvin eikä mee ees xiittien puolelle.
5.1 setillä kyllä kuulee hyvin mistä sunnasta esim. snipu ampuu ;)

Tehomylly.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
13. kesäkuuta 2006 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu ittekin mieluummi(satanen kaa ei kasva puussa..) ostasin sen XtremeMusick mallin mutku ei o saanu varmuut et saako siihen kytkettyä jotenkin kopan(Antec p150) etupaneeelin kuuleke/micki liittimen?

Senior Member

1 tuotearvio
_
14. kesäkuuta 2006 @ 02:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos hyvää tahdot niin osta tuo.. Ja kyllä se on aivan fakta ettei tuo 200? paskasta kasaannu. Ja kyllä yhtään paremmalla sävelkorvalla tai herkemmällää virheen erottelukyvyllä huomaa integroidun ja kortin eron. Uusissa ja tulevissa peleissä muodostuu täysin erilainen tunnelma hyvän äänikortin ansiosta. Tuohon vielä kaveriksi esmes Zalmanin 5.1 kuulokkeet niin johan sota sytty.

Ja tosiaan riippuu mihin kaikkeen tuota käytät, mutta saahan tuohon etupaneeliin vaikka sähkökitaran kiinni, jonka jälkeen omien balladien teko muuttuu mukavaksi työn ja tuskan sijasta. Mielummin itse ostaisin tuon kuin uuden ja mahtavan prosessorin.

Asus P5Q-Pro | Intel Q9550 @3.65ghz | 4GT -800 | EVGA GTX295 | Corsair HX650 | Antec p182b
hanMIES85
Member

1 tuotearvio
_
14. kesäkuuta 2006 @ 05:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Lopetetaan se paskan puhuminen.
Integroidussa äänikortissa saattaa olla kohinaa, häiriöääniä jne. mutta ei siis aina
ei oo koskaa ollu kohinoita jne.. ja se on ihan sama millanen äänikortti on jos kaiuttimet ovat jotku 15? perus tölkit kyllähän aina ensin kannattaa satsata hyviin kaiuttimiin ja vahvistimeen ku 200? korttiin.tietysti jos kaiuttimet ovat jotenkin asialliset ja rahaa on vaikka muille jakaa ni
Quote:
Ja kyllä se on aivan fakta ettei tuo 200? paskasta kasaannu
Virus88
Member
_
14. kesäkuuta 2006 @ 06:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no mulla on tässä koneessa Creative inspire P5800 kajarit, joten niihin en ainakaan tässä koneessa tarvitse panostaa. Siitä uuden koneen kajareista ei ole vielä tietoa mut jos ajattelin sellasta 2500? konetta kasailla ni en usko et mitkää huonot tulee siihenkään.
Senior Member

1 tuotearvio
_
14. kesäkuuta 2006 @ 06:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
jos pelaat niin miksi ihmeessä pelata niin että äänet tulee kaiuttimista? hankit kunnon 5.1 kuulokkeet niin kuulet paljon paremmin.ihan jo kunnon emossa on integroituna kunnon äänikortti mistä lähtee 5.1 äänet. itellä 7.1 äänet esimerkiksi. ja kuulokkeet joista maksoin 500MK ovh oli 700MK. toimivat vieläkin ihan hyvin vaikka ei olekaan 5.1 kuulokkeet. Jos nyt sitte meinaat sen kortin hankkia niin ennemmin panostat siihen vain sen 100e ja ihan samat saundit tulee, sitten on kiinni jo enemmän sun kaiuttimista.

Ennemmin ostat kunnon kotiteatterin ja sittenku sun kauttimet on kiinni jossain viritinvahvistimessa joka maksaa n.500-1000e ja kaiuttimet jotka maksaa 500-1000e niin saundi alkaa olemaan jo niin paljon eriluokkaa kuin tuollaisissa röökiaskin kokoisissa tietokone kajareissa. Tollaisessa on jo järkeä.
Mutta niinkuin sanoin osta 5.1 kuulokkeet ja laita ne kiinni siihen integroituun äänikorttiin jos saundi ei riitä osta se kortti :)

a mon avis
Virus88
Member
_
14. kesäkuuta 2006 @ 07:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaverin kaa jos kattoo leffaa ni 5.1 kuulokkeista en hyödy mitää :D
Eli mielummin käyttää vaa niitä kajareita.
Juffeo
Member

2 tuotearviota
_
14. kesäkuuta 2006 @ 07:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Luin äskettäin MikroPC arvostelun tuosta ja sai huippu pisteet. Eron huomaa "kuka tahansa, millä tahansa" Varsinkin peli käytössä sanottiin olevan pakko hankinta, sillä kerran kokeiltuna ei halua vaihtaa takaisin.
+ lisää peleihin rutkasti tehoja (käyttää täysin omaa prossua+muistia)
+ kortti osaa stereo kuulokkeisiin tehdä vaikuttavan monikanavan.
- ainoa oli 200 ? hinta, jota harvalla on panostaa, mutta rahalle saa hyvää vastinetta. Kestää varmaan sukupolven x)
hanMIES85
Member

1 tuotearvio
_
14. kesäkuuta 2006 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ööh.. siis kunnon kaiuttimilla tarkoitan oikeita kotiteatteri kaiuttimia ei mitään creative/logitech purkkeja...koska budjetti ei niin suuri ole niin huippu kuulokkeet olisivat hyvä vaihtoehto tyyliin http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20088 ja ostat vaikka 2 parii ni voitte kattoo kaverin kaa leffoja (:

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 14. kesäkuuta 2006 @ 09:14

Juffeo
Member

2 tuotearviota
_
15. kesäkuuta 2006 @ 13:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
suositteletko tosissasi 300 ? kuulokkeita x)
Mä suosittelen sulle mökille tätä yksilöä: http://www.rolls-roycemotorcars.com/

@Virus88 Mieti vielä tilaa missä käytät ja sen mukaan valitse viritelmät. Pieni tila vaatii pienet laitteet, ja isoon tilaan voi sit jo heittää mitä vain.
hanMIES85
Member

1 tuotearvio
_
15. kesäkuuta 2006 @ 13:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
suositteletko tosissasi 300 ? kuulokkeita x)
hyvät kuulokkeet palvelee hyvin pidettynä helposti yli 10 vuotta mutta samaa ei voi sanoa mistään tietokoneen komponentista. mietippä sitä ainstain x) ps:on noita jo 2 kpl jää-autoina liian hitaita omaan makuun
Virus88
Member
_
15. kesäkuuta 2006 @ 19:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tän tilan suhteen on nyt näin:

Nyt alkuu se tulis mun omaa huoneesee (ei nyt mikää kartano mut noi creativen kajarit on vetetty ympäri huonetta) Ja kun sitten joskus harmaassa tulevaisuudessa muuta omaa kämppää sen uuden koneen kaa ni sit ne tulee (toivottavasti) olohuoneesee :D

Mut oon miettiny et jos siihen uutee koneesee saattaa tulla 7.1 kajarit. tiedä sitten mitä keksii.

Mutta nyt ne tulee siis yhtee huoneesee, ja kone on kii telkkarissa jonka kautta katon leffa yms.

Eli en oikeestaa tarvi kuulokkeita vaan sen kortin. ei oikee budjetti riitä 4 kaverille kuulokkeita kustantaa. :D

Koska kone on oikeestaa tän koko huoneen melkeimpä ainoo medialähde ni kannattaa se nyt sit ääneenkii panostaa. Koneella katon leffat, kuuntelen musaa, pelaan, joten eikö kortti olis parempi varsinkii jos kattoo esim. monen kaverin kaa leffaa.

Mutta onko tuo sellainen kortti sitten joka ei vanhene about 2-4 vuodessa pahasti sillee että sitä on vielä sittenkin hyvä käyttää koska mitä nyt olen pikkuisenkaan katsastellut niin noita äänikortteja ei hirveästi ole tullut uusia. Voin toki olla pahasti väärässäkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 15. kesäkuuta 2006 @ 19:48

Mainos
_
__

_
chaos.a.d
Suspended due to non-functional email address
_
16. kesäkuuta 2006 @ 06:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse käytin ennen juuri integroitua,ja hyvähän se on......jos ei tiedä paremmasta ;)Mutta eroa on kuin yöllä ja päivällä uskoo ken haluaa.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > äänikorttia ostamassa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy