User Käyttäjä Salasana  

maanantai 10.11.2025 / 11:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > trojan-downloader.win32.tiny.bw, miten poistan?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Trojan-Downloader.Win32.Tiny.bw, miten poistan?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 12:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
F-secure löysi koneeltani Trojan-Downloader.Win32.Tiny.bw-nimisen viruksen, eikä pysty poistamaan tai puhdistamaan sitä. Olen lievästi sanottuna täysin kädetön näissä tietokonejutuissa, ja ennen f-secure on hoitanut homman kotiin ja poistanut virukset (ainakin toivottavasti), mutta nyt sen mukaan "kohteen 00.exe ominaisuudet - objektia ei voitu poistaa, tiedosto on arkistossa". Mitä teen?
Olen erittäin kiitollinen ihan kaikesta avusta jos vain löytyy, en tosiaan itse ymmärrä näistä mitään ja pelkään, että jos lähden soveltamaan omiani niin voin aiheuttaa vielä pahempaa vahinkoa. (Kuten kerran kun poistin itsekseni tiedostoja joita luulin viruksiksi, lähti mm. osia virustentorjuntaohjelmista, palomuuri sekä windowsin omia tiedostoja. Kone kaatui mutta virukset jäi.)
Enivei, kaikki apu otetaan mielellään vastaan :).
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 13:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Skannaa Escannilla.
Tässä linkki, jossa hyvät ohjeet:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2006 @ 06:51

elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos paljon. Haa mahtavaa. Siinä se nyt skannaa ja 13 virusta löytynyy ja 15 jotain muuta erroria. Mitä sitten kun se on valmis? Poistaako se itse sitten ne kaikki vai pitääkö mun poistaa ne käsin ja jos näin niin voinko poistaa sit ne kaikki vaan ihan surutta?
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lueppas ne ohjeet vielä kerran ;-)

~kairis~
AfterDawn Addict
_
19. kesäkuuta 2006 @ 14:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lähetä skannin loputtua "örkkitulokset" tänne (ohje tuolla kairiksen antamalla sivulla, alin kuva ja sen yläpuolella oleva teksti).
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 14:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun se on skannannut, tulee virus log information-ikkuna. Kopioi siitä se koko teksti ja lähetä tänne.

~kairis~
elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 15:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oolrait. Nyt se on valmis. Tässä se teksti.

File C:\WINDOWS\system32\sief.dat infected by "Trojan-Spy.Win32.Sisie.e" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\sp.dat infected by "Trojan.Win32.Starter.a" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\sysp.0ll infected by "Trojan.Win32.Starter.a" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\syssp.dat infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.kh" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\systemp.0xe infected by "Trojan.Win32.Starter.a" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\system32\SYSTEMSP.0LL infected by "Trojan.Win32.StartPage.mt" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\Documents and Settings\Niina.MINIMIKA.000\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\jar\arr3.jar-501a5588-24e78be0.zip infected by "Trojan.Java.ClassLoader.i" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\Documents and Settings\Niina.MINIMIKA.000\Työpöytä\backups\backup-20050315-221201-651.dll tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.WinAD.p. No Action Taken.
File C:\Documents and Settings\Niina.MINIMIKA.000\Työpöytä\backups\backup-20050315-221333-252.dll tagged as not-a-virus:Downloader.Win32.PopCap.a. No Action Taken.
File C:\Documents and Settings\Niinakiva\Application Data\Sun\Java\Deployment\cache\javapi\v1.0\file\SecurityClassLoader.class-798a89d8-46050c14.class infected by "Exploit.JS.ScriptSrc.a" Virus. Action Taken: File Renamed.
File C:\Documents and Settings\Niinakiva\Local Settings\Temp\asmfiles.cab tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.Altnet.m. No Action Taken.
File C:\Documents and Settings\Niinakiva\Local Settings\Temp\__unin__.exe tagged as not-a-virus:AdWare.Win32.Altnet.b. No Action Taken.
File C:\ppdtl.0xe infected by "Trojan.Win32.Starter.a" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\SSDTL.0XE infected by "Trojan-Dropper.Win32.Small.kh" Virus. Action Taken: File Deleted.
File C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\popcaploader.dll tagged as not-a-virus:Downloader.Win32.PopCap.b. No Action Taken.

Täyttä hepreaa. Mutta onko tää kone nyt sitten puhdas?

Niin ja toinen kysymys, ängen sen tähän samaan.. Mulla on varmaan joku viis eri käyttäjäjuttua, tai vastaavaa. Siis sellaista jotka löytyy kun avaa Documents and settings-tiedoston. Itseasiassa siihen tulee yhteensä 8 kansiota. Haittaako se vai voiko niitä poistaa jotenkin? Olen joskus pari kertaa ainakin ns. formatoinu (eli yrittänyt sitä -> lopputuloksena AIVAN jotain muuta) ja sit noita kansioita on syntynyt vähän liikaa..

Ps. Nyt kun näitä omia tekstejä lukee niin voi vaan nauraa :). Miten voi olla tällanen sähläri :D .
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seuraavaksi voisit ladata Ccleanerin:
http://www.ccleaner.com/download/builds.aspx
Valitse CCleaner v1.30.310 - Basic.
Kun olet ladannut ja asentanut sen, jatketaan...

~kairis~
elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ok nyt mulla on sekin. Sitten?
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Avaa Ccleaner.
Vasemmalla on kohta " Valinnat" > klikkaa sitä.
Vaihda kieleksi Suomi.
Seuraavaksi klikkaa kohtaa " Puhdistaja "
Katso että Windows-välilehdellä on ruksit ainakin kohdissa:
Internet Explorer-Selain, Resurssienhallinta ja Käyttöjärjestelmä.
Niissä kaikissa kannattaa olla ruksit.
Sitten vaan klikkaat oikealla alhaalla olevaa Aja CCleaner-nappulaa ja annat softan hoitaa siivous.

Jatketaan tuon toimenpiteen jälkeen.

~kairis~

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. kesäkuuta 2006 @ 16:23

elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 16:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei. Mitä nyt tapahtui? Tai siis onko tää kone nyt sitten puhdas vai pitääkö jotain vielä tehdä tai tarkastaa tai jotain?
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jatketaan...
Mene resurssienhallintaan > C:\Documents and Settings\Niina.MINIMIKA.000\Työpöytä\backups
Poista tuo backups-kansio.
Seuraavaksi mene käynnistä-valikkoon ja klikkaa "etsi"
Valitse sieltä "kaikki tiedostot ja kansiot"
Kopioi tuo alla oleva kursivoitu teksti siihen ylempään valikkoon ja paina etsi.
popcaploader.dll

Jos/kun tiedosto löytyy, poista se ja tyhjennä roskakori.

~kairis~
elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 16:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joku popcaploader object löytyi, ei muuta. Oliko se oikea? Poistin sen jokatapauksessa. Mitä sitten?

Onpas tämä työlästä. Kiitos jo valmiiksi ihan mielettömästi avusta, itekseni puuhaillessa olisin varmasti saanut koneen kaadettua/räjäytettyä jo aikoja sitten.
kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 16:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se taisi olla sitten siinä ;-)

Tässä pientä vinkkiä:

-> Asenna SpywareBlaster -> http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html
SpywareBlaster estää haittaohjelmia asentumasta koneellesi. Ei kuluta muistia!
Opas saatavilla suomeksi! Nimimerkki Ad-Awaren http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm

-> Asenna MVPS Hosts tiedosto ->http://mvps.org/winhelp2002/hosts.htm
Estää koneesi yhteyden haitallisiin sivustoihin.
Opas saatavilla suomeksi! Nimimerkki Axelin http://aaxxeell.googlepages.com/surffaileturvallisestinetiss%C3%A...

-> Vaihda selaimesi Firefoxiin ->http://www.mozilla.org/
Firefox on nopeampi, turvallisempi ja parempi selain kuin Internet Explorer.
Saatavilla myös suomeksi!

-> Pidä palomuuri ja virustorjunta ajan tasalla
Päivitä ja skannaa koneesi säännöllisesti virustorjuntaohjelmallasi.

~kairis~
elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 17:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli nyt tässä koneella ei ole mitään tyhmää enää? Kuinka usein kannattaa ajaa virustorjunnat läpi? Rupeenko käyttää siihen f-securen lisäksi tuota Escannia (edit: ei siis Ewidoa) tai CCleaneria? Jos ne siis on siihen tarkoitukseen. Ja voiko ne kaikki käyttisnimet tms jättää vaan ja antaa olla? Kun ei niistä varmaan mitään haittaa ole kun ei ole ennenkään ollu. Ainakaan tietääkseni.

Mutta mahtavaa. Kiitos ihan oikeasti tuhannesti avusta ja vaivasta :)! En olisi oikeasti uskonut että tämän saisi joskus ihan kokonaan puhtaaksi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2006 @ 11:32

kairis
Member
_
19. kesäkuuta 2006 @ 18:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
F-Securen voit ajaa vaikka joka toinen viikko, ihan miten huvittaa...
CCleanerin voit ajaa vaikka kerran viikossa, se poistaa tilapäistiedostot ja evästeet.
Ewidonkin voit antaa skannata silloin tällöin, muista kuitenkin päivittää se ennen kuin skannaat.
Ne kansiot saa olla, ei niistä ole haittaa.
Ja ole hyvä :-)

~kairis~
Staff Member

1 tuotearvio
_
19. kesäkuuta 2006 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voit hommata myös SpywareBlasterin, se ei etsi/scannaa spywarea vaan sen tarkoitus on estää niiden pääsy koneellesi. http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spywareblaster.htm suosittelen ns. CustomBlockinglistin tekemistä, itse tekemäni ohjeet tässä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/337738

Ja ewidon kylkiäiskisi suosittelen myös eScania: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 19. kesäkuuta 2006 @ 18:55

elie_
Newbie
_
19. kesäkuuta 2006 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä on järjettömän paljon duunia yhdessä tietokoneessa! Kun mulle nyt riittäis että netti ja Sims toimis (juu ikää on mutta kun se on niin kiva..)ja olen kuvitellut ettei noita viruksia niin paljoa tule jos on palomuurit ym kunnossa. Toivottavasti muuten on, ei tietoa siitäkään.

Blaster on nyt koneella mutta estääkö se niitä peikkoja jos se ei ole päällä? Vai pitääkö se avata aina ja pistää tonne alas riviin?
kairis
Member
_
20. kesäkuuta 2006 @ 04:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se Blaster on päällä koko ajan, voit " unohtaa " sen, paitsi käy joskus päivittämässä se.

Vielä yksi hyvä ohjelma:
-> Käytä Ewidoa -> http://www.ewido.net/
Lataa ja asenna Ewido. Päivitä se ja skannaa konettasi sillä säännöllisesti
Opas saatavilla suomeksi! Nimimerkki Axelin http://aaxxeell.googlepages.com/ewidoanti-malware3.5

~kairis~

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. kesäkuuta 2006 @ 06:54

elie_
Newbie
_
20. kesäkuuta 2006 @ 11:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Okei. Siis tarviinko mä tähän koneeseen nyt siis F-Securen lisäksi Escannin, Ccleanerin, SpywareBlasterin, MVPS Hosts-jutun ja Ewidon ja niitä pitää siis skannata ja päivittää ja muuten vaan säätää?

Mä olen nyt ihan sekasin noista, pitää varmaan tulostaa tää sivu ja pistää jonnekin talteen että mitä pitää tehä millekin ja kuinka usein. En mä kyllä enää muista mitä kaikkea oon jo ladannu ja tehny. Pitääkö mun tehä jotain muuta vielä? Niinkuin jotain eheytyksiä(?) tai vastaavia?
kairis
Member
_
20. kesäkuuta 2006 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä kysymys.
Jos surffailet vain täällä Afterdawnissa, et tarvitse mitään ylimääräisiä ohjelmia...
Mutta kun se ei aina ole niin yksiselitteistä. On olemassa "ilmaisia" näytönsäästäjiä, työpöydän laajennuksia ja vaikka mitä kivaa, mitä netistä voi ladata. Lisäksi moni harrastaa waretusta, sieltäkin löytyy paljon haittaohjelmia ns. hyvien ohjelmien sisältä. Sitten on kone tukossa ja nettisivut aukeavat XXX-sivuille, yms.
Ymmärsitkö pointin?
Skannaa Ccleanerilla kerran viikossa.
Skannaa Ewidolla vaikka kerran kuukaudessa.
Skannaa F-Securella joka toinen viikko.
Kun olet asentanut HOST-tiedoston, käy hakemassa päivitys siihen kerran kuukaudessa täältä: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/1/320373, muuten voit unohtaa sen.
Kun olet asentanut SpywareBlasterin, käy hakemassa päivitys siihen pari kertaa kuussa, muuten voit unohtaa sen.
Levyn eheytyksen voit suorittaa vaikka kerran kuukaudessa.
Kuten huomaat, tietokoneen siistinä ja toimivana pysyminen vaatii paljon työtä :-)

~kairis~
Staff Member

1 tuotearvio
_
20. kesäkuuta 2006 @ 12:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Se Blaster on päällä koko ajan, voit " unohtaa " sen, paitsi käy joskus päivittämässä se.
Ei vaan se ei ole koskaan päällä, sillä sen ei tarvitse. SpywareBlaster muokkaa rekisteriä niin ettei tietyt ohjelmat voi asentua. Siksi sen ei tarvitse olla päällä.
Quote:
Okei. Siis tarviinko mä tähän koneeseen nyt siis F-Securen lisäksi Escannin, Ccleanerin, SpywareBlasterin, MVPS Hosts-jutun ja Ewidon ja niitä pitää siis skannata ja päivittää ja muuten vaan säätää?
CCleaneria ja HOSTS-filua et välttämättä tarvitse. CCleaner poistaa .tmp ja muista turhia tiedostoja joita tulee esim. ohjelma asennuksen jäljiltä. Tietourvan kannalta sillä ei ole väliä. HOSTS-filun ja SpywareBlasterin kesken saat valita jompikumpi riittää.
elie_
Newbie
_
20. kesäkuuta 2006 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oolrait. Enpä ole hirveesti noita juttuja sinäänsä ajatellu vaan nimenomaan lataillu kaikkea kivaa koneelle mitä on tässä vieläkin kun en enää muista mitkä on mun omia latauksia ja mitkä koneen mukana tulleita ohjelmia.
Nyt pistin tämän eheyttämäänkin vielä, joku 3 tuntia mennyt ja 43% valmiina. Hidasta hommaa ilmeisesti. Toisaalta varmaan vaikuttaa sekin kun en ole sitä ikuisuuksiin tehnyt tai voi olla etten ikinä.

Mutta pääasia on että kone on nyt ilmeisesti kunnossa ja yritän myös pitää sen sellaisena. Ohjeet tallessa ja sivu suosikeissa :). Kiitos ihan hirmu paljon ylimääräisestä työstä mitä ootte joutunu tekemään tällaisen idiootin takia :), kairis varsinkin. Olen nyt astetta viisaampi. Mä voin sit puolestani neuvoa vaikka meikkauksessa :D.
Tulen taas kysymään neuvoa sitten jos jotain pelottavaa tapahtuu, toisaalta mulla on nyt aikamoinen suojausarsenaali tässä että tuskin tapahtuu. Oikein hauskaa ja lämmintä kesää ja juhannusta kaikille!
Mainos
_
__

_
kairis
Member
_
20. kesäkuuta 2006 @ 15:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oikein hyvää kesää sinullekin ;-)

~kairis~
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > trojan-downloader.win32.tiny.bw, miten poistan?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy