User Käyttäjä Salasana  

lauantai 23.8.2025 / 17:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > avi:t dvd-levylle
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Avi:t DVD-levylle
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Mezme
Member
_
25. kesäkuuta 2006 @ 12:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaan ollut täällä aiemminkin samanlaista ketjua, mutta rohkenen avata uuden kysymystäni varten.

Eli koneella olevia avi-tiedostoja pitäisi polttaa, jotta niitä voisi katsoa DVD-soittimella, mutta tähän en näköjään kykene...
Nero5 valittaa, ettei avia tueta ja DigitalMediaHomella onnistuin vain polttamaan avit datana. Kokeilin myös The Filmmakeria, mutta sekin alkoi heti alusta alkaen herjaamaan, joten poistin sen heti.

Jos löytyisi vinkkiä miten pitäisi toimia Neron tai MediaHomen kanssa niin olisi mahtavaa.
Member
_
25. kesäkuuta 2006 @ 13:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen muuttanut avit--DVD tiedostoiksi VSO ConvertXtoDvd(maksullinen) ja ohjelmalla voi myös lisätä tekstit dvd tiedoihin kätevästi kunhan ovat oikeassa muodossa eli Subrip(*srt). Tekstien muuttaminen käy kätevästi Subtitle Workshop ohjelmalla
Staff Member

32 tuotearviota
_
25. kesäkuuta 2006 @ 14:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nero Vision Express ohjelmalla onnistuu tuo muuntaminen jos se Nero paketistasi löytyy.

http://www.nefernetti.com/filmmachine.htm
tuossa vielä yksi ilmainen vaihtoehto.

EDIT:
http://www.nefernetti.com/divx-xvid-dvd_lle.htm
ja ohjeet tuohon ConvertXtoDVD ohjelmaan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. kesäkuuta 2006 @ 14:18

Mezme
Member
_
25. kesäkuuta 2006 @ 17:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt asensin tuon Nero VisionExpressin, mutta sekään ei suostu Avi tiedostoja lisäämään polttolistaan.
Mitä 007 tarkoitit tuolla muuntamisella tällä ohjelmalla? Itse en mitään muunna toimintoa ole löytänyt tästä perin yksinkertaisen näköisestä ohjelmasta.
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
26. kesäkuuta 2006 @ 08:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Agent_007 viittasi siihen että se video (.avi) kannattaa ensin muuttaa dvd-muotoon, ja sitten vasta polttaa nerolla video-dvd:ksi.

Ja jos haluat pysyä ilmaisissa ohjelmissa, niin tässä on hyvä opas:
http://www.nefernetti.com/filmmachine.htm

Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. kesäkuuta 2006 @ 08:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Nyt asensin tuon Nero VisionExpressin, mutta sekään ei suostu Avi tiedostoja lisäämään polttolistaan.
Klikkasitko varmasti oikeasta "lisää"-kohdasta?
Mezme
Member
_
26. kesäkuuta 2006 @ 18:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Argh... Hermothan tässä meni, kun yritin tuota filmmachinea rääkätä. Näyttänee, että sillä voi käsitellä vain yhden tiedoston kerrallaan ja sen vaihtaminen mpeg2 -formaattiin kestää tajuttoman kauan, vaikka kyseessä on vain ~20min pätkä, joita koneella on puolen sataa.
Teinköhän jotain väärin, kun aikaa kului noin 45min ja kone ehti muodostaa 11 sekunnin pätkän (sitten meni hermot ja sammutin) mpeg2 -tiedostoa?

Ovatko avi -tiedostot tosiaan tällainen maanvaiva, joita ei voi kirjoittaa DVD:lle samalla tavalla, kuin mpeg -tiedostoja?

Degra: Nero versioni on mallia 5, joten aika yksinkertaisen näköisestä softasta on naksuteltu jokaista painiketta jo pariinkiin kertaan...
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
27. kesäkuuta 2006 @ 02:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Degra: Nero versioni on mallia 5, joten aika yksinkertaisen näköisestä softasta on naksuteltu jokaista painiketta jo pariinkiin kertaan...
Ainakin Neron 7-versioisella onnistuu, vanhemmilla versioilla en ole edes kokeillut.

Avi-tiedostot ei pitäisi olla mikään maanvaiva, mulla onnistuu melkein millä videotiedostoilla tahansa, ja menee prosessikin suht' nopeasti.
Mezme
Member
_
28. kesäkuuta 2006 @ 18:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vihdoinkin saan nyt jotain aikaan noiden tiedostojen kanssa, vaikka tuli sählättyä puolenkymmenen ohjelman kanssa, niin lopulta päädyin käyttämään tuota filmachinea.

Tuosta FilmMachinesta olisi kuitenkin sellainen kysymys, että mitä vipstaakkeleita siitä pitäisi käännellä, että se toimisi edes vähän nopeammin? Yhden tiedoston muuntaminen kestää tajuttoman kauan...

Tuli vielä mieleen, noista poltto jutuista, että jos muokkaan formaatin mpeg2:ksi, niin voiko videota polttaa DVD -muotoon, vai joutuuko siitä tekemään esim. VCD:n?
Saako tällä FilmMachinella muutettua tiedostoja VOB -muotoon, jonka oletan sen normaalin DVD -muodon olevan?

Sitten polttoon vielä liittyen: Jos levy on 120min/4,7GB DVD-R ja jos poltan mpeg2 -muodon tiedostoja, niin tuleeko minun huomioida vain tuo 120min?
Mezme
Member
_
28. kesäkuuta 2006 @ 18:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vastaan nyt vähän itse itselleni, eli voisin olettaa, että siksi muuntaminen kestää niin kauan, koska ohjelma muuttaa yhden avin peräti kolmeksi eri formaatiksi: mpeg-video, mpeg-media, sekä VOB. Kokoa näille kolmelle tuli noin 2,3GB, vaikka avi -tiedoston kesto on noin 20 minuuttia ja koko muistaaksenin ~250mt.

Eli uudelleen muotellen: Miten saan avin muunnettua vain yhteen näistä eri formaateista?
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
29. kesäkuuta 2006 @ 02:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
FilmMachine-ohjelmasta ei mitään tietoa kun olen tuon esittämäsi prosessin tehnyt aina onnistuen Nerolla.

Tsekkaa ne asetukset tuosta ohjelmasta, jos niitä ropeloimalla voisi päästä toivottuun tulokseen.
Mezme
Member
_
29. kesäkuuta 2006 @ 16:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki muut ongelmat tässä pikkuhiljaa ratkenneet, mutta vielä muutama:
Eli jos poltan DVD -levyn eli .VOB tiedoston, niin kumpi ratkaisee levyssä olevissa tiedoista 120min/4.7GB?

Kun poltan .VOB formaatin videota, niin pitääkö minun polttaa koko kansio, jonka kone muodostaa, kun se vaihtaa AVI:n VOB:ksi, vai pelkkä videotiedosto?
Senior Member
_
29. kesäkuuta 2006 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedostokoko ratkaisee tuossa tapauksessa, eli se "4.7GB". Polta se ohjelman muodostama kansio (VIDEO_TS & AUDIO_TS).

T.M.O.E.
Member
_
29. kesäkuuta 2006 @ 17:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen kyllä lämpimästi tuota VSO:n ConvertXtoDvd:tä. Olen itse kokeillut jos jonkin moista ohjelmaa tuohon avi --> dvd konvertointiin ja cXd on kyllä yksi parhaimmista (ellei paras 1click kategoriassa).

- Nopea
- Hyvä laatu
- Toiminut joka kerta moitteetta
- Tekstitys tuki
- Helppo käyttää
- Ei resurssi haukka (konetta voi käyttää samaan aikaa)
- Tukee polttamista (tosin en sitä itse käytä, Nero hoitaa polton)
- Yksinkertaisen menun luonti helppoa
- Säilyttää AC3 5.1 äänet

I rest my case.

We are the knights who say: "Ni!".

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. kesäkuuta 2006 @ 19:26

Maikabo
Suspended due to non-functional email address
_
30. kesäkuuta 2006 @ 11:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eivät ne mikään maanvaiva ole. Osta vain sellainen dvd-soitin mikä toistaa Divx-formaatit (.avi mukaanlukien). Sitten ei tarvitse muuta tehä kuin polttaa datalevynä ne ja katsoa :)

Omistan kaikki simpsons tuotantokaudet.
Senior Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 14:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pakkohan tähänkin on vastata:

@Maikabo - juu hyvä idis kunhan codeksit ovat vain helposti päivitettävissä kyseiseen soittimeen tai muuten voi jäädä tuo divx/xvid lysti suht lyhyeksi.

Kun ajatellaan kuinka helppoa ja nopeata nykyisin dvd:n teko avi:sta on (vaikka tekstien kanssa), en näe mitään pakottavaa syytä hankkia divx:ä tukevaa soitinta.

Itse en tarvitse tekstejä (jos kieli englanti tai ruotsi), joten jos minulla on avi - päräytän sen tuolla convertoxdvd:llä dvd-filuiksi ja poltan dvd-rw:lle, katson leffan ja poltan seuraavan päälle.

"Experientia docet stultos"
Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 14:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
eikös se niin ole että koneen tehot ratkaisee kauanko se muuntaminen kestää? vanhalla koneella (athlonxp+3200) taisi täyspitkän leffan muuntaminen (n.800mb) kestää sen 8 tuntia ja käytin tuota divxtodvd:tä
Mezme
Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 15:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Polta se ohjelman muodostama kansio (VIDEO_TS & AUDIO_TS).
Ääh... Lisää ongelmia...
Ajattelin että viimeinkin pääsen polttamaannäitä tilan syöjä videoita pois, mutta...

Työpöydällä on kuusi kansiota: s1e1, s1e2 jne, jotka sisältävät ainoastaan video_ts kansioiden sisällöt, koska audio-ts kansiot olivat tyhjiä. Jokainen kansio sisältää samannimiset tiedostot: video_ts, vts_01-0, vts-01-1, video_ts.bup ja vts_01_0.bup

Kun yritän polttaa NeroExpress 6:lla, niin voin lisätä yhden näistä kansoista ja sitten seuraavaa ei voi lisätä samannimisen sisällön takia. Nimiä ei voi edes vaihtaa, koska Nero ei suostu lisäämään niitä "lisää" toiminnolla, tai olen nimennyt tiedostot väärin.

Sonic MediaHome ei taas DVD:n teko toiminnolla suostu edes yrittämään tiedostojen lisäystä...

Yritän polttaa tiedostoja siis Neron DVD:n poltto toiminnolla, mutta voinko kirjoittaa nämä tiedostot datana, jos ne kerran ovat muotoa .vob jne?

Houston, we have a problem.
Staff Member

32 tuotearviota
_
30. kesäkuuta 2006 @ 15:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://www.dvd-guides.com/content/view/46/59/
tuolla voit yhdistää ne kansiot yhdeksi kokonaisuudeksi. Menua ei tosin tule mukaan.
Member

1 tuotearvio
_
30. kesäkuuta 2006 @ 15:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hanki nyt ihmeessä tuo VSO ConvertXtoDvd tota helpommalla et pääse :D
Tarvisikojan tuossa 6 klikkausta ? :D:D
Mezme
Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikö tuo VSO ConvertXtoDvd ole maksullinen?
Trialissa sitten vesileima...
Mezme
Member
_
30. kesäkuuta 2006 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun tässä nyt aidasta etsitään sitä matalinta kohtaa, niin tulipa taas kuningas idea mieleen...

Jos taas rämplään tuolla FilmMachinella pari päivää ja vaihdan kaikki AVI:t MPEG -tiedostoiksi VOB -tiedostojen sijaan, niin voinko polttaa noista MPEG:istä DVD -levyä, jonka voin katsoa "normaalilla" DVD-soittimella? Tällöin siis minun ei tarvitsisi alkaa sähläämään näiden video_ts ja audio_ts hommien kanssa.

Siis voinko polttaa Mpeg -tiedostoista ihan täysin normaalilla DVD -soittimella pelaavaa DVD -tason videokuvan omaavaa levyä?

Täältä tähän
Staff Member

32 tuotearviota
_
1. heinäkuuta 2006 @ 10:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuo irto MPEG-tiedostot voivat toimia, se siis riippuu DVD-soittimesta.
T.M.O.E.
Member
_
7. heinäkuuta 2006 @ 08:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@donkeyjr

"eikös se niin ole että koneen tehot ratkaisee kauanko se muuntaminen kestää? vanhalla koneella (athlonxp+3200) taisi täyspitkän leffan muuntaminen (n.800mb) kestää sen 8 tuntia ja käytin tuota divxtodvd:tä "

Kyllä se näin on (tosin tiedoston koko ei vaikuta vaan kesto) ja vaikuttaa myös se tarvitseeko audiota konvertoida tai muuttaa fps:ää.

Itselläni Amd Duron 1600 ja ConverXtoDvd:llä kestää muuntaminen suurinpiirtein samanverran kuin itse elokuvan kesto eli 2h elokuva ~ 2h konvertointi.

@Mezme

Yhdyn Zibin sanoihin:

"Hanki nyt ihmeessä tuo VSO ConvertXtoDvd tota helpommalla et pääse :D
Tarvisikojan tuossa 6 klikkausta ? :D:D"

Olisit muuttanut jo ~ 300kpl 2h elokuvia jos olisit aloittanut 25.6. muuntamaan ;)

We are the knights who say: "Ni!".
Mainos
_
__

_
Degra
Senior Member

1 tuotearvio
_
7. heinäkuuta 2006 @ 13:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Quote:
Itselläni Amd Duron 1600 ja ConverXtoDvd:llä kestää muuntaminen suurinpiirtein samanverran kuin itse elokuvan kesto eli 2h elokuva ~ 2h konvertointi.
Saman aikaan tekee tämäkin mylly, mulla Amd Athlon 3400+, ja mikään filmi ei 2 tuntia pitempään kestä.
afterdawn.com > keskustelu > digitaalinen video > aloittelijoiden digivideo-ongelmat ja -keskustelu > avi:t dvd-levylle

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy