Ulkoinen kovalevy FAT32:sta NTFS:ksi?
|
|
Erski
Junior Member
|
30. kesäkuuta 2006 @ 16:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Ostin Lacien 250 gt kovalevyn ja haluaisin varmistaa ettei ole haittaa vaikka formatoisin sen NTFS:ksi koska se on jostain syystä valmiina FAT32 järjestelmään formatoitu mikä sinänsä on aika kummaa?
|
AfterDawn Addict
6 tuotearviota
|
30. kesäkuuta 2006 @ 16:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. kesäkuuta 2006 @ 16:21
|
pkaksp
Moderator
|
30. kesäkuuta 2006 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Valmiiksi formatointi FAT:iksi johtunee ehkä siitäkin syystä, että levy toimii valmiiksi Linuxissa.
|
Erski
Junior Member
|
30. kesäkuuta 2006 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitän.
|
Supponen
Newbie
|
5. lokakuuta 2006 @ 18:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla on samanlainen laatikko. Ja ongelmani on se että mun pitäis saada NTFS:tä Fat32:ksi.. mutta kun yritän alustaa kovalevyä tuolta tietokoneen hallinnan kautta, niin kohdassa jossa valitaan tiedostojärjestelmä, ei ole kuin vaihtoehto NTFS.
Osaako kukaan kertoa miten saan sen fatiksi... :/
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
5. lokakuuta 2006 @ 18:08 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Supponen
Newbie
|
5. lokakuuta 2006 @ 18:12 |
Linkki tähän viestiin
|
joo, kiitos :) Muuten kyllä mutta en oikeen saa selkoo täydellisesti tosta englanninkielestä :/
Täytyy yrittää ton mukaan, jos ei kellää suomeksi oo tietoo...
|
pkaksp
Moderator
|
5. lokakuuta 2006 @ 18:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Alustus NTFS -> FAT ei onnistu suoraan, vaan se osio täytyy poistaa ensin kokonaan. Poista osio, luo uusi ja formatoi se sitten FAT32 muotoon.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2006 @ 18:37
|
Supponen
Newbie
|
5. lokakuuta 2006 @ 19:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Joo, niin olen juuri yrittänyt.. mutta sieltä puuttuu FAT vaihtoehto.. on ainoastaan NTFS..
Mistäköhän se johtuu...?
|
pkaksp
Moderator
|
5. lokakuuta 2006 @ 19:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Oletko siis poistanut sen osion kokonaan ja sen jälkeen luonut uuden osion? Osion luonnin yhteydessä sitten määrittänyt alustuksen FAT:iksi?
|
Supponen
Newbie
|
5. lokakuuta 2006 @ 20:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Olen joo poistanut osion kokonaan.. ja kun luon uutta osiota niin se kysyy jossain kohtaa että mikä tiedostojärjestelmä laitetaan, niin siinä kohti ei ole vaihtoehtona kuin NTFS.. :(
|
pkaksp
Moderator
|
5. lokakuuta 2006 @ 21:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Minkä kokoinen osio on? Jos se on suurempi kuin 32 gigaa, niin kokeile tiputtaa se tuohon ja kokeile sitten alustusta FAT:iksi.
|
Supponen
Newbie
|
6. lokakuuta 2006 @ 11:15 |
Linkki tähän viestiin
|
no mul on 250gigaa.. meinaaks että tiputan sen 32gigaan ja sitte voin myöhemmin nostaa sit tohon normaaliin?
|
rillix
Senior Member
|
6. lokakuuta 2006 @ 14:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Osioi yksi osio 32GB suuruiseksi jolloin pitäisi onnistua alustus FAT:iksi. Loput levystä alusta NTFS:ksi. Tarvitsetko FAT:ia Linuxin/Windowsin yhteiskäyttöön, eikö homma hoituisi paremmin USB-muistilla?
|
Supponen
Newbie
|
7. lokakuuta 2006 @ 12:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Tarvitsen FAT:tia ku mä laittasin ton kovalevyn kiinni telkkariin jossa on kovalevy, ja se ei tykänny NTFS:tä.. että saisin sieltä telkkarista siirrettyy ohjelmii koneelle..
Pitää yrittää tuota 32GB:ksi laittaa...
|
Mainos
|
  |
|
Supponen
Newbie
|
7. lokakuuta 2006 @ 13:19 |
Linkki tähän viestiin
|
joo.. nyt se tais onnistuu ku laitoin 32gigaa.. :) Kiitoksia neuvoista!!
|