User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 06:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > koneet laniin
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneet laniin
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jeejeeje
Member
_
5. heinäkuuta 2006 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo on se nyt muka vaikeetaa, ku oon koko päivän yrittäny saaha toimimaa ja ettiny tietoa, mutta en oo saanu. Eli joo kannettavasta menee modeemiin rj-45 piuha. ja pääkoneesta samahomma. Kummassakin toimii netti mutta en tajua tota miten saan siirreltä tiedostoja koneelta toiselle. oon laittanu jaettuihin kansioihin kummaltakin koneelta jotaki ja laittanut saman työryhmän. kumpaankin koneeseen oon tehny: määritä kotiverkko kotiin tai yritykseen asennus jutskan. mitä mun vielä pitäs tehä? oonko tehny jotaki väärin? vähä sekava kirjotus, mutta koittakaa saaha selvää

Tarviiko sitä vikaa kohtaa tehä missä pitää tehä joku asennuslevy, kun kummassakin on xp? Ja pitäisikö ne nyt edes näkyä tuola jaetussa kansiossa ne toisen tiedostot vai missä?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2006 @ 19:06

Senior Member

1 tuotearvio
_
5. heinäkuuta 2006 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Verkkoyhteydet -> yhteysominaisuudet -> Asenna -> Protokolla -> NWLink IPX/SPX/NetBIOS

Windowsin omasta verkonmääritys hommasta ei oikeastaan ole mitään hyötyä.

tiedostot eivät itsestään mene jaetut kansioon. joko laitat jonkun oman kansion jakoon tai siirrät jaettavat tiedostot johonkin kansioon, joka on jaossa.
toisen koneen jaettuihin tiedostoihin pääseee helpoiten käsiksi menemällä oma tietokone kansioon ja kirjoittamalla osoitekenttään \\kone ja kone on siis toisen koneen nimi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. heinäkuuta 2006 @ 20:28

veijok88
Member

1 tuotearvio
_
6. heinäkuuta 2006 @ 03:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletan että oot tajunnu jo, mutta sanonpa silti. palomuuri pitää olla pois päältä.

no niiin no hee!
Senior Member

1 tuotearvio
_
6. heinäkuuta 2006 @ 04:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
palomuurin ei pidä olla poissa päältä eikä todellakaan kannata ottaa pois päältä.
pkaksp
Moderator
_
6. heinäkuuta 2006 @ 14:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Windowsin palomuuri on hyvä ottaa pois päältä. Tuossa verkon luonnissa windowsin palomuuri menee oletuksena päälle.
veijok88
Member

1 tuotearvio
_
11. heinäkuuta 2006 @ 09:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Helpoimmalla siinä pääsee ottamalla palomuurin pois jos vain lanittaa. Ei me ainakaa mitää nettiä laneissa tarvita, joten pistetty kii vaa motukat ja muurit nii löyty yhteys toisiinkin koneisiin helposti.

no niiin no hee!
ChampCap
Junior Member
_
11. heinäkuuta 2006 @ 12:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä olen ainakin itse laittanu melkein kuten oheisessa (http://www.laitetekniikka.com/laitteet/verkko/adslverkkoxp.htm) ja hyvin on pelittänyt...

Erehtyminen on inhimillistä ja tietokoneen syyttäminen vielä inhimillisempää. - Robert Orben
odemies
Member
_
21. heinäkuuta 2006 @ 03:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla vähän samaa "ongelmaa" kun ketjun aloittajalla eli hommasin Telewellin motukan ja 2 kpl XP koneita kiinni ja molemmat toimii netissä ok eri aikaan jne.

Mutta jakoa pitäisi saada tehtyä.
Tätä lukiessani pitääkin siis kysyä että ZoneAlarm pois päältä?
Entäs miten toimii tässä Telewellin oma palomuuri?

Ei vissiin häiritse toimia?
Mainos
_
__

_
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. heinäkuuta 2006 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos koneessa on toimiva internetyhteys, niin palomuurin pitää aina olla päällä.

Netbios käyttää portteja 137,138 ja 139, joten jos lähiverkko ei toimi niin katso ettei palomuurit estä likennettä näistä porteista kokonaan.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > koneet laniin

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy