User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 06:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia äänien kanssa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ongelmia äänien kanssa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
tiuhti
Newbie
_
18. heinäkuuta 2006 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla olis ongelmia äänien kanssa. Äänet toimivat ihan näin normaalisti muuten esim:jos avaa koneen ja sulkee, mutta kun yritän ruveta kuuntelemaan musiikkia niin joka kerta tulee ilmoitus, sekä windows media playerilta että winampilta.Windows Media Playerilta tulee: "Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa käytössä olevan äänilaitteen ongelman vuoksi. Tietokoneessa ei ehkä ole äänilaitetta. Äänilaite voi myös olla toisen ohjelman käytössä tai toimia väärin."

Winampista tulee:"Another program using your soundcard.Please change output device(in waveOut plug-in configuration),switch to Directsound output(in winamp preferences/plug-in/output) or get a soundcard which can play multiple streams. "MMSYSTEM004 Määritetty laite on jo käytössä.Odota kunnes se on vapaa ja yritä uudelleen."

Oon yrittäny sitä jotenki korjata omien taitojen mukaan mutta mitään tulosta ei oo tullu. Esim: yritin vaihtaa winampis tota juttuu niinku siinä käskettiin mutta sitte tuli vaan uusi ilmoitus ja siinä luki jotain..ja oon yrittäny kattoa noita laitehallinto hommeleita ja näin mutta en taida tajuta tarpeeksi :DD enkä tiiä mitä tekisin enää joten tietääköhän kukaan muu ?
tiuhti
Newbie
_
18. heinäkuuta 2006 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
niin juu ja en saa edes sitä äänenvoimakkuus juttua päälle tai sitä mistä saa säätää niitä äänijuttuja.
niin ja kone on hp omnibook xe3
Staff Member

32 tuotearviota
_
18. heinäkuuta 2006 @ 17:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli onko Winampista varmasti valittu Plug-ins -> Output -> Directsound output?
Ja jos sen Directsound plugarin päällä painaa configure niin löytyykö siitä pudotusvalikosta muitakin laitteita kuin Primary Sound Driver?
tiuhti
Newbie
_
18. heinäkuuta 2006 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
On ainakin nyt :D
Öö tota siinä on toi Primary sound drive
sitte siinä on 3 pelien kanssa yhteensopivat lait
ja Voice Modem Wave #02 line,Voice Modem Wave #01line ja Voice Modem Wave #00line niiden kaikkien peräs on joku emulated

Nii ju ja nyt tulee ilmoitus: "Bad directsound driver. Please install proper drivers or select another device in configuration. ja sit joku error code peräs"

Mutku yritin vaihtaa tota juttuu tuolt configurationista nii se sama tuli.. joten pitääskö mun poistaa sielt jotain ? ;D
Staff Member

32 tuotearviota
_
19. heinäkuuta 2006 @ 14:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voice Modem Wave on modeemin äänilaite, eli äänikortti/piiri löytyy yleensä sen omalla nimellä sieltä (tyyliin sound blaster live). Eli onko äänikortin ajurit varmasti asennettu kunnolla?
tiuhti
Newbie
_
19. heinäkuuta 2006 @ 16:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ahaa okei.
öö tota mä en tiedä, mut musta tuntuu että ne ei sit kai oo.
mutta en kyllä tiedä miten ne asennetaan...?
Staff Member

32 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2006 @ 15:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli Äänikortin/emolevyn/kannettavan kotisivuilta löytyy ajurit. Yleensä ajettavana tiedostona, jonka käynnistys ja next/seuraava napin painamine yleensä riittää.
tiuhti
Newbie
_
20. heinäkuuta 2006 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo no mä asensin kyllä jotakin, mutta musta tuntuu että en vieläkää päässy sinne minne pitää :D tai en ainakaan löytänyt.oon vähä huono näis tälläsis jutuis (niinku varmaan huomaa.:D)
Senior Member

9 tuotearviota
_
20. heinäkuuta 2006 @ 19:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lataa koneesses esim everest http://www.majorgeeks.com/download4181.html ja kato sillä minkä merkkinen sun äänikorttis on ja meet sen valmistajan kotisivuille ja etit sieltä sun mallille sopivat ajurit..
tiuhti
Newbie
_
20. heinäkuuta 2006 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
latasin ton minkä käskit ja kattoin sieltä minkä merkkinen se äänikortti on ja menin sen valmistajan sivuille ja ettin sille sopivat ajurit ja latasin ja eikä ongelma sen paremmaksi muuttunu :D eli se pysy ihan samana.. mikäköhä täs mättää..? :s
Staff Member

32 tuotearviota
_
21. heinäkuuta 2006 @ 13:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voitko paljastaa koneen/äänikortin tietoja?
tiuhti
Newbie
_
21. heinäkuuta 2006 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo voin mä.
Äänikortti on ESS Technology Allegro-1.COMM AudioDrive

Kone on Hp Omnibook Xe3 GF ja käyttöjärjestelmä Windows 98 SE

pitääkö muuta tietoja antaa?
Staff Member

32 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2006 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://tinyurl.com/ka93b
tuossa paketissa näyttää olevan ääniajurit.
tiuhti
Newbie
_
25. heinäkuuta 2006 @ 13:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no latasin ton jutun ja emt oliko siitä mitään hyötyy(mun mielestä ei, tai sit en vaan osannu oikeen :D), mutta sitten ajattelin et jos kokeilisin niiden ohjeiden mukaan mennä ja sit kokeilin sellasta cd-levyä mitkä on hp:n (luultavasti ne oli kyllä oikeet mitkä siihen pitikin) ja tein niinku siin käskettii mut sit se jotenki tilttas ja loppujen lopuksi sekotin koko tietokoneen ihan jumiin ja tällähetkellä se ei toimi vaan ilmoittaa Missing operation system (jotain sinnepäi, en muista ulkoa) ;D että oon aika säheltäjä.
Staff Member

32 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2006 @ 20:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos koneen mukana tuli recovery levy niin sen avulla voit palauttaa tuon käyttöjärjestelmän toimivaan tilaan.
tiuhti
Newbie
_
26. heinäkuuta 2006 @ 18:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo no mulla on se levy ja laitoin sen. Se lataa kyllä mutta sitte siihen tulee ilmoitus: SPAN VOLOME [9] DONE "insert next media and press enter to continue "
Ja sit pitää valita et ok,cancel tai save ja jos painaa ok niin se ei mee minnekkäää ja savesta ei mee minnekkää ja jos painaa cancel niin sit se menee johonki eikä tapahdu mitää muutosta, että sillee. :s
ihmeellinen.
Staff Member

32 tuotearviota
_
27. heinäkuuta 2006 @ 14:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
"insert next media and press enter to continue "
tarkoittaa että seuraava CD-levy (palautuslevy) sisään ja sitten valitsee tuon OK.
tiuhti
Newbie
_
27. heinäkuuta 2006 @ 16:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hupsista :D Kiitos tiedosta :)
Mainos
_
__

_
tiuhti
Newbie
_
28. heinäkuuta 2006 @ 09:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain nyt koko koneen korjattua, joten suuri kiitos teille kaikille jotka autoitte mua, en mä sitä muute ois osannu korjata. :)
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > ajuri- ja softaongelmat > ongelmia äänien kanssa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy