User Käyttäjä Salasana  
   
keskiviikko 12.11.2025 / 00:37
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows ongelma, blue screen.
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Windows ongelma, blue screen.
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
24. heinäkuuta 2006 @ 00:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka!

Kts.alemmas.Mulla on windowsin kanssa ongelmia!

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2006 @ 13:55

Staff Member

1 tuotearvio
_
24. heinäkuuta 2006 @ 06:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko jokin syy miksi BIOS pitäisi päivittää? Sitä ei kannata alkaa päivittämään ihan muuten vaan, ja varsinkin jollei englanti suju.
Senior Member

5 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2006 @ 07:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten teppoI jo mainitsi niin turhaan ei kannata päivittää. Jos kuitenkin hyvä syy päivittämiseen löytyy niin tuollahan tuo bios ko. systeemiin on:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=...
Sikälimikäli tuo malli oli oikea minkä tuohon kirjoitit. Ohjeet päivitykseen löytyy myös samaisesta paikasta, -> Englanniksi. Ei niin kovin ihmeeellinen operaatio tosiaankaan.

"Arbeit macht frei"
PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
24. heinäkuuta 2006 @ 17:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka!
Kts.alimmaista ongelmaa!

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2006 @ 13:58

Staff Member

1 tuotearvio
_
24. heinäkuuta 2006 @ 17:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
POstaa se STOP: 0x**** (***.....****) nemero/kirjain suora tänne niin voidaan viskata linkkiä mkä voisi olla ongelmana.

Sanoit tuolla ylempänä että sinulla on IBM:n kone, mikä käyttis ja kuinka vanha se on. Muistitkin voivat olla saapuneet tiensä päähän.
Member

5 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2006 @ 17:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Melkein voisin veikata muistivikaa.. itsellä ollut joskus samoja ongelmia koneessa ja aina ollut vika muistikammassa..
Kannattaa memtestiä ajella http://www.memtest86.com/

HelpDesk
PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
25. heinäkuuta 2006 @ 02:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka!
Alimmaisin ongelma!

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. elokuuta 2006 @ 14:00

Member

5 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2006 @ 02:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No enemmänkin muistia voisi olla mutta ei se siitä voi johtua.. ainoastaan muistin vähyys aiheuttaa sen että kone on hidas..
Jos kone on vuodelta 96 niin muistit siihen alkaa olla hankalasti saatavissa..

luulisinpa että esimerkiksi tuo olisi käypästä..
http://www.zecs.net/products.php?p=7267a4&gclid=CInV_pT5q4YCFQQbM...

Lataileppa everest ja tarkista mikä muisti sopii koneeseen..
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

HelpDesk

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. heinäkuuta 2006 @ 02:32

PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
25. heinäkuuta 2006 @ 04:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
MOIKKA!

Voitko neuvoa minua,miten tätä everestiä käytetään kyseisessä asiassa!
"Mulla kun on hieman huono englanti"

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"
Member

5 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2006 @ 04:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa asennuspaketi.. asenna ohjelma ja käynnistä pikakuvakkeesta..
Vasemmalla olevasta valikosta klikkaa "emolevy" kohtaa jolloin sen alle avautuu valikko..
Avautuneesta valikosta valitse SPD kohta..
sielläpä ne kammat/kampa sitten näkyy tietoineen..

Itselläni näkyy esim.
muistin nopeus PC3200 (200MHz)

HelpDesk

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. heinäkuuta 2006 @ 04:48

PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
25. heinäkuuta 2006 @ 04:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka!
Kiusaan teitä vielä jonkin aikaa! Mikä on tämä membtest? Onko kyseessä jonkinlainen testi,jossa saa selville,onko muistissa jotain häikkää. Neuvoja miten se toimii!

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"
Member

5 tuotearviota
_
25. heinäkuuta 2006 @ 05:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
lataa iso image --> http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip
pura zippi ja polta se vaikka cd rw levylle.. nerolla yms. eli siis otat sen imagen poltto toiminnon.. älä polta datana sellaisenaan..
laita levy asemaan ja boottaa kone..
tarkista biossista että kone boottaa cd asemalta ja siitäpä sen testin täytyisi lähteä käyntiin.. en tarkalleen muista kun itse käytän eri ohjelmaa (maksullinen) muistien testaukseen..

Tai lataa tämä --> http://www.memtest86.com/memt32.zip
Tarvitset yhden levykkeen.. Pura zippi ja sieltä löytyy install.bat
klikkaa sitä ja anna aseman tunnus "a" ja aseta levyke asemaan..
Muuta biossista levykeasema 3,5" boottaavaksi

HelpDesk

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. heinäkuuta 2006 @ 05:20

PIETRO69
Suspended due to non-functional email address
_
25. heinäkuuta 2006 @ 06:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moikka!
Tuntu,että mulla nämä vaikeudet ovat taakse jäänyttä elämmää.Kone toimi kun enkeli.Tässä välissä,mulla oli muutamia katkoksia,jossa internet-yhteys katkesi.Sain sen toimimaan ohjaimen päivittämisellä.Jouduin useasti turvautumaan tähän toimeen.(Tämääkään toimi ei ole varmaankaan luonnollista.)Nyt tämä sama ruljanssi alkoi jälleen tänään.En saannut windowsia auki ja kun sain tämän jälleen toimimaan ajattelin lähettää teille tiedot tästä asiasta.

Tulee viesti sinisellä pohjalla,jossa on seuraava teksti:
Havaittiin ongelma ja windows sammutettiin tietokoneelle aiheutuvien vahinkojen välttämiseksi.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Jos tämä on ensimmäinen kerta kun tämä pysätysvirhenäyttö tulee näkyviin,käynnistä tietokone uudelleen.Jos näyttö tulee uudelleen,suorita seuraavat toimet:
-Tarkista uudet laitteet ja ohjelmat
-Jos tämä on uusi asennus,pyydä:
Laitteisto tai ohjelman valmistajalta tarvittavat windows-päivystykset.
Jos ongelmat jatkuvat,poista
-Äskettäin asennetut laitteet ja ohjelmat(Bios:Muistiasennus,varjo-alueen tai välimuistin käyttö)
Jos sinun on käytettävä vikasietotilaa,poistaaksesi komponenttejä,käynnistä tietokone uudelleen,valitse: käynnistä lisä-asetus,painamalla F8 ja valitse sen jälkeen vikasietotila.

Tekniset tiedot:
***STOP:0x0000000A(0x7FB3BE80,0x0000000Z,0x00000001,0x804DC11D)

Silloinkun tämä oli pahimmillaan,poistin silloin kaikki uudet ohjelmat ja asennukset.Sillä ei ollut mitään vaikutusta. Pyydän neuvoja!

Laitoin ne tiedot,mitä aina koneeseeni tulee,kun tämä alkaa oikkuilemaan.Joku pyysi niitä tietoja!

La 12/8/2006!
Tämä jumalaton ruljanssi alkoi taas!Sama teksti,mutta alapuolella:
Tekniset tiedot:
***SPTOP:0x000000D1 (0x0066EECA4,0x00000002,0x00000000,0x006EECA4)
Aloitetaan fyysinen muistin vedotus.Fyysinen muistin vedotus on suoritettu.Ota yhteyttä järjestelmävalvojaan tai tuotetukeen!
"Olen otannut yhteyttä Elisaan,ei mitään apua"
Suljin koneen ja yritin vähän ajan päästä uudestaa.
2.Kerta!
Sama ilmoitus,alapuolella teksti:
***STOP:0x0000008E (0xC0000005,0xBF82855D,0xF7CAC32C,0x00000000)
xxx win32k.sys - Address BF82855D base at BF800000, DateStamp 43446a58"Sammutin jälleen koneen ja yritin käynnistää,tulee
3.Kerta näytöön sama viesti,alla teksti:
Tekniset tiedot:
xxxSTOP:0x000000D1 (0x7F904024,0x00000002,0x00000001,0xFC561ED6)
xxxCLASSNP.SYS-Address FC561ED6 base at FC561000, DateStamp 41107ec2
Aloitetaan fyysinen muistin vedotus.Suljin ja nyt sain aukaistua,mutta hiiri tarttui useaan otteeseen kiinni.Mulla meni vielä noin tunti kun sain tämän toimimaan.Hiiren takia.Kun se tarttui tuli samalla pisteitä kuvaruutuun.Tarvin neuvoja!

Pidetään yhteyttä!

"PIETRO69"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. elokuuta 2006 @ 21:48

Member

5 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2006 @ 05:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaapi muisti olla sökö... mitäs tuo memtest oikein sanoi??
Mutta melkeinpä uskaltaisin noiden virheiden perusteella sanoa että muisti on rikki..

HelpDesk
Mainos
_
__
 
_
pkaksp
Moderator
_
6. syyskuuta 2006 @ 14:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Moikka!

Kts.alemmas.Mulla on windowsin kanssa ongelmia!
Jos selittäisit hieman, että mitä hemmettiä nämä viestit meinaavat?

Seuraavan kerran voisit myös miettiä tuota otsikkoa vielä 5 minuuttia ennen viestin postaamista, että kertooko se ketjun sisällöstä jotain. Muokkaan tämän kerran sen paremmaksi.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > windows ongelma, blue screen.
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy