User Käyttäjä Salasana  

tiistai 11.11.2025 / 01:06
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > ewidon tarkistus
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ewidon tarkistus
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
andelin
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 05:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Asensin eilen Ewidon uusin versio 4.0. Huomasin jälkeenpäin että olisi pitänyt käynnistää tietokone uudelleen kun olin asentanut ohjelman, mutta ei se varmaan haittaa vai ?
Mutta sitten, ewido löysi jotain 35 virusta josta yksi oli seuraava:
C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator.
Minä laitoin kaikki muut karanteeniin paitsi tuon kyseisen minkä otin pois (delete).
Tämän jälkeen sitten F-SECURE ei enää toiminut(toimintahäriö) vaan mun piti asentaa se uudestaan. Kaikki näytti taas hyvältä kunnes tänä aamuna Ewido ilmoittaa että se on löytänyt taas samanlaisen eli se C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator.

NEUVOJA KIITOS !
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 05:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo on väärä positiivinen. Laita se vaan Ewidon ohitettavien listalle (ignore).

ASAP & UNITE member since 2006

andelin
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 06:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos! Voitko vielä selittää yksinkertaisesti miten se tehdään ?
Mulla on ne molemmat siinä Infections sivulla..
andelin
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 08:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Te Viisammat Auttakaa !
Taas sama juttu. F-SECURE kaatui kun Ewido löysi: C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator.
Mulla on Ad-Aware ohjelma koneessa, voiko tämä johtua siitä ?
Lisäksi kun asensin Ewidon niin ewido ei koskaan pyytänyt lupaa päästä nettiin niin kun sen olisi pitänyt tehdä ??
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 08:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ewido 4 opas -> http://aaxxeell.googlepages.com/ewido4

Kun tuo mainitsemasi hälytys (C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator. ) tulee, valitse vaihtoehdoksi "Ignore and add to exceptions". Varmista kuitenkin, ettei tällöin ruudussa "Use for all objects of this infection" ole rastia, sillä muuten sivuutetaan jatkossa kaikki Adware.Gatoriksi tunnistetut.

andelin
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen kyllä ihan käsi näitten koneitten kanssa, olkaa kärsivällisiä ...

Eli, kun klikkaan Ewidon auki niin aukeaa Infection-sivu missä lukee sitten se C:\Program Files\ElisaTietoturvapalvelu\FWES\Program\fsdwd.exe infected with Adware.Gator.
Sivun alapuolella on sitten vaihtoehtoja:
Remove finally - Restore - Select all - Invert selection

Pitääkö joku näistä valita ?
Ja en löydä sitä sivua missä pystyn muuttaa se ´ignore and add to expections´ ja se ´use for all objects of this infection´ ?
AfterDawn Addict
_
31. heinäkuuta 2006 @ 11:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noista valitse restore. Se blade81:n juttu pätee vasta sitten kun ewido uudelleen löytää tuon tiedoston.

Ei HjT-lokeja tms. yksityisviestillä!
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 13:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jup. Ymmärsin viestistä, että Ewido oli nimen omaan löytänyt uudelleen.

Mainos
_
__

_
andelin
Senior Member
_
31. heinäkuuta 2006 @ 14:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos teille!

Tein niin kuin -kemisti- neuvoi ja nyt kaikki näyttää olevan kunnossa.
Yksi ongelma kuitenkin vielä.

Aina kun käynnistän koneen niin menee hetki ja sitten tulee F-SECURE logo ruutuun, se varmaan lataa jotain. Mutta sen jälkeen kun Ewido löysi ensimmäisen adware.gator viruksen niin se ei enää tullut ruutuun eikä F-SECURE pikakuvake ollut enää ruudun alapalkissa. Niinpä asensin F-SECURE uudestaan ja kaikki oli taas ok. No, sitten kun seuraavan päivän avaan koneen niin Ewido ilmoittaa taas siitä adware.gator viruksesta ja F-SECURE on hävinnyt.
Mutta kun painan Käynnistä ja valitsen Ohjelmat niin siellä F-SECURE kyllä on ja kun klikkaan sitä niin se tulee ruutuun ja kaikki vaikuttaa pelaavan.
Tämä ongelma varmaan häviää jatkossa kun muutan ne asetukset Ewidossa mutta, pelaako mulla F-SECURE vaikkei se enää ilmesty ruutuun eikä ole alapalkissa kuvakkeena ??
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > virukset ja haittaohjelmat > ewidon tarkistus

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy