Tekeekö DC:llä enää yhtään mitään?
|
|
Anhhi
Newbie
|
2. elokuuta 2006 @ 13:57 |
Linkki tähän viestiin
|
DC++ oli ennen se yksiselitteisesti paras vaihtoehto kun p2p-ohjelmista oli kysymys. Se oli selkeä ja toimiva ohjelma, ja RevConnectin kanssa vieläpä latausnopeudetkin olivat järkevät. Maailma oli silloin mallillaan.
Mitä ihmettä tuolle DC++:lle oikein on tapahtunut? Joka hubille on kuin tyhjästä ilmestynyt joku naurettava Minimum search interval, joka voi olla mitä tahansa 90 sekunnista 1000 sekuntiin, eli pahimmillaan saat venata vartin että saat hakea uudelleen jotain (siinä riemu repeää, kun tulee joku kirjoitusvirhe hakusanaan). Nykyään täytyy pellellä joidenkin passiivi ja aktiivi-tilojen kanssa, ennen riitti että laittoi ohjelman päälle ja kenties teki jonkun 5 sekunnin konffauksen palomuurille niin johan nettikaapelit sauhusivat. Hubilistan latautuminen on nykyään arpapeliä, ja silloinkin kun se latautuu, se yleensä mainostaa vain jotain pieniä 500 käyttäjän hubeja. Foorumit ympäri nettiä, kuten tämä Afterdawninkin foorumi, ovat täynnä ketjuja, joissa kysellään, että miksei DC tai Revconnect lataa sitä ja tätä ja tee tuota ja tuota. Minulla DC++ kaikenlisäksi on raskas kuin mikä, eikä koko konetta voi käyttää jos liittyy vähänkin useammalle hubille kun DC nostaa prossunkäytön 100%, mutta syytän tästä kaiksesta Win XP SP2:sta, koska tätä(kään) ongelmaa ei vanhoina hyvinä aikoina ollut.
Onko tämä kaikki vain minun mielikuvitustani ja johtuu paskoista koneen asetuksista, vai onko DC:stä tullut aivan naurettavan huono ohjelma? Minä en ainakaan ole saanut sillä mitään järkeää aikaiseksi moneen kuukauteen. En sen jälkeen, kun tuon SP2:en asensin, mutta ei se noihin hakutuloksiin vaikuta. Osaako joku selittää, mitä tapahtuu?
|
AfterDawn Addict
16 tuotearviota
|
2. elokuuta 2006 @ 20:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, eli et ole ainoa joka on ihmetellyt asiaa...
Minulla taas kävi ihme tuuria kun asensin broidilla ton DC:n ja puhkoin palomuuriin reiän sekä modeemiin, ja säädin kaikkea muutakin asiaan liittyen... mutta ei se toimi vieläkään.
Sitten koitin samaa kotona, ja kas kummaa. Olen palomuurin (rauta ja softa) ja NATin takana ja hyvin toimii.
Eli asiaa olen ihmetellyt ja tullut siihen tulokseen että tekniikka on ihmeellitä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. elokuuta 2006 @ 20:41
|
denarced
Newbie
|
3. elokuuta 2006 @ 01:51 |
Linkki tähän viestiin
|
tais olla ennen verkotki toisenlaisia(NAT ja muut ongelmat) ja käyttäjiä oli vähemmän, mistä taas johtuu minimum search:t
|
Member
|
3. elokuuta 2006 @ 04:05 |
Linkki tähän viestiin
|
itse joutu lluovuttaan ja siirtyyn emuleen
|
Tirulii
Account closed as per user's own request
|
3. elokuuta 2006 @ 05:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Itselläni DC++ toimii ilman ongelmia, mutta mielestäni se on ihan surkea. Käytän mielummin shareazaa ja Bitlordia.
|
Senior Member
10 tuotearviota
|
3. elokuuta 2006 @ 08:32 |
Linkki tähän viestiin
|
No minimum search tulee siitä, kun hubin kaista ei riittäisi jos joka toinen sekunti kymmenen ihmistä hakisi jotain tavaraa. Aika kovilla ois servukone ja kaista ja sitten kun ei enää kestäisi huudellaan mainissa että LAGITTAAA.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
3. elokuuta 2006 @ 10:39 |
Linkki tähän viestiin
|
RevConnectin takia kellää ei enään ole slotteja auki, joten vaikka haku toimisikin niin keneltäkään ei saa ladattua.
samoilla peli säännöillä pitäisi pelata.
passiivi ja aktiivi-tila on ollut kyllä käytössä jo vaikka kuinka kauan.
|
pkaksp
Moderator
|
3. elokuuta 2006 @ 15:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lähinnä kaikki nuo Anhhi:n luettelemat ongelmat johtuvat käyttäjästä ja sen tekemistä asetuksista. Itse ohjelmassa ei ole mitään vikaa.
Minimum search interval, johtunee tosiaan suurista käyttäjämääristä pienillä servukoneilla ja/tai kaistoilla. Eli perustetaan yberhubi, mutta ei ole rahkeita ylläpitää sitä kunnolla.
Aktiivi ja passiivi on ollut käytössä tosiaan jo kauan ja sekin on kiinni täysin siitä käyttäjän liittymästä ja verkkopäätteestä, ei itse ohjelmasta.
Hubilistoja tarjoavat nykyään useammat serverit. Ehkä kannattaisi joskus kokeilla jotain muutakin hubilistaa kuin vain ja ainoastaan sitä DC:n oletuksena olevaa. Hubilistojen lautautuminen yms. niihin liittyvä on kiinni siitä hubilistaa jakavasta servusta, ei itse DC++ ohjelmasta.
Tämäkin forumi on tosiaan täynnä noita ongelmia, mutta ne johtuvat vain ja ainoastaan siitä, että käyttäjät eivät ymmärrä mitä tekevät. Kuvitellaan että pelkästään ohjelman lataamalla koneelle ja klikkaamalla hiirtä pari kertaa saataisiin kaiken maailman waret näps vain koneelle. Itse verkon tekniikasta tai siihen liittyvistä asioista ei käyttäjillä ole monestikkaan mitään hajua.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. elokuuta 2006 @ 15:46
|
Senior Member
|
3. elokuuta 2006 @ 16:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Sakke88, oletko ikinä miettinyt RC-asiaa niin loppuun asti että olisit myös huomannut että ne slotithan vapautuvat paljon nopeammin kun lataaja saa latauksensa nopeasti valmiiksi käyttäessään RevConnectia?
Mitä passiivi ja aktiivi tiloihin tulee, niin ne eivät ole ongelma, vaan ratkaisu siihen. Itse ongelma on siinä että ihmisten palomuurit, NAT:t sun muut on nykyään sen verran tiukalle viritetty että liikenne ei vaan kulje jossei asetukset ole oikein. Passiivitila sentään mahdollistaa sen osittaisen toimimisen käyttämällä toisenlaista yhteystapaa.
- Intel Core i5 2500 3,3 GHz :: Asus P8H67 :: 2x4096MB DDR3 :: Gigabyte Radeon HD7970 OC :: OCZ Vertex 3 120 GB SSD + Samsung 1.5TB :: LG W2452TX 24" + DELL U2412M 24" -
- Samsung Galaxy S4 -
- Samsung Galaxy Tab 10.1 -
|
Gregori
Member
|
3. elokuuta 2006 @ 19:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaikki Dc ongelmat johtuvat siitä penkin ja koneen välistä. Homma toimii ja kaikilla on hauskaa kun vaan ymmäretään että miten kyseinen ohjelma toimii.
|
Senior Member
1 tuotearvio
|
8. elokuuta 2006 @ 09:09 |
Linkki tähän viestiin
|
eduard0, jos yksi hitaan internet yhteyden omaava ihminen lataa revconnecin avulla 100 käyttäjältä niin avautuuko slotit silloinkin nopeasti? epäilen.
Jos kaikki käyttäisi perus dc:tä, niin jokainen pystyisi itse vaikuttamaan lataus nopeuteen etsimällä suuren upload kaistan omaavan käyttäjän, mutta kun nämä mukavat revconnectin käyttäjät vievät joka h**vetin slotin.
ei siitä ole montaa vuotta kun sltotteja oli vielä vapaana,mutta valitettavasti ihmiset haluavat kaikki mahdollisimman helposti ja nopeasti muista käyttäjistä välittämättä.
|
pkaksp
Moderator
|
8. elokuuta 2006 @ 13:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuokin asia tietysti korjaantuisi sillä, että laitettaisiin yksinkertaisesti enemmän slotteja, mutta näyttää olevan makuasia tuon revin käyttö.
|
Mainos
|
  |
|
Member
2 tuotearviota
|
11. elokuuta 2006 @ 19:40 |
Linkki tähän viestiin
|
itse sanon että kannataa joitakin 300-400 käyttäjän hubeja avata kun noi 7000 henkilön hubit on H******n hitaita
Pstwo v12 +crystal chip 1.2 ja romu tietokone

|