User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 5.10.2025 / 20:12
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > nforce4 emosta spdif 5.1 äänet kotiteatteriin...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
nforce4 emosta spdif 5.1 äänet kotiteatteriin...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Jeroi
Junior Member
_
15. elokuuta 2006 @ 17:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, ongelmani on seuraavanlainen:

Minulla on nvidia nforce4 7.1 ac97 emolevyllä oleva integroitu äänikortti. Takapaneelissa on spdif coaxaali ja toslink -liitännät. olen ostanut ensin sound blaster digitaaliin 3.5mm-rca digipiuhan 10m, sitten ostin rca-rca coaxal digipiuhan 10m. Nyt olen sitten kokeillut ensin sounblasterin digital ulostuloa vetää kotiteatteriin jvc th-1, jossa on myös sekä optinen-, että coaxaalisisäänmenot. Soundblaster ei antanut minkäänlaista ääntä ulos. Nyt minulla on kiinni tuo spdif rca-rca (paksu johto) kiinni suoraan emon äänikortissa, ja toinen pää kotiteatterin coaxaalissa. Lisäksi olen laittanut tv-outin teatteriin scartilla komponent signaalilla. Äänen saan kuulumaan tietokoneen stereo-outista mutta en spdif-outista ollenkaa. nvMixer ohjelma joka tuli nforcen mukana näyttää kyllä ettei spdif ole mutetettu, mutta ääntä ei vain tule kotiteatterista. Olen myös lukenut kotiteatterin käyttöohjeet jo kolmesti, ettei spdif sisääntulossa ole jippoa, ja siinä onkin vain yksi painike jonka jälkeen säädetään että mikä audio sisääntulo tahdotaan kullekki scart -paikalle. olen laittanut L-2 -scart paikkaan scart-adapterilla videon ja coaxal audio muttei tule ääntä ollenkaa. Jos tosiaan laitan äänen analogiseksi ja vedän rca piuhalla stereo-outista suoraan samaiseen scrat-adapteriin, saan äänet toimimaan stereona mutta nyt olisikin halu saada digitaalinen ääni toimimaan ja 5.1 äänet aktivoitua tietokoneesta elokuvia toistettaessa. Välimatka koneelta tv:lle on aika jämptisti 10m koneelta kotiteatterille.

Mikä neuvoksi?
Kannattaako minun vielä hankkia toslink optinen kaapeli ja kokeilla saanko äänet optisena kulkemaan?
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
15. elokuuta 2006 @ 19:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katohan Äänet ja äänilaitteet, nvidian härpäkkeet valittuna ja nvMixer aalto ei ole vaimennettu tai säädin alhaalla.
Jvc.ssä useampia rca tuloja? oikia varmasti.
Edit:
Äläkkä osta viellä optista piuhaa ennenkuin toimii tuolla rcalla.

Edit: voisit koittaa, poista toinen äänikortti käytöstä ja päivitä sitten ajurit siihen jonka jätät käyttööön.

Täällä emossa intergoitu nvidian äänikortti, ei erillistä ruksia spdif-out.

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2006 @ 08:27

Senior Member
_
16. elokuuta 2006 @ 06:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös näissä perus äänikorteissa/äänipiireissä ääni tule ulos joko digitaalisessa tai analogisessa muodossa, ei molempia yhtäaikaa. Eli olethan kyseisen laitteen ohjauspaneelista ruksannut täpän "S/PDIF OUT" tai jotain vastaavaa?
Jeroi
Junior Member
_
16. elokuuta 2006 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No siis, nforce4 äänipiirin ohjelmassa nvMixer, ei ole ollenkaa erillistä spdif ruksia. Koneessa ei ole tällähetkellä sound blasteria vaan laitoin sen koneeseen testimielessä jos saisin sen digioutin kanssa toimimaan mut ei toiminu silläkää. Onkoha vika sitten mun god damnit uudessa kotiteatterissa. Pitänee soittaa jvcn asiakastukeen et miten hitos saan ääntä digitulosta ulos. On kyllä kumma et miten hitossa saan ton äänen kulkee diginä.

Edit:

Kyllä vika taitaa olla tietokoneessa, koska kotiteatterissa on kaiutin logot jos äänisignaali kulkee, mutta coaxal ei anna tällähetkellä yhtään kaiutinlogoa ruutuun.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. elokuuta 2006 @ 15:28

Staff Member

32 tuotearviota
_
16. elokuuta 2006 @ 17:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mikä emolevy on kyseessä?
Ja tuo RCA piuha on todella 75 ohm mallia?
Jeroi
Junior Member
_
16. elokuuta 2006 @ 19:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain toimimaan.

Googletin toista päivää jo, ja jollain nvidian foorumilla oli toisella nforce4 piirillä olevalla käyttäjällä sama ongelma. Hän oli ratkaissut sen asentamalla realtekin ac97 ajurit nvidian omien ajurien sijaan ja sama tepsi minulle. Realtekin ohjelma ei tosin ole niin seksikäs kuin nvidian mutta ainakin toimii nyt. Ai jai ku oli mahtavaa kuunnella leffaa kotiteatterin kera tietokoneelta toistettuna 5.1 äänin.
AfterDawn Addict

6 tuotearviota
_
17. elokuuta 2006 @ 01:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@Jeroi Hyvä kun lähti pelaamaan, et laittais emolevyn mallia jotta vastaisuudessa tiedettäisiin missä ilmenee tämänlaista.

Sitä saa mitä tilaa, joskus enemmänkin.

Mainos
_
__

_
Jeroi
Junior Member
_
17. elokuuta 2006 @ 03:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevyni malli on asus A8N-SLI. Tosin tuskin tolla niin väliä ku nvidian ajureista on kyse, ei emolevyn mallista.

Tästä voi imuttaa tällähetkellä uusimmat realtekin alc650/850 ajurit nforce4 sarjalaiselle:
http://dlsrv1.win-news.net/Treiber/WDM_A391.exe

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. elokuuta 2006 @ 03:52

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > nforce4 emosta spdif 5.1 äänet kotiteatteriin...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy